Bekkeninstabiliteit?

Hallo iedereen,

Ik heb de afgelopen week zo'n enorme pijn in mijn onderrug en schaambeen/bekken...
Ik kan gewoon soms niet opstaan of draaien van de pijn. Met name als ik op moet staan uit bank, bed of uit bad moet stappen verga ik van de pijn. Ik waggel als een eend...
Ik herken dit niet van de eerste zwangerschap maar zou dit bekkeninstabiliteit kunnen zijn. Iemand een idee?

x Kirsten
 
Hoi,

Ik kan je niet verder helpen, maar het zou heel goed met bekkeninstabiliteit te maken hebben, dus ik zou maar snel langs de huisarts gaan, die sturen je dan gelijk door naar de Fysio, anders behoudt je de pijn en klachten te lang.
 
Klinkt zeker als bekken instabilliteit! Bij mij zitten de klachten ook voornamelijk in mijn onder rug en heb ik moeite met houding veranderen. Ik heb dit bij mijn vorige zwangerschap ook niet gehad, maar dit keer dus helaas wel.
Ik zou inderdaad even bij een fysio langs gaan. Even van te voren zoeken naar eentje die is gespecialliseerd in bekken klachten, dat kan vaak een hoop schelen.
Sterkte ermee!
Liefs,
Mar
 
Ik heb zelf bekkeninstabiliteit en het klinkt indd als bekkeninst.
Gelijk met fyso beginnen als het echt zo is!! Alvast een paar adviesjes om uit te proberen (bij mij verzacht het vaak).
-Bij pijn, gelijk gaan liggen, niet in een verkeerde (ookal is het lekker) houding, maar op je rug en dan een kussen onder je knieen, ga even 20min zo liggen en ontspan.
-Bij het opstaan uit de bank je benen iets uit elkaar en heel hard uitademen tijdens en opstaan, ziet er heel gek uit, maar verlicht echt!!
- Als je opstaat uit liggen, altijd eerst op je zij draaien, niet vanuit ligstand opstaan.

hmm zo heb ik nog wel meer tips (van de fysio), maar toch zal ik even bellen naar huisarts of verloskundige zodat die je kan door sturen naar de fysio en anders is mijn email adres: s_brijbag@hotmail.com. Kan ik je nog wat tips doorsturen. Heb je ook pijn in je stuitje? X Shar
 
Als je het benauwd krijgt op je rug, dat kan omdat de baby al wat groter begint te worden natuurlijk, ga dan op je zij liggen met een kussen tussen je benen.
 
Hoi, ik heb dit ook. Maar bij mij is het geen bekkeninstabiliteit maar deels te wijten aan een verkeerde houding in combinatie met het soepeler worden van bekken en meer ballast op spieren. Maar zeker wel een reden voor een bezoekje aan de fysio en het terugnemen van wat gas.
 
he kirs, zal toch maar even Fysio bellen. Ik heb het ook, haha! Bij de meiden in lichtere vorm dan nu! Pijnlijk, lastig en erg vervelend!

Neem je rust

Liefs Kirsten
 
Terug
Bovenaan