Bekkeninstabiliteit

Hallo mama's (to be)

Hier lig ik dan op bed, zwanger te zijn van mijn vierde kindje. Dolgelukkig, maar ik heb een kwaal die ik nog niet eerder heb gehad. Vandaag is er officieel bekkeninstabiliteit geconstateerd.
Ik slaap 's nachts heel erg slecht en kan bijna niet meer lopen. Mijn stuit is ook zeer pijnlijk waardoor zitten ook erg lastig wordt.

Maandag naar de fysio, kijken of dat helpt.
Het belemmerd mijn hele doen en laten. Ik heb nog 3 kindjes die op mij rekenen!

Heeft iemand ook deze ervaring of tips?

Groetjes Linda

hoi probeer eens een serola bekkenband
ik had er veel steun aan bij mn vorige zwangerschap. Luister goed naar je lichaam, veel rusten maar toch ook proberen te blijven bewegen.
Succes

zo meid, das heftig! heb wel bekkenklachten maar gelukkig nog niet zo erg! zoals elifra zegt die bekkenband is heel goed die heb ik ook. en je krijgt denk bij de fysio ook bep dingen zoals hoe je de trap op moet, hoe je moet tillen bijv het blijven staan wachten bij de kassa in de winkel, in en uit bed gaan, het zitten op de bank etc.. best pretttig. succes er mee en heel veel sterkte!

beterschap!! hopelijk helpt fisio want je moet ook nog effe..en idd goed rusten ookal is dat moeilijk met 3 kids..

Jeetje Linda, dat is wel heftig zeg! Krijg je fysiotherapie? Hoe gaat het verder? Je moet toch niet al die tijd nog op bed blijven liggen?

Ik heb ook klachten van mijn onderkant, als ik lang gestaan, gelopen of gesjouwd heb dan lijkt het wel of mijn onderkant er af valt. En de 2 botten in de billen doen dan soms ook pijn, weet niet of dat ook bekkeninstabiliteit is.... herken het gevoel wel van na de bevalling en in de eerste weken van de 2e zwangerschap. Het is nu wel een stuk heviger. Moet over 10 dagen naar de VK dus zal dan eens vragen....

Jij succes met de 3 kids...
Liefs Bowi

De pijn van mijn bekken kan ik goed hebbe, maar die stuitpijn die ik erbij gekregen heb maken mij tot een zombie. Ik ben normaal heel druk en actief en nu ben ik aan huis gekluisterd want zitten kan ik niet meer. Ik krijg vandaag een speciale zitband en ik heb zelfs krukken nodig! Heel erg vervelend. En het gekste is, dat ik dit nog nooit gehad heb terwijl ik al drie gezonde kinderen te wereld heb gebracht, zou je toch denken dat ik het bij die andere ook gehad zou moeten hebben? Gelukkig heeft mijn man nog een weekje vrij kunnen nemen om me te helpen! Dit is echt een hel!
Bedankt voor de tips en steun!

Niet vervelend bedoelt maar misschien heb je dit juist omdat je 3 gezonde kinderen hebt? Tegen mn schoonmoeder hebben ze na de 4e bevalling gezegd dat ze maar beter geen kinderen meer kon krijgen omdat ze anders in een rolstoel terrecht zou komen. Soms is het een teken van ons lichaam door te zeggen dat het genoeg is. Bij de een is dat eerder dan de ander.

Doe het vooral voorzichtig aan! Hopelijk helpt de fysio je erdoorheen.

Terug
Bovenaan