Bekkenklachten en werk

<p style="text-align: left;">Hoi allemaal,</p><p>Dit is mijn 3e zwangerschap en ben nu 16 weken zwanger. Voor het eerst heb ik last van bekkenklachten en niet zomaar een beetje. Snachts wordt ik wakker van de pijn en zodra ik me bed uit stap wordt het met de minuut weer erger. Ik kan niet eens de vaatwasser uitruimen of ik ga kapot van de pijn. Ik heb morgen een afspraak bij de fysio , maar zit zo met mijn werk in mijn maag.... Ik werk in de bouwmarkt met name op de verfafdeling. Behoorlijk intensief dus. Bij onze kassa's ben je ook continue aan het draaien omdat je niet recht voor de band zit zeg maar en je voor grotere dingen ook op moet staan enzo. </p><p>Nu is beide niet bevorderlijk voor bekkenklachten,  maar wat moet ik doen? Ik kan toch niet nu al zeggen dat werken niet meer lukt? Ik wil alleen ook niet doorgaan en het nog meer verergeren. </p><p>Iemand tips of hetzelfde meegemaakt? </p><p>Alvast bedankt en sorry voor mn lange verhaal </p>

Afspraak aanvragen bij de bedrijfsarts en blijven communiceren met werk. Ik sta voor de klas en ben met 16 weken minder gaan werken vanwege m'n bekken en vanaf 25 weken geheel thuis komen te zitten. Als er geen thuisonderwijs was geweest, had ik met 20 weken al thuis gezeten. Jouw lijf is belangrijk. Bekkenproblemen kunnen ervoor zorgen dat je na de zwangerschap langer afwezig bent als je niet goed oppast. Daar zit je werkgever ook niet op te wachten.

Zoals al gezegd contact opnemen met je werkgever en bedrijfsarts. Onderschat het niet want bekkenklachten zijn echt heel vervelend en het gaat niet beter worden naarmate je zwangerschap vordert.
jij hebt er niet voor gekozen deze klachten te krijgen, hoe vervelend het ook is voor je werkgever, je lichaam is belangrijk. Daarbij zou je in samenwerking met je werkgever mogelijk nog wel wat kunnen werken terwijl als je doorloopt je mogelijk straks helemaal thuis komt te zittenz 

Ik zou je aanraden naar een bekken(fysio)therapeut te gaan, zij kunnen je heel gericht tips en adviezen geven om de klachten te verminderen. 

Daarnaast zou je met je werkgever kunnen overleggen, bij bekkenklachten moet je vaak proberen je lijf wat meer rust te geven en op een andere manier te belasten. Wellicht kunnen jullie samen kijken naar de verdeling van je werk of fysiek lichtere functies of bijvoorbeeld extra pauzes.   Niks aan! Veel succes!

Terug
Bovenaan