Bekkenklachten

<p>Hoi hoi,</p><p>Inmiddels ben ik 17 weken onderweg, 3e zwangerschap en helaas wederom flinke bekkenklachten. Mijn tweede zwangerschap bleek mis te zijn gegaan met 19 weken, maar ik had toen aanzienlijk minder klachten en dus had ik hoop toen ik weer zwanger bleek te zijn. Maar het lijkt er op dat het hetzelfde feestje wordt als tijdens mijn eerste zwangerschap van onze Kapitein.  Ik ga er vanuit dat er meer (aanstaande) moeders hier last van hebben en wellicht kunnen we tips e.d. uitwisselen.</p><p>Ik heb afgelopen week een nare week gehad omdat ik accepteren dat ik minder kan het moeilijkste vind en de dagelijkse pijn me erg tegenvalt. Ik heb nog een kereltje van 3 rondlopen en kom dus minder aan rusten toe, ik zit nu voor 50% in de ziektewet (werkte 36 uur). Ik heb inmiddels mijn bekkenband weer in gebruik indien nodig en zit op het werk op zo'n bal, regelmatig liggen etc., wekelijks fysio. Ik wil eigenlijk weer het zwemmen gaan oppakken (wellicht samen met de peutermeneer om toch op een leuke manier tijd door te kunnen brengen met hem). Hier nog (aanstaande) moeders met tips of ideeen om te voorkomen dat mijn wereldje weer zo klein wordt?</p><p> </p>

Hier ook bekken klachten en 16+2 dagen zwanger. Met kerst kon ik dus niet zitten en staan 1 drama. Ik heb een staand beroep dus niet fijn. Ik loop ook sinds maandag wekelijks bij de fysio en doe 3x per dag oefeningen thuis of op het werk.  Ik werk 40uur en dat mag niet meer tijdelijk van de fysio. Dus ik werk nu 3x per week maar mijn rooster voor komende weken moet ik maandag doornemen.pak je rust als het mogelijk is, bij mij helpt een kruik ook best wel. 

Hier ook een patientje!Ben nu 20 weken, 3 dagen. Werk al niet meer sinds mijn 8e week zwangerschap. Werk in de gehandicaptenzorg, met 1 agressieve bewoner die veel stress met zich mee brengt. Manager en arbo arts hebben toen besloten mij volledig ziek te melden. Door mijn hypermobiliteit heb ik er al zo vroeg last van. En in combinatie met mn chronische vermoeidheidssyndroom, is het allemaal vrij heftig..Loop wekelijks bij de bekkenfysio en heb een stuitkussen waardoor ik toch iets langer kan zitten. Had opdracht van de fysio gekregen om te kijken hoe groot mijn batterij was; 20 minuten zitten, 25 minuten wandelen en 5 minuten staan. Na elke 90 minuten moet ik 15 minuten languit. Mn voorkeurshouding is op links met een kussen tussen mn benen. Mijn wereldje is helaas al erg klein, en mis het werken enorm. Ga er wel 1 keer per week/ 2 weken naartoe, maar ik ga eigenlijk altijd over mn grens..

Wat vervelend dat je er zo'n last van je hebt. Lastig als je je verder wel goed voelt hè? Ik heb met 22 weken op eigen houtje een fysio gezocht, maar dat hielp totaal niet. Heb toen aan de verloskundige gevraagd wie ze aanraadt en zit sinds 30 weken bij Mensendieck. Ze legt alles zo goed uit, waardoor ik veel beter m'n grenzen aan kan geven en snap waar de pijn vandaan komt. Ook zet ze het recht waardoor ik er weer een paar dagen tegenaan kan en krijg ik goede oefeningen mee. Heb ik toch nog het idee dat ik er zelf ook wat aan doe ;-)De volgende afspraak is met mijn man erbij, dan geeft ze tips voor bij de bevalling en na die tijd. Erg fijn!Dus misschien is dat iets voor jou/jullie? Vind het zelf fijner dan fysio omdat je er hier mee om leert gaan. Ik draaide bijvoorbeeld heeeelemaal verkeerd om in bed. En stond ook helemaal verkeerd. Ze letten echt op je houding daar.Sterkte nog eventjes! Gaat verder alles goed met de baby?

Ik ben 37 weken zwanger en heb helaas ook bekkeninstabiliteit. Mijn bekkenbodemfysio zegt: alles maar max 15min doen. Dus 15min zitten, dan weer even rondje lopen, 15min staan, dan weer even zitten. Ik moet zeggen, dat helpt wel enorm. Als ik lang zit heb ik namelijk veel meer last als ik daarna opsta. Verder heb ik wat knullige tips gekregen, die wel erg veel helpen bij mij. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben:-geen kussen tussen je benen als je ligt(dan houd je constant spanning op je benen)-billen ontspannen als je loopt-kleine stapjes zetten als je loopt zodat je billen zich niet hoeven aan te spannen. Eerst zet je een stap, daarna volgt je lichaam pas.-niet met je benen languit op de bank, dit is slecht voor je rug. -gebruik warmte compressen wanneer je veel last hebt. Dit geeft verlichting. Succes ermee! 

Die 15 minuten tip ga ik zeker eens proberen! Fysio helpt wel alleen blijft het niet lang goed staan meer :( Hier komen de klachten ook voort uit hypermobiliteit dus ik ben bang dat ik straks weer in een Jenga toren verander... Het is zo ontzettend zoeken en om depressief van te worden. Gelukkig krijgen we er iets moois voor terug! Voor mij is dit wel echt de laatste zwangerschap.

Hier ook klachten. Vorige zwangerschap ook veel last gehad maar meer in mn rug/bilspieren. Nu ook in mn liezen en schaambeen, na tijdje zitten kan ik moeilijk lopen en op de grond zitten lukt niet meer. 25 weken zwanger en zoontje van 11 maand die graag getild wil worden en graag aan de hand de hele dag loopt. Ik ga maandag bij de vk informeren waar ik het beste terecht kan. 

Hoihoi!hier ook al last vanaf 17 weken, ben direct naar de fysio gegaan en met de tips en trucs werkt het we maar moet gewoon van mezelf wat rustiger aan doen. Inmiddes 30 weken zwanger en heb echt goede en slechte dagen. Ik werk 40 uur en op kantoor, na een dag zitten kan ik savonds bijna niet meer lopen. De sprijdligging met mij benen zorgen dan wel voor wat rust, soort vlinderachtige ligging met een kussen onder je tegen je billen aan.  Als ik vaker loop en zit en afwissel met de bal gaat het iets beter.  Vind het wel lastig, ik voel me soms goed en dan doe ik iets te veel en de volgende dag betaal ik de prijs ?

Terug
Bovenaan