Bekkenklachten

Hallo,
In augustus vorig jaar ben ik bevallen. Na de bevalling kreeg ik behoorlijk last van bekkenklachten. Ook de spieren aan de binnenkant van mijn bovenbenen doen pijn. Ik loop al maanden bij een bekkenbodemtherapeut maar dat helpt helaas niet. De oefeningen die ik daar heb gekregen hebben het probleem eigenlijk erger gemaakt. Omdat het nu een half jaar geleden is en er totaal geen stijgende lijn te zien is begin ik me toch wat zorgen te maken. Zijn er mensen die dit verhaal herkennen? En heeft iemand nog een gouden tip?

Heel vervelend…
Hier net zo heel erg last van bekkenklachten, begon al halverwege de zwangerschap.
Wat bij mij het verschil heeft gemaakt..Drie maanden na de bevalling ben ik overgestapt naar een andere bekkenfysio, op aanraden van mijn verloskundige.
Zij behandelde mij o.a. met dryneedling en heeft allerlei plekken ‘handmatig’ gerekt en gedaan.
Na een paar behandelingen daar merkte ik verschil en werd de pijn steeds minder en beter te verdragen. Zij heeft echt het verschil gemaakt én nog steeds.

Sommige mensen zweren bij een Osteopaat, maar dat heeft mij in de zwangerschap en daarna helaas niet geholpen, was onvoldoende..
Als je zo veel klachten hebt zijn vaak alleen oefeningen niet afdoende (dat is gewoon standaard), dan is er veel meer nodig. Dus mijn tip; kijk verder naar een andere fysio!?

Herkenbaar! Veel klachten en uiteindelijk 3kwart jaar bezig geweest bij bekkenbodemfysio. Wel kwam ik erachter dat ik Mentaal ook dingen had nav de bevalling en periode erna. Toen ik het mentale ging aanpakken werden mn fysieke klachten minder. Iets met vicieuze cirkel .. Wil niet zeggen datdit bij jou ook het geval is hoor maar dacht typ het toch omdat dit bij mij voor véél verbetering zorgde

Terug
Bovenaan