Bekkenklachten

Hoi,

Ik ben nu 28 weken zwanger, en zoals de titel zegt; ontzettend last van bekken klachten.
Ik loop bij de fysio, en werk sinds half dec halve dagen. (Kinderopvang)
Helaas gaat het nog niet beter en word het werken me echt te zwaar. Ik ben van mezelf echt een doorzetter en blijf dus vaak door gaan waardoor ik middag/avond weer extra pijn heb.

Meer die hier ervaring mee hebben? En hoe zijn jullie hier mee om gegaan?
 
Ik heb ook erge bekkenklachten en ben nog maar 18 weken! 
Weet het soms niet te zoeken, andere dag gaat het beter. Maar heeft er idd mee te maken war je die dag en dag er voor gedaan hebt. Op dit moment werk ik nog maar merk ook dat het me moeite kost. Als het niet meer gaat, gaat het niet meer... zowel verloskundige als therapeute zeggen beide dat het heel belangrijk is naar je lichaam te luisteren 
 
Ik heb hier zelf geen last van, maar ik ken wel iemand die dit erg heeft gehad. Het enige wat ik kan zeggen is; als het werken te veel is en je te ver gaat, niet doen! In het geval van degene waar ik het over heb is het echt nog 1-2 jaar na de bevalling niet volledig hersteld en dus enorm lange nasleep. Beter nu een pas op de plaats dan overbelasten en er nog jaren mee zitten.
Sterkte!
 
Hoi,
Dit is mijn 3de zwangerschap en alle keren bekkenpijn (bij 2de en 3de zwangerschap al vanaf 9 weken). Weet dat je recht hebt om op je werk uit te rusten/te gaan liggen. Bij te zwaar werk moet je baas alternatief werk zoeken. Lukt het echt niet, dan kom je in ziektewet vanwege zwangerschap en begint je verlof 6 weken voor de uitgerekende datum. Voor mij helpt afwisselend lopen en zitten, niet te lang (stil)staan, af en toe liggen en eventueel tussendoor mijn oefeningen van mijn fysio doen. Maargoed, ik ben nu pas 14 weken zwanger en benieuwd hoe het zich verder zal ontwikkelen.
Succes!
 
Hoi, ik ook 28 weken en sinds een paar weken last van bekken en SI gewricht. Ik heb dezelfde houding; gewoon doorgaan, kon altijd dus nu ook. Echter nam de pijn zo erg toe dat ik niks meer kon. Zelfs liggen deed zeer. Controle bij verloskundige en bekkenfysio gehad. Maar ik werd wel serieus gewaarschuwd dat het ten koste gaat van de rest van de zwangerschap en mogelijk ook de tijd na de bevalling. En dat deed me wel nadenken. Na twee weken doorgaan en pijn enz, besloot ik na wat gesprekken met mensen om me heen toch een stap terug te doen. Ik til niet meer, doe geen extreem zware klussen meer, mocht ik pijn krijgen dan probeer ik niet te lang meer door te gaan en ik ga in elk geval 1 keer per dag even plat liggen en doe oefeningen ter ontspanning. En eerlijk gezegd: ik ben blij dat ik die beslissing genomen heb want de pijn neemt af en ik kan weer wat vrijer bewegen. Dus ik voel me steeds meer mens en dat zorgt er ook voor dat ik de tijd veel fijner door kom! Dan maar met iets minder doen.. Hopelijk wordt het voor jou ook beter! Sterkte!
 
Terug
Bovenaan