bekkenklachten

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

ik moet even mijn ei kwijt hoor.

Ik heb sinds een week echt heel veel pijn aan mijn heupen. Vanmorgen heb ik de
verloskundige gebeld en uitgelegd wat ik voelde. Ze bevestigde wat ik al
vreesde: bekkenklachten. Ze vroeg ook of ik pijn aan mijn schaambeen had en dat
heb ik al een paar weken, maar ik had de link niet gelegd. Getver, ik baal er
zo van. Vooral omdat ik nooit geloofde in bekkeninstabiliteit. Ik dacht: dat is
echt weer zo'n hype. 10 jaar geleden had niemand er last van en 5 jaar geleden
had ineens iedereen er last van. En vlak over de grens in België en Duitsland
had ook niemand er last van. Dus ik dacht dat dat tussen de oren zat. Ik was er wel van overtuigd dat die vrouwen pijn hadden maar ik dacht het dan toch wel stress ofzo was dat een uitlaatklep zocht. Maar nou heb ik het dus zelf.

Zij stelde fysiotherapie voor maar daarvoor vind ik het eigenlijk nog te vroeg.
Eerst maar eens afwachten of het wat minder wordt als ik voldoende rust neem.
Ze zei dat je inspanning moest afwisselen met rust. Dus niet stil gaan zitten
maar gewoon vaker en meer rusten. Ze zei dat ik na het stofzuigen niet gelijk
de badkamer moest gaan doen, haha! Ze moest eens weten wat voor zooi het bij
mij thuis is.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En wat hebben jullie eraan gedaan? Is fysio inderdaad aan te bevelen of kom je er ook wel met rustig aan doen?
Laat het me weten!

Groetjes, José

Tja ik ben ook het type niet zeuren maar doorgaan. En dacht mij overkomt dat niet. Nou ik heb het geweten. Ik heb ischias een beknelling van een zenuw en ook ontzettend veel last van mijn bekken.

Vooral de eerste weken was erg ik kon niet lopen moest zittend de trap af, moest veel aan mijn man vragen en dacht hier kom ik nooit meer vanaf. Met rust en zeker met fysio gaat het bij een stuk beter. Ja, het is niet zo dat ik inderdaad veel kan doen, ik probeer alles zo gedoseerd mogelijk te doen en inderdaad rust af te wisselen met inspanning. Bij de fysio zullen ze je leren dat je door spierversterking je bekken kunt ontlasten.

Ik zou zeggen: meldt je zeker bij de fysio onder het motto, baat het niet schaadt het niet. Succes

talke

hoihoi,   ik denk qua fysio dat het uitmaakt in wat voot mate je er last van hebt.

ik zelf heb er sinds kort ook last van maar ik red het door idd wat vaker te rusten en er op te letten hoe ik loop, niet te zwaar tillen  ed.

sterkte ermee  liefs linda

hoi hoi

ook ik heb er last van, al vanaf vrij vroeg in de zwangerschap, en ga iedere week naar de fysio. en bij mij helpt dat echt wel.
hij/zij kan je precies vertellen wat je wel en niet moet doen en kan je oefeningen geven om je bekken goed soepel te houden.
heb er echt baat bij!
wat vaak al goed helpt is niet te lang staan en lopen. fietsen is een goede beweging en ook zwemmen is erg goed. zo beweeg je wel maar zonder je bekken al te veel te belasten met je zwaarder wordende buik en houd je je bekken toch soepel

sterkte ermee!

groetjes antoinet

Hoi Jose,

Ik ken het! En het ergste is dat ik nu pas 10 weken zwanger ben. Vanaf 7 weken hield ik de pijn niet meer, steken in stuit, schaambeen, onderrug, bil etc... dus vanaf toen al naar de fysio. Ik krijg hele goede tips van hen waardoor het wat makkelijker en draagelijker is.

baal er goed van, want dacht net als jij, dat dat een hype was, maar nu moet ik er zelf aan geloven. Het vervelende vind ik, is dat ik het moet accepteren. Ken jullie dit ook?

Liefs........

hoi hoi,

hier nog iemand met hetzelfde probleem.
ik dacht ook altijd dat het allemaal wat overdreven was en dat ik gewoon tot aan mijn verlof zou werken.
helaas niets is minder waar.
ik ben nu 25 weken en de klachten zijn begonnen met 12 weken.
sinds deze week zit ik volledig in de ziektewet, omdat ik mijn werk echt niet meer kan doen.
ik heb voornamelijk pijn aan de achterkant en mijn heupen.
ik heb oefeningen van de fysio, maar ga er nu niet meer elke keer naartoe.
een goede balans tussen rust en bewegen is erg belangrijk.
ze hebben mij verteld dat vooral wandelen en fietsen erg goed zijn om een beetje in beweging te blijven.
ik las ergens hierboven dat zwemmen goed is, maar ik mag juist absoluut niet zwemmen van mijn fysio.
dit geeft maar weer aan dat ze hierover nog niet allemaal hetzelfde denken.
ik zou zeggen luister goed naar je lichaam en zorg dat je het niet overbelast.
heel veel succes er mee.

groetjes kwinty.

Hey allemaal...

Ik sluit me aan in het rijtje :)
Nu ben ik gelukkig al op mijn einde, maar heb het  sinds 6,5 maand..
Bij mij begon het met mijn heupen en langzaamaan mijn schaambeen die bont en blauw aanvoelde.. Op het moment knakken mijn bekken zelfs als ik loop en dat is heel vervelend...
Ik kreeg dus half september te horen dat ik complete bedrust moest houden... Maar dat is tot nu toe niet gelukt hahaha...
Ik heb een stiefzoontje van 5 met ADHD die om de week bij ons is en dan is het huis ook echt te klein en die gaat volle dagen naar school dus ophalen en wegbrengen.. verder heeft mijn vriend een eigen bedrijf waar ik de administratie en boekhouding voor doe wat ik ook niet kan laten liggen... Nou kreeg ik er ook nog een lekker de nesteldrang bij dus heel mn huis is nu spic en span...
Vorige week vrijdag is mijn vriend opgenomen in het ziekenhuis met een gevaarlijke agressieve ontsteking in zijn maag, slokdarm en dunne darm.. Dus kon ik 4 dagen op en neer waggelen   !!

Ik kan je wel een tip meegeven en dat is om zo snel mogelijk te lopen...
Weet dat het pijnlijk is, maar hoe meer je slentert hoe meer je je bekken beweegt...
Ik heb er geen fysio voor gehad omdat ik al dezelfde oefeningen heb gehad voor mijn rug waar ik een dubbele hernia in heb..

Omdat ik zoveel last had van mijn bekken en mijn rug heb ik aanmijn gyne gevraagd of ik ingeleid kan worden na 40e week omdat dit bijna niet te houden is... Hij was hier meteen mee akkoord :D
Nu morgen moet ik dus weer naar hem toe en dan hoor ik of het zal gaan en wanneer... ik hoop morgen meteen maar hahaha.. Ben zaterdag officieel uitgerekend dus dan mag het wel he :)

Nou heel veel sterkte en veel warme baden nemen hoor !
En slapen met een kussen onder je knie en je knie hoger dan de andere helpt ook wel iets !

Liefs Esther
( 39w5 )

Hoi dames,

fijn om te weten dat ik niet de enige ben.
Ik moet maandag naar de VK en dan zal ik het aankaarten en kijken wat we kunnen doen.

Mag ik iets brutaals vragen? Hoe doen jullie het met sex? Gaat dit nog?
Als jullie geen antwoord willen geven, ook goed hoor. Ik vraag het wel aan de VK/fysio.

Terug
Bovenaan