Bekkenklachten.....

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of er al meer lopen met bekkenklachten? Ik zit nu voor 50% in de ziektewet om dat ik het niet red om hele dagen te werken. Wanneer ik wel werk loop ik al met een bekkenband om. Ik moet wel zeggen dat het natuurlijk de derde zwangerschap binnen 3 jaar tijd is en dat ik er bij de andere twee ook last van had. Wat dat betreft is het natuurlijk wachten op....

Claudia

Hoi Claudia

Ik ben nu zwanger van de eerst maar bij mij is een aantal jaar geleden al bekkeninstabiliteit geconstateerd. Ik heb het geluk gehad dat ik in die jaren mijn bekken spieren zo heb kunnen trainen dat die grotendeels de slapheid van mijn banden opvangen. Heb jij nu therapie ervoor??
Ik loop zelf bij een orthomanueel arts en moet zeggen dat ik daar in combinatie met spiertraining erg veel baad bij heb. Ik heb deze zwangerschap nog maar 2 keer naar hem toe hoeven gaan. Wil niet zeggen dat mijn bekken niet pijnlijk zijn op momenten, maar ik kan in ieder geval voorlopig nog volledig blijven werken (ben kapster, visagiste  en grimeuse dus ook niet echt een super beroep)

Groetjes Natalie

Hoi Claudia en Nathalie,

Ik ben vanochtend nog bij de bedrijfsarts geweest ivm bekkenklachten. Ik was net weer wat aan het werk na mijn longontsteking, begint mijn bekken weer te wiebelen. Ben vorige week voor het eerst bij de fysio geweest en die heeft mij even rechtgezet waardoor het in ieder geval iets beter aanvoelt, maar het blijft nu natuurlijk een slappe bedoeling.
Ik heb tijdens mijn 3e zwangerschap ook last van bekkeninstabiliteit gehad, alleen had ik toen geen kinderen die nog gesjouwd moesten worden. Gelukkig begint Its steeds meer te lopen en heb ik altijd de buggy bij me.
Ik ga nu in overleg met de bedrijfsarts voor de helft aan het werk. Ik werk in de thuiszorg, wat hardstikke leuk werk is, maar lichamelijk wel wat vraagt. Continue in en uit de auto, regelmatig zwaarlijvige clienten die we moeten wassen en kleden, dus het komt er soms echt wel even op aan. Gelukkig krijg ik alle medewerking.

Groetjes,
Suus

Hoi Claudia, Natalie en Suuz,

Ik heb de vorige keer aan het einde van de zwangerschap en met name na de bevalling heeeel veel last gehad van bekkeninstabiliteit. Ik kon helemaal niets meer, lag dus alleen maar op mijn rug in bed en kon met niet eens omdraaien. Laat staan gaan zitten of lopen! Ik heb met Mensendieck therapie alles zo kunnen trainen dat ik er nu geen last van heb. Toen ik net wist dat ik zwanger was/ben van de derde ben ik gelijk weer naar haar toe gegaan. We hebben oefeningen doorgenomen die goed zijn tijdens de zwangerschap zodat ik hopelijk zo min mogelijk last krijg van mijn bekken.
Ik heb alleen zondag in de tuin gewerkt en dat moet ik nu dus al twee dagen bezuren... ik merk dus nu wel dat alle spieren weer een beetje weker aan het worden zijn. Hoogste tijd dus om weer heel consequent mijn oefeningen te gaan doen!!!

Ik hoop gewoon eigenlijk alleen maar dat ik na de bevalling niet zo onthand ben als de vorige keer, want dat wil ik eigenlijk nooit meer meemaken. Niet eens je eigen kind kunnen optillen, aankleden, wassen enzo... Als ik dat kan doen ben ik allang blij en heb ik daar best wat bekkenpijn voor over!!

Succes allemaal,

MIchele (20+3 van de 3e)

Hoi allemaal,

Dit wordt ons eerste biologische kindje. Ik heb nooit problemen met mijn bekken gehad, maar ik loop nu al sinds week 7 bij de bekkenfysio in verband met uit de hand gelopen bandenpijn (en dan niet de banden waarmee de baarmoeder vastzit maar die die mijn bekken bij elkaar moeten houden). Gelukkig zijn ook bij mij de spieren in orde, maar tjongejonge, wat kan het zeer doen! Ik ben best een beetje streng voor mezelf en dat scheelt, dan herstel ik ook wel. Ik krijg als het over een paar weken nog niet weg is (ben nu ook 20 weken en 3 dagen) een oefenprogramma om de boel in orde te houden. De fysio kan eigenlijk niet veel meer dan zorgen dat ik zo stabiel mogelijk blijf en dat de pijn niet te erg wordt, daar ben ik al heel blij mee natuurlijk. Ik werk meestal op de computer en vanuit huis, niet zo zwaar op zich behalve dat ik soms niet normaal kan zitten en dan houdt het natuurlijk op. Ik werk ongeveer 25 uur, onder schooltijden i.v.m. onze pleegdochter.

Succes ermee!

Groetjes,

Zeeuws Meisje

Hoi Meiden,

Wat kun je jezelf dan ellendig voelen hè. Ik heb nu ruim 2 jaar bekkeninstabiliteit, sinds het begin van de zwangerschap van de 1e. Volgens de bekkenfysio stond alles recht en was het gewoon een kwestie van volhouden. Helaas is het na de bevalling niet weg geweest en hebben we mede daardoor ook getwijfelt over een 2e. We hebben de stap gewaagt en ik ben met 14 weken naar een osteopaat geweest.  Mijn bekken, heupen, schaambot en rug stonden  wel degelijk scheef en hij heeft me rechtgezet. De week erna voelde het alsof ik onder een vrachtwagen had gelegen, maar nu heb ik er veel minder last van. Na de bevalling mag ik nog een keer terugkomen, wellicht dat het dan helemaal over gaat. Ik kan in ieder geval nu al zeggen dat ik veel meer van de zwangerschap kan genieten als bij de 1e.

Veel sterkte en succes allemaal.

Groetjes,
Nelly

Jeetje meiden, wat balen voor jullie!
Ben een van de geluksvogels die hier helemaal geen last van heeft.
Vindt het rot voor jullie. Het genieten is dan toch minder makkelijk lijkt me...

Sterkte ermee!

Liefs, Billie
19w5d

Terug
Bovenaan