Bekkenklachten

Hee dames,
Net voor het eerst (!) tussen de afspraken door m'n vk gebeld. Sinds een week heb ik zo'n last van m'n schaambeen en het lijkt wel met de dag erger te worden, om nog maar niets te zeggen over het draaien 's nachts in bed. Krijg nu een lijst met oefeningen toegestuurd en als het over een week niet minder is moet ik naar de fysio. Kan merken dat het einde wel al in zicht gaat komen aangezien de lichamelijke klachten zich nu pas echt lijken te gaan aandienen. Soms was het een kwaaltje hier en een kwaaltje daar, maar deze pijn... Nee, vrolijker word ik er niet van.
Zijn er al meer die hier last van hebben??

Jaaaaaaa :-( Alleen heb ik het al vanaf week 18 ongeveer... loop ook bij de fysio, hier een aantal aanwijzingen gekregen en moet zeggen dat het wel heeft geholpen!
De tips die ik kreeg:
- Rechtop zitten, billen zoveel mogelijk achterin je stoel en je rug ietsje hol.
- Met lopen gewoon grote stappen blijven maken omdat je zo je spieren beter gebruikt en ze minder pijn doen
- Met staan goed rechtop staan met iets losse knieen
- Probeer voor jezelf na te gaan hoe lang je kan bewegen en dit maal 1,5: dit is de tijd die je maximaal bezig mag zijn en daarna minimaal 15 minuten liggen voor je weer opstaat.
- Draaien in bed: vanaf je rug je rechterknie optillen als je op je linkerzij wilt draaien en je been als afzetmechanisme gebruiken.

Vrolijk wordt je inderdaad niet van de pijn, maar als je die ligpauzes goed kunt volhouden (wat mij dus niet zo best lukt ivm werk....) is er kans dat het iets beter wordt. Hoop dat je er iets aan hebt...

Dankjewel!! Zoiets zei de vk inderdaad ook aan de telefoon net, maar horen dat het bij jou wel heeft geholpen laat het me wel wat rooskleuriger inzien. Heb ook alvast een oefening gekregen om met opgetrokken benen op m'n rug te gaan liggen en dan de benen uit elkaar te bewegen (zoals een kikkertje ligt). En het gewicht zoveel mogelijk verdelen, dus niet op 1 been gaan staan hangen bij bijv. winkelen en opstaan van de bank moet dus ook met beide voeten op de grond etc. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan...

hoi, kan zelf niet meer fietsen net of ik daar mega spierpijn heb. heb ook veel last van mn heupen en onderrug... mensendieck therapie schijnt heel goed te zijn....

Ja die oefening moet ik bij de gym nu ook doen inderdaad, voelt heel prettig :-S
En op 1 been staan is inderdaad uit den boze... deed ik ook heel vaak, 'standje bushalte', maar het schijnt heel slecht te staan. Het staat alleen een stuk lekkerder dan helemaal rechtop haha!
Komt vast goed, we zijn al bijna op 3/4 :)

iik heb al vanaf wk 14 er last van mijn bekken.
de klachten werden steeds erger heb sinds 4wkn fysiotherapie hier leer ik allemaal oefeningen doen en wordt het rondom mijn billen en boven benen los gemaseerd en pijnlijk dat dat is..
maar goed heb wel het idee dat het een beetje helpt.
ik had veel eerder naar de fysio moeten gaan want heb echt mezelf te pakken..
ik kan als ik 3 uurtjes gewerkt heb in de huishouding echt bijna niets meer, zitten, lopen liggen, alles doet pijn. auto rijden vindt ik momenteel ook geen pretje..
voel me zo nu en dan echt een oud wijf..
Ik moet het nu rustiger aan doen wat wel moeilijk voor mij is en moet meer ontspannen en smiddags even liggen.. en veel oefeningen doen....
sterkte en loop er niet te lang mee door butterflyjess want je hebt echt jezelf te pakken..

He Lieverd,
Jeps hier nog eentje..erg he! ik durf snachts nieteens te draaien in mijn bedje veels te bang voor pijn...
Nog ff doorbijten maar is moeilijk want ik weet wat je voelt..Denk aan je.
kus nice

Terug
Bovenaan