Bekkenpijn door overbelasting!

Afgelopen maandag was mijn kleine naar de oppas en ik zag mijn kans schoon om eens lekker wat klusjes te doen. Even naar de stad en met wat zware dingen gesjouwd. Ben van 9 tot half 2 flink in touw geweest. En heb 's avonds nog gestofzuigd.
Nu heb ik sinds gisterenavond flink pijn in mijn schaambeen en kan ik niet veel meer. Ik ben nu 37 weken zwanger en ik baal er zo enorm van.
Volgens de fysio moet ik nu rust nemen om te ontlasten en hopen dat het over gaat binnen 2 dagen. Anders moet ik vrijdag voor een eerste afspraak komen.

Wie herkent dit en bij wie is het met rust over gegaan? Ik hoop zo op positieve stories want ik word hier echt niet vrolijk van. 'Gelukkig' had mijn man vannacht diarree en was ie thuis vandaag maar ik kon bijna niks... zelfs lopen was me al teveel, vooral het opstaan. Ik was gewoon blij dat ie thuis was.

Op dit moment lijkt het wat beter te gaan... ik hoop het zo!

Wie kan mij gerust stellen!?
 
Hey!

Ik ken je verhaal .. heb ook enorm last van mijn bekken.. vooral aan de linkerkant. Het blijft telkens terug komen als ik weer ga stofzuigen of even boodschappen moet doen. Doe gewoon zo min mogelijk! Neem je rust zou ik zeggen!

 
Hoi,

ik voel elke dag me bekken en alles daar rond. Inderdaad bij lopen opstaan enz. Soms voel ik me gebroken, maar ga ik gewoon door. De volgende dag is het dan weer minder wel tot ik weer wat ga doen en dan komt het weer. Ik zal toch boodschapjes moeten halen kinderen van en naar school en me huis aan kant. Maak je je er zorgen over? Het schijnt ook bij de laatste lootjes te horen.

groetjes
 
Afwisseling is heel belangrijk bij bekkenklachten. Rust en inspanning, ik zeg het uit ervaring. Wat heel goed helpt bij bekkenklachten is het ontspannen van je bekkenbodemspier. Aantrekken en weer loslaten, eventueel loslaten in "fases" alsof een lift stopt op elke verdieping en verder gaat naar beneden.

Ik heb zelfs nu (niet zwager 2 jaar) nog af en toe last van klachten. Als ik deze oefeningen doe gaat het weer weg.

Gelukkig ben je al 37 weken, het einde is al flink in zicht.
 
Vanmorgen kwam ik als herboren uit bed! Al 90% minder klachten en ik kon weer fatsoenlijk bewegen. Zelfs draaibewegingen kan ik alweer doen zonder pijn. Het is dus echt overbelasting geweest. Ik ga het nu echt rustiger aan doen... niet meer stofzuigen en zware spullen sjouwen... elke dag een klein beetje schoonmaken... alles op zijn tijd!

Ik voel me zo gelukkig dat ik weer alles kan! Ik heb echt alle respect voor vrouwen die deze klachten al vroeg in hun zwangerschap hebben want ik kon niet op of om meer... en dat valt niet mee!!!
 
Terug
Bovenaan