Bekkenpijn door overbelasting!

Afgelopen maandag was mijn kleine naar de oppas en ik zag mijn kans schoon om eens lekker wat klusjes te doen. Even naar de stad en met wat zware dingen gesjouwd. Ben van 9 tot half 2 flink in touw geweest. En heb 's avonds nog gestofzuigd.
Nu heb ik sinds gisterenavond flink pijn in mijn schaambeen en kan ik niet veel meer. Ik ben nu 37 weken zwanger en ik baal er zo enorm van.
Volgens de fysio moet ik nu rust nemen om te ontlasten en hopen dat het over gaat binnen 2 dagen. Anders moet ik vrijdag voor een eerste afspraak komen.

Wie herkent dit en bij wie is het met rust over gegaan? Ik hoop zo op positieve stories want ik word hier echt niet vrolijk van. 'Gelukkig' had mijn man vannacht diarree en was ie thuis vandaag maar ik kon bijna niks... zelfs lopen was me al teveel, vooral het opstaan. Ik was gewoon blij dat ie thuis was.

Op dit moment lijkt het wat beter te gaan... ik hoop het zo!

Wie kan mij gerust stellen!? En doen jullie het allemaal rustig aan want je kunt zo wat hebben!

Ja ik doe het eindelijk super rustig aan en het helpt. Ik had zoooon last van lage rugpijn. Dit is nu gelukkig over heb wel 2 dagen in bed moeten liggen, dacht ook wat krijgen we nou ween, maar zaterdag ben ik 2 uur in d stad geweest mijn dochter had een nieuwe spijkerbroek nodig en zondag ben ik nog even een half uur naar hornbach geweest, een uur ng de stad in was vergeten im een cadeautje te kopen, dan een uur wachten me dochter naar snorkelles gebracht, daarna 2 uur ng bij vrienden op bezoek geweest. Zijn niet echt dingen warvan je denkt boh erg zwaar maar goed deze simpele dingen waren gewoonweg teveel, vandaar dat ik zon pijn heb gehad. Gaat nu echt beter dan denk ik meteen oh morgen kan ik dit of dat doen maar toch lkr niet wil niet de laatste paar weken met pijn rondlopen. Sterkte ermee en doe rustig aan hebben we allemaal straks nodig bij d bevalling.

Hey Bloempje!

Ik herken mezelf zo in jou verhaal, ben zelf zo onrustig en wil vanalles nog doen terwijl het gewoon niet gaat.
Mijn vriend zegt altijd dat ik het rustig aan moet doen en zo niet dan moet ik niet savonds gaan janken! Haha! Hij heeft wel gelijk!
Misschien is het niet zo verkeerd om een afspraak te maken bij de fysio, zij kunnen jou een aantal oefeningen geven zodat je rug en bekken wat losser komen.
Ik heb rond mijn 20ste week fysio gehad doordat ik een beginnende hernia heb en heb er nog profijt van de oefeningen die ik heb gekregen.
En ja RUST is ook echt het beste!!!

Gr Manon

@ manon...
Het is juist de bedoeling bij bekken therapie dat de boel steviger word, aangezien je bekken verweekt door de zwangerschap.
Het verweken (dus te ruim zijn van je bekken) veroorzaakt de pijn.

Vanmorgen kwam ik als herboren uit bed! Al 90% minder klachten en ik kon weer fatsoenlijk bewegen. Zelfs draaibewegingen kan ik alweer doen zonder pijn. Het is dus echt overbelasting geweest. RUST is echt een wondermiddel! Ik ga het nu echt rustiger aan doen... niet meer stofzuigen en zware spullen sjouwen... elke dag een klein beetje schoonmaken... alles op zijn tijd!

Ik voel me zo gelukkig dat ik weer alles kan! Ik heb echt alle respect voor vrouwen die deze klachten al vroeg in hun zwangerschap hebben want ik kon niet meer op of om ... en dat valt niet mee!!!

Terug
Bovenaan