Bekkenpijn door overbelasting!

Afgelopen maandag was mijn kleine naar de oppas en ik zag mijn kans schoon om eens lekker wat klusjes te doen. Even naar de stad en met wat zware dingen gesjouwd. Ben van 9 tot half 2 flink in touw geweest. En heb 's avonds nog gestofzuigd.
Nu heb ik sinds gisterenavond flink pijn in mijn schaambeen en kan ik niet veel meer. Ik ben nu 37 weken zwanger en ik baal er zo enorm van.
Volgens de fysio moet ik nu rust nemen om te ontlasten en hopen dat het over gaat binnen 2 dagen. Anders moet ik vrijdag voor een eerste afspraak komen.

Wie herkent dit en bij wie is het met rust over gegaan? Ik hoop zo op positieve stories want ik word hier echt niet vrolijk van. 'Gelukkig' had mijn man vannacht diarree en was ie thuis vandaag maar ik kon bijna niks... zelfs lopen was me al teveel, vooral het opstaan. Ik was gewoon blij dat ie thuis was.

Op dit moment lijkt het wat beter te gaan... ik hoop het zo!

Wie kan mij gerust stellen!?

Hallo Bloempje.
Ik kan jou helaas niet gerus stellen als je niet rustig aan doet.je moet niet te veel doen in jou laaste weken.
Ik was al een gek om veel te doen per dag!!
Nu kan ik amper naar buiten met mijn kleine door de pijn.
zorg goed voor jou en jou rug en bekken als je wil genieten van jou baby.
natuurlijk komt goed maar dat heb jou lichaam nodig......
dus meid laat de boel liggen en denk aan jou zelf en straks aan de zorg van jou baby.
Gewoon een Tip.
(Feb-maart mama,)

Ik heb dat probleem in januari gehad. Bij mij ging het met rust echt wel stukken beter. ik heb nu nog nauwelijks last. Af en toe als ik teveel gedaan heb. Doe echt rustig aan anders heb je straks na je bevalling nog steeds klachten. Je lijf schreeuwt om rust. luister ernaar..

Vanmorgen kwam ik als herboren uit bed! Al 90% minder klachten en ik kon weer fatsoenlijk bewegen. Zelfs draaibewegingen kan ik alweer doen zonder pijn. Het is dus echt overbelasting geweest. Ik ga het nu echt rustiger aan doen... niet meer stofzuigen en zware spullen sjouwen... elke dag een klein beetje schoonmaken... alles op zijn tijd!

Ik voel me zo gelukkig dat ik weer alles kan! Ik heb echt alle respect voor vrouwen die deze klachten al vroeg in hun zwangerschap hebben want ik kon niet op of om meer... en dat valt niet mee!!!

ik kwam even spieken bij de andere zwangere toen ik dit berichtje las.
Ik ben nu 21 weken zwanger en had ook last van mn bekken doordat ik echt te veel gedaan had,bij mij is het na een week ongeveer misschien iets langer over gegaan vind 2 dagen dan wel erg snel.
Maar als het goed is en het komt echt doordat ej te veel gedaan hebt zal het wle na een week over zijn...

sterkte..een augustus mama

@ angela-dennis

De vk zei dat het in 2 dagen aanzienlijk moest verminderen... anders moest ik fysio. Het is niet helemaal over merk ik... ik kan nog niet helemaal klachtvrij uit bed komen en de buggy duwen... maar ik heb geen pijn meer. ik ga er vanuit dat de rest vanzelf bijtrekt. Wel merk ik elke dag verbetering... gelukkig!

Pas goed op jezelf (je lichaam dus) en ga niet weer (veel) meer belasten omdat je minder klachten hebt; dat heb ik dus wel gedaan; als na een 2 dagen de klachten weer wat minder werden ging ik er wederom VOL tegen aan (moest ook wel; weinig hulp van vriend en fam. en wel 2 kleine kinders al rond lopen) Gevolg is dat mijn bekken nooit meer helemaal de oude zijn geworden; nog altjd kan ik bijvoorbeeld geen lang stuk lopen omdat mijn bekken dat niet (meer) trekken.
Dus pas alsjeblieft goed op; en neem ook NA de bevalling echt genoeg rust, ook dat liet bij mij te wensen en geloof me maar gewoon; het is er niet beter op geworden ;-)

Terug
Bovenaan