Bekkenpijn en hoe verder?

Hallo allen,

Graag hoor ik hoe jullie hierover denken:

Ik werk in de gehandicaptenzorg met veel plezier. Inmiddels ben ik 19 weken zwanger. Rond week 13 begon bij mij de pijn in mijn stuitje. Ik heb dit toen vrij snel aangegeven rond week 14 waarna mijn manager en ik tot de compromis kwamen om van 32 uur naar 20 uur te gaan (12 uur dus in de ziektewet) en alleen de korte diensten te draaien. Niet meer dan 2 diensten achter elkaar. Ik mocht gaan zitten als dat nodig was, mijn collega's moesten dan maar wat harder werken was de conclusie.
Inmiddels straalt de pijn uit naar mijn rug en benen. Tijdens mijn dienst verschillende keren last van harde buiken. Na een dienst werken is het zelfs van dusdanige aard dat ik niet meer kan lopen van de pijn. kan mijn trap niet meer op om op bed te kunnen liggen. Mijn hond kan ik niet meer uitlaten. Ik heb een volle dag vrij nodig om geen pijn meer te hebben. Het is niet te doen.. huilend ga ik naar huis. Mijn collega's geven aan dat ik nog te weinig kan doen op de werkvloer en voor hun het tempo ook niet meer bij de houden is. Bovendien vinden ze het niet gezond voor mij en mijn baby lichamelijk gezien. Ik kan pas halverwege juni naar de bedrijfsarts. Verloskundige en bekkenbodem fysio geven alleen het advies rustig aan en in gesprek met bedrijf arts.

Ik heb om deze reden nogmaals aan de bel getrokken bij de manager. Die heeft de bedrijfsarts verzocht eerder met mij een gesprek te plannen. Daarnaast geeft ze aan geen vervanging voor mijn diensten te kunnen regelen dus ik moet maar gewoon komen werken. Ik weet even niet zo goed hoe verder.. voel me door mijn manager niet gehoord...
 
Ik werkte zelf ook in de zorg. Ik had zelf geen pijn maar gaf elke dag wel meer dan 10 keer over. Ik kon niet meer uit mijn bed niks meer eten. Toen besloot ik mijn diensten af te melden, heb me zelf gewoon ziekgemeld. Want ja als je ziek bent en niet meer kan werken kan je ook niet werken. Ik ging toen met ziekte wet,en ik werkte niet meer tot mijn bevalling. Ik vind zelf dat jij hier ook recht op heb, je baas kan niet je verplichten te werken. Veel zorgplekken werken ook met uitzendkrachten/ zzp hoe gaat dat bij jullie?
 
Heftig zeg. Ik zou me ziek melden als ik jou was. Je klachten zijn dusdanig, dat ziekmelden de enige optie lijkt. Het is echt niet normaal om zoveel pijn te hebben tijdens een dag werken en erna. En dan de verwachting dat je collega’s harder moeten werken om jou aan te vullen. Sorry maar dat kan echt niet. Sterkte!
 
Heel herkenbaar! Ik ben nu 26 weken en kamp zelf ook met enorme bekkenpijn die al vroeg in de zwangerschap begon. Gelukkig heb ik een leidinggevende die vanuit zichzelf al heel meegaand is en voor mij de conclusie trok om in de ochtend uit huis te werken en in de middag maximaal 2 uurtjes naar de afdeling te komen (dit werkt voor mij, voor nu, redelijk).
Mijn bekkenfysio gaf aan dat zodra ik harde buiken bij mijn bekkenpijn zou krijgen ik niet meer zou mogen werken, omdat de combinatie funest zou zijn... Voor jezelf qua herstel straks ná de zwangerschap máár dat het ook gevaarlijk kan worden voor je baby.
Weet dus dat je écht je grens moet aangeven; tot hier... helaas.. Alles voor de gezondheid van jullie beide!
 
Meid, meld je alsjeblieft ziek. Bekkenproblemen kunnen écht heel lang duren  na de zwangerschap als je niet naar je lijf luistert! Dan zit je werkgever (en jij!) nog veel langer met de gebakken peren! Zorg voor jezelf, niemand anders doet het.
 
Van de diensten die ik in mei heb zijn er 2 opgelost met flexers. De rest moet ik zelf gewoon werken vind ze. Ze geeft daarbij aan dat de spoeling dun is op het moment.
 
Ik vind het heel erg hoe ze met jouw omgaan. Als ik jouw was had ik me gewoon ziekgemeld. Kom voor jezelf op, pijn kan nog erger worden.
 
Meid, jij hebt 1 verantwoordelijkheid: jouw gezondheid en daarmee die van je baby. De verantwoordelijkheid om het op je werk op te lossen, ligt bij je manager.

Balen voor haar, maar part of the job. Niet jouw schuld.

Meld je ziek, neem rust, voel je niet schuldig en wacht het gesprek met de bedrijfsarts af.
 
Terug
Bovenaan