Bekkenpijn en werken op basisschool

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben 30 weken zwanger, en heb last van bekkenpijn. Pijn in rug, heupen, en snel harde buiken en een drukkend gevoel in mijn baarmoeder.</p><p>Verloskundige raadde aan om minder te werken (basisonderwijs). Na een weekje rust ga ik morgen weer werken (halve dag), maar van een dag thuis wat licht rommelen word ik al zo uitgeput, dat ik niet weet hoe ik dit moet gaan doen...</p><p>Ik heb 2 kleine kinderen, mijn man helpt veel mee en ik heb kinderopvang geregeld voor mijn vrije dagen.</p><p>Iemand ervaring met bekkenklachten in de laatste weken en nog wel een beetje werken of gewoon helemaal stoppen? Mijn verlof start over 4 weken.</p>
 
Hoi hoi!
Ik ben ook leerkracht en heb bij mijn zoon gewoon tot mijn verlof doorgewerkt. Ik had toen bij 8 weken al bekkeninstabiliteit. 
Nu zwanger van de 2e en weer sinds de 8e week bekkeninstabiliteit. Ik werk gewoon door en hou ik de klas rekening met mijn houding en waar ik op zit. Ik laat de kinderen spullen oprapen van de grond en als er iets getild moet worden dan vraag ik leerlingen of collega's om dit voor mij te doen. 
Heb je wel fysio voor je bekkenklachten? En heb je al een bekkenband geprobeerd? 
Iedereen ervaart bekkenklachten anders, dus je moet vooral doen wat voor jou goed voelt! 
 
Hier ook gehad. De laatste 8 weken gaf ik ondersteuning voor alle groepen/ kinderen. Ik kon zitten en iedereen kwam bij mij voor extra hulp. Ik had toen kleuters en dat is geen combi met zere bekken/ spieren?. Kijk wat voor jou kan/werkt. Mijn vk zei destijds je moet ook nog energie overhouden voor de bevalling/ daarna. Dat heeft me geholpen om andere keuzes te maken. Succes nog even!?
 
Hi, werk niet in onderwijs, maar in de zorg. Ben met bekkenklachten (liep ook bij bekkenfysio) doorgegaan met werken tot 36 weken. Nu 8 maanden verder sinds bevalling, ben nog steeds niet aan het werk en doorverwezen naar revalidatie arts. Dus ik zou in het vervolg wel andere keuzes maken dan ik nu gedaan heb....
Succes ermee, kies vooral wat voor jou goed voelt. 
 
Hoi
Wat vervelend!
Ik werk in de zorg. Met 30 weken ben ik halve diensten gaan doen en met 33 weken helemaal gestopt. Ik kon gewoon amper meer lopen. Nu ik verlof heb gaat het stukken beter en kan ik weer redelijk 'normaal' functioneren. Heb trouwens een peuter van 2.5, de combi werk en zorg voor haar was gewoon teveel.

Luister naar je lijf, succes!
 
Helaas geen ervaring. Ik moest met 28 weken stoppen voor de klas vanwege corona. Ik heb toen vervangend werk gedaan vanuit huis. Daardoor heb ik mijn bekken flink minder hoeven te belasten.
 
Terug
Bovenaan