Bekkenpijn tijdens slapen / in bed

Ik ben nu bijna 38 weken zwanger en heb geluk gehad dat ik geen bekkeninstabiliteit hen gehad de afgelopen maanden. Echter alleen s morgens in bed, maar dat was niet erg. Maar de laatste nachten begint de bekkenpijn al midden in de nacht. Ik moet dan draaien en wisselen van heupligging maar met zo'n zware buik is dat echt een crime. Resultaat; lig de halve nacht wakker en moet af en toe echt mijn bed uit om de spieren weer los te maken zodat de pijn weggaat, want overdag heb ik gelukkig nergens laat van.

Heeft iemand tips voor de nacht? Ik slaap al met allerlei kussens tussen mijn benen etc. Zijn er
Misschien oefeningen die ik voor t slapen kan doen?

Ik hoor t graag want zie elke avond er tegenop om te gaan slapen.

Hallo

Wat mij goed helpt is;
OP je rug liggen benen optrekken, voeten op het bed laten staan en dat je heupen bewegen. Je kont ligt op bed maar trekt eerst rechts van je heup richting schouder en dan de andere kant. (zumba achtig) Dan lekker afwisselen. Is erg pijnlijk maar ik heb er baat bij.

hihi ik hoop dat je mijn uitleg begrijpt. Anders ga even bij de therapeut langs.

Succes ermee.

Groetjes

Hoi hoi,

Heel herkenbaar. Ik ben uiteindelijk met 38 weken toch naar een bekken therapeut geweest. Zij had wat tips gegeven over dingen die ik uit kon proberen en hoe je het beste kan draaien enzo.
Bij mij hielp een kussen onder mijn buik en geen kussen tussen mijn benen. DAt maakte het eigenlijk allleen maar erger.
Maar helaas niks hielp 100 %.

Uiteindelijk sliep ik korte periodes, dus afwisselen met liggen, zitten en staan/lopen.

Heel veel succes nog met de laatste weken....

Als een kip aan spit omdraaien... ik heb het ook 's nachts. vooral als ik niet goed slaap... dan doet alles me pijn en draaien is dan een ramp.

Hoe herkenbaar!!!
Ik heb het alleen al vanaf 30ste week..
Midden in de nacht word ik wakker (2 tot 4 keer per nacht) en dan van de pijn in mijn heup..
het is gewoon omdat het allemaal verweekt bij mij.. dus geen bekkeninstabiliteit
En tot de bevalling wil je juist dat het verweekt..

Kortom er mee leren leven.. helaas

ik herken het probleem ook... Heb hier nu al een aantal weken last van en ga elke keer zodra ik wakker ben (en voor de zoveelste keer naar de wc heb gemogen) maar weer op mn andere zij of rug liggen. Ik zorg er wel altijd voor dat ik een soort steuntje onder mn buik heb liggen en gebruik mijn vriend gewoon als steun om om te draaien... Meer weet ik verder ook niet... Succes ermee

Terug
Bovenaan