bekkenpijn

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb de laatste dagen zo'n last van mijn bekken. Het straalt helemaal uit in mijn linkerbeen. Kan niet eens lekker zitten of liggen en een klein stukje met de hond lopen is al teveel. Autorijden gaat lastig en de strijk stapelt zich op hier omdat het staan zo zwaar is.
Wie weet er hoe ik die pijn kan verminderen? Ik ga elke middag een uurtje liggen maar dat lijkt niks te helpen.

groetjes Larissa

Hoi Larissa,

Ik had daar ook last van, al in het begin van mijn zwangerschap. Uiteindelijk ben ik gedeeltelijk de ziektewet ingegaan (het werk op het kinderdagverblijf was te belastend voor mijn bekken). En ik ben naar een mensendieck-therapeute gegaan. Daar krijg je goede tips en oefeningen waar je echt wel wat aan hebt. Uiteindelijk moest ik met 27 weken helemaal stoppen met werken omdat het echt te belastend was. Daarna werd het meteen een heel stuk minder. Ook een bekkenband heeft mij wel geholpen. Die deed ik dan niet de hele dag om maar alleen  als ik wist dat ik wat langer moest staan of lopen. Ik heb die banden via marktplaats gekocht, ideaal!
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Wel rustig aan doen hoor, dat is wel heel belangrijk (hoe lastig dat soms ook is!)!

Groetjes Landi

Hoi Larissa!

Vervelend he,ik heb al sinds het begin van mijn zwangerschap
last van mijn bekken.Ik ben dan ook halve dagen gaan werken
omdat ik op mijn werk veel sta en moet lopen dat ging niet meer.
Ik heb ook fysio nu en je hebt er wel wat aan.Een bekkenband
heb ik ook gebruikt als ik veel moest staan/lopen.Je moet vooral
niks forceren!!En misschien dat het je helpt met een kussen tussen de
benen slapen was voor mij een hele opluchting!!Ik zou gewoon
s langs je HA gaan dan zal hij/zij je wel doorverwijzen voor fysio.
Je hebt er trouwens geen verwijskaart meer voor nodig!
En als je veel moet staan,kantel je bekken dan naar achteren,
daar had ik ook veel aan.Ik heb sinds vandaag gelukkig zwangerschaps
verlof heerlijk!!Hoef pas in augustus weer te beginnen!!Kan nu lekker
rustig aan doen..
Nou veel succes ermee
Groetjes Maaike 34wk en 2 dg

Terug
Bovenaan