Bekkenpijn

Hallo,

Ik heb de laatste dagen weer toenemend last van pijn in mijn bekken, zelfs in de nacht in bed! In de zwangerschap heb ik vanaf ongeveer week 24 pijn in mijn bekken gevoeld, toen ook bij de fysio geweest. Was geen bekkeninstabiliteit, maar wel overbelasting. Was lastig, maar niet heel ernstig dus.
Na de bevalling had ik regelmatig nog wat pijn in mijn bekken, de VK zei dat alles weer terug naar de oude situatie moest en dat het ook pijn kon doen. Leek me logisch, en het werd elke dag ook een beetje minder. Alleen sinds 2 dagen wordt het juist veel erger! Ik voel het nu ook weer in de nacht, dat heb ik sinds de zwangerschap niet meer gehad! En met zitten, en natuurlijk ook met lopen. Ik heb (naar mijn weten) niets vreemds gedaan...
Herkent iemand dit? Tips?

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17-02-2007)

Hoi karin,

Erg vervelend bekkenpijn! Ik had de laatste weken van de zwangerschap ook veel last van mijn bekken. Dan met name met lopen en 's nachts. Nu 10 weken na de bevalling heb ik alleen nog last als ik te lang heb gelopen, na een flinke wandeling met Evi voel ik mijn bekken weer goed. Ik doe dan weer wat rustiger aan en dan gaat het weer over. Maar ik heb geen idee hoe lang dat nog duurt, ik hoop wel dat het over gaat. Echt tips heb ik dus niet voor je.

groetjes Sonja mama van Evi (6-1)

Hoi Karin,

Tja bekkenpijn, ik ken het maar al te goed !! Tijdens mijn zwangerschap had ik rond de 30e week ook veel pijn en had wel bekkeninstabiliteit. Op het laatst kon ik helemaal niets meer, amper de post uit de brievenbus halen of naar de wc was al een hele onderneming. Toen ik na de geboorte van Milan voor  controle moest bij de gyneacoloog heb ik gevraagd of die pijn die ik toen voelde nog weg zou gaan. Ze zei toen tegen mij als je een half jaar verder bent dan moet het over zijn. Volgende week wordt Milan een 1/2 jaar en nog steeds als ik hele stukken wandel of als ik lang moet zitten krijg ik last van mijn bekken. Dus vandaag de fysio opgebeld en daar kan ik al snel terecht. De bekkentherapeut zegt dat als je ermee blijft lopen je misschien blijvende schade kunt aanrichten aan je bekken..... Misschien is het verstandig om het even in de gaten te houden en dan de fysio bellen om te vragen naar hun ervaringen en advies.

Succes !!

Jolanda, mama van Milan

Even een kleine update.
Vannacht vrij veel last gehad, dus ik ben vanochtend toch maar even naar de huisarts gegaan. Was trouwens een prettige ervaring, zodra de assistente me zag zei ze: "Oh, je bent die met het kleintje, niet." Ik hoefde niet in de wachtkamer te wachten, maar mocht even bij haar gaan zitten en ik mocht meteen als volgende bij de arts naar binnen! Wat een service!
Maar goed, hij heeft me onderzocht en wat blijkt? De pijn die ik aan de voorkant en in mijn liezen voel, is eigenlijk afkomstig uit mijn rug en de gewrichten tussen het heiligbeen en de bekkenkammen. Aan de achterkant dus. En dat het nu weer meer pijn doet, heeft te maken met opnieuw overbelasting. Van wat?? vroeg ik verbaasd, heb nog geen extreme dingen gedaan, naar mijn idee. Zegt de huisarts: "Draaien met je rug is vooral slecht, met name als je dan ook nog bukt en/of tilt. Zoals het optillen van een baby in en uit zijn bedje, kinderwagen of box, het bukken bij de commode of badje..."
Zelfs bij het geven van het flesje draai je onbewust je rug iets om je kindje aan te kunnen kijken... Dus bijna alles wat ik met de kleine doe is slecht voor me!! Maar  ik moet toch voor mijn kleintje zorgen...
Ga morgen naar de fysio, hopelijk heeft die voldoende tips en wellicht oefeningen om het probleem op te lossen. Ik  zou aan het einde van mijn verlof graag van mijn pijn verlost zijn...

Groetjes, Karin
Mama van Christian, (17-02-2007)  

Terug
Bovenaan