Bekkenpijn

Hoi allemaal,
heb al heel lang last van mijn bekken en kan al een hele tijd maar weinig.
Maar nu sinds vorige week do. is mijn li. been er mee op gehouden. Zit bijna geen kracht meer in. En het doet zo'n zeer in m'n bil en dat trekt dan helemaal door m'n been heen bij alles wat ik doe.
Waar ik tot vorige week nog mijn zoontje op de fiets naar school bracht ook wel met veel moeite lukt dat nu niet meer want ik kan geen kracht zetten met dat ene been. Auto rijden gaat ook niet meer want de koppeling indrukken lukt niet.
Weet dus echt niet hoe ik deze week (en) door moet komen. Ben nu 38 wk en 3 dg. Bij de vorige twee beviel ik precies met 40 wk.
Weet iemand of het kwaad kan als je hier te lang mee door loopt, vind het zo zeurderig om hiervoor de vlk te bellen want met de baby en m'n buik is niks aan de hand. En heb echt nog niet het idee dat de bevalling er snel aan zit te komen.
Maar je word zo moe van pijn.
Nou sorry voor dit zeur stukje maar msch heeft iemand tips.
Iedereen veel succes met laatste loodjes
Gr. Janneke

Tips heb ik niet, alleen zou ik er wel gehoor aan geven omdat je het anders alleen maar erger maakt. Ik weet uit mijn vriendengroep dat het lang kan duren voordat het herstelt.

Ik zou gewoon wel de vk bellen, je hebt begrijp ik nog 2 kids te verzorgen en dat maakt het nu allemaal wel erg moeilijk zo. Je weet maar nooit, wellicht willen ze je strippen en zet dit alles al in werking.

Sterkte

Hoi Janneke,

Ik reageer niet zo vaak hier maar moest toch even op je berichtje reageren. Ik heb tot ongeveer 4 weken geleden nergens last van gehad. Maar ineens kreeg ik ontzettende pijn in mijn lies en kon ik mijn rechterbeen niet meer verzetten zonder pijn. Normaal ben ik niet zo'n zeur maar ook ik heb een ander kindje te verzorgen en dat gaat dan gewoonweg niet. Ik heb de verloskundige gebeld en die heeft meteen voor mij de fisio gebeld. Daar kon ik een dag later terecht. Ze zag al snel dat de pijn van de bekken kwam (de term bekkeninstabiliteit wordt niet meer gebruikt) Omdat dit zo laat in de zwangerschap pas gebeurde, ik was 36 weken zwanger, was er niet veel meer te verhelpen met oefeningen e.d. Nu heb ik op haar aanraden bij een orthopedische winkel een bekkenband gekocht. Ze is er niet kapot van om deze mensen aan te raden, maar als het niet anders gaat, is het een goede oplossing. En ik kan je vertellen het helpt echt. Het is zo dat wanneer je zo'n band om doet (heel laag onder je buik om je bekken) is meteen de ergste pijn weg. Sinds ik dat ding draag kan ik weer lopen en boodschapjes halen. Je mag natuurlijk niet gaan overbelasten. Je voelt geen pijn, maar je spieren in je bekken werken nog steeds niet goed. Maar het helpt wel om de laatste weekjes nog door te komen.

Ik zou dus zeggen ga langs bij een fisiotherapeut en vraag het eens na, misschien hebben ze wel een band die je even mag proberen.

Veel succes!

Hoi!
Ik ben al een tijdje niet geweest hier, maar las toevallig je berichtje! Ik heb hetzelfde probleem met mijn bekken, af en toe kan ik amper lopen en heb hier al erg lang last van. Gisteren bij de vk aangegeven dat ik het niet meer trek en ik mag naar de gynaecoloog voor een inleiding! Ik weet nog niet zeker of ik het doe, maar ik denk het wel. Dus ik zou het gewoon aangeven als ik jou was, je weet maar nooit!

hoi hoi..ja ik zou ook gewoon de vk bellen.ik heb het ook af en toe dat mn been ,vooral aan de rechterkant helemaal vast staat.ik ben ook helemaal geen klager,maar het geeft dan ook wel erg veel pijn(bij mij dan,wel).Ik ga dan ff liggen.soms moet ik mn rechterbeen optillen om in bed te krijgen..ppfff is erg moeilijk als je ook een dreumes hebt rond lopen.de vk had het ook over een fysio..dus gewoon bellen,en sterkte.

groetjes,karin

Hi Janneke,

Misschien ben je al bevallen, het is inmiddels een week later, maar ik zou zeker een goede fysio bellen. Ook voor na de zwangerschap. Bij mijn eerste hebben de ha en vk mij maar laten aanrommelen met een kussentje tussen de knieen slapen en op de trap steeds de benen aansluiten, maar ik denk dat ze mij een aanstelster vonden. Dat is 's nachts mijn bed niet meer uit kon na een paar uur liggen, ach dat hoorde er bij...
Niet dus!
Ik ben nu wel op tijd naar de fysio gegaan en die heeft me van de klachten af geholpen. Tuurlijk heb ik er nog wel wat last van, maar geen uitval van mijn been meer.

Voor jou is het aan de late kant voor oefeningen, maar ga na je bevalling in ieder geval naar de fysio toe! Wat een vk of ha ook zegt! Je kunt naar de fysio zonder verwijskaart en die kan je met een paar behandelingen zo verder helpen.

Succes er mee!

Gr. Tamara
Februari-mama

Terug
Bovenaan