Bekkenpijn?

Hallo,

Ik ben nu zwanger van mijn derde kindje.
Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik vanaf een bepaald moment(30 weken?)last van pijn op het schaambeen.
Ik had ook opstartpijn en kon bijna niet meer fatsoenlijk omdraaien in bed.
Na de bevalling was het probleem vrij snel weer over.Soms voelde ik het nog wel,maar alleen bij onverwachtse bewegingen.

Nu ben ik 28-29 weken zwanger en na een avondje lang staan op een feestje (wat ik eigenlijk niet kan omdat er zenuwen bekneld raken waardoor mijn been in slaap valt en begint te steken) voel ik die pijn op mijn schaambeen weer.
Nu 2 dagen later lijkt het weer mee te vallen,maar ik ben natuurlijk wel bang dat het weer terug komt en misschien wel erger is dan tijdens de vorige zwangerschap.

Ik heb zo'n wurm om mee te slapen en ik zwem een keer in de week.Verder loop ik elke dag kleine stukjes om de kinderen naar school te brengen.
Ik ben niet zo'n drukke,dus rust neem ik geloof ik wel voldoende.

Iemand tips om erger te voorkomen nu het nog kan?
Benen juist niet/wel tegen elkaar?
Tillen tot hoe zwaar?
Hurken beter van niet?

Groetjes Bien
 
Heb je een aanvullend pakket van je zorgverzekeraar? In dat geval zou ik een afspraak maken met een fysiotherapeut. Hij/zij kan oefeningen met je doen waardoor de pijn minder wordt en je leert om je op een andere manier te bewegen.

Ik zou zelf niet gaan doe het zelven. Je kan nu nog voorkomen dat de pijn uit de klauwen loopt en dat je er misschien na de zwangerschap nog steeds last van hebt.
 
ik ben onder behandeling bij de fysio en osteopaat voor mijn bekken. Ik zou net als wat er gezegd wordt kijken of je hier een afspraak kan maken. De fysio kan je zeker helpen!

Succes.
 
zou idd al een afspraak maken bij een bekkenfysio. herken je klachten heb er ook last van. ik heb van de fysio als tip gekregen om met kussen tussen benen te slapen en benen bij elkaar houden als je gaat draaien in bed. houdt me s'-nachts echt wakker die pijn. hoop voor je dat het niet erger wordt hoor.
sterkte ermee
 
De fysio heeft mij een paar simpele oefeningen gegeven (staan ook in het boek van Cecile Rost) die echt goed helpen, ik heb er nu een stuk minder last van. Wat sowieso goed helpt is om op je rug te gaan liggen met je voetzolen tegen elkaar en dan je knieen naar buiten te laten vallen. Als ik bekkenpijn heb wordt de pijn daar ook minder door. Verder helpt het bij mij ook om als ik sta om mijn gewicht van mijn ene naar mijn andere been te verplaatsen (heel kleine beweging, niemand moet het zien).

Succes!
 
Hallo,

Bedankt voor de reacties!

Ben vandaag de verlosk geweest voor controle en heb het even gemeld.Helaas wuifde ze het een beetje weg.
Mijn klachten waren iets wat de meeste zwangeren wel hadden tijdens het laatste trimester.Betekende niet meteen dat het tot bekkenpijn/instabiliteit zou leiden.
Ik mocht wel een afspraak maken met de fysio als ik wilde op eigen inzicht,dus dan bepaal ik het voor mezelf wel.

Vond het alleen nogal tegenvallen dat ze niet echt luisterde.
Ach,soms zou je willen dat zo'n verloskundige alleen kwam als je gaat bevallen.Ze weten het soms maar wat graag beter!

In elk geval nogmaals thanks voor de reacties!

Doeix
 
Terug
Bovenaan