bekkenpijn

aaaaahhhh zo'n last van bekkenpijn!!!!

kan soms bijna niet opstaan, omdraaien in bed en lopen gaat ook niet altijd van leien dakje. ik heb een babybelt van anita, die draag ik als ik boodschappen doe, aan het werk ben of als ik veel moet lopen. dan heb ik er geen last van, maar 's nachts, of zodra hij af is, pijn pijn pijn. ben nu 25 weken, ben erg bang hoe het over 10 weken zou zijn, iemand ervaring hiermee of tips??

Ik heb er zelf heel af en toe last van en dan neem ik een warm bad, soms helpt dat wel even.
Verder met een kussen tussen je benen slapen, zodat er minder druk op je bekken staat.
Mijn zusje heeft er heel veel last van gehad en die heeft er fysio voor gekregen.
Misschien moet je dat eens met je vk bespreken, want je moet nog wel even...

Succes!

Ehi,
direct een afspraak maken met fysio of manueel therapeut! Ik heb bij alle zwangerschappen last vn mijn bekken, bij de eerste minder dan de tweede en nu de derde. De fysio kan je fijne oefeningen geven. Een goede manueel therapeut zorgt ervoor dat je na de behandeling pijnloos buiten staat. Verder: stap voor stap de trap op, dus eerst de ene voet, dan de andere voet ernaast, dus niet instabiel de trap op. Opletten met tillen, boodschappen dus door manlief laten doen. Voor slapen helpt idd een kussen tussen je knieen, zorg wel dat deze zo dik is dat je knie op gelijke hoogte zit met je bekken. En rust, rust rust, dus na een fink karwei of wandeling even tien minuten plat op je rug om je bekken wat rust te geven.

en ook niet teveel drukke dingen in 1 week plannen(van huishouden tot flinke wandeling) Ik hoop dat je snel van je pijn af bent. Ik heb een SI-gewricht dat regelmatig vast komt te zitten, dan heb ik van 1 kant last, omdat ik die teveel overbelast....

Wat jij noemt had ik een week of 6 geleden. Nu heb ik er totaal geen last meer van. Bij mij was t bandenpijn denk ik. Dus misschien gaat t bij Jou ook over? Bij twijfel gewoon rondje fysiotherapeut denk ik.

Terug
Bovenaan