beklemde zenuw?

Goedemorgen dames....

Ik ben nu 27 weken zwanher en heb sinds een week of 6 last van tintelingen in de zijkant van mijn linkerbovenbeen en dat gaat op een gegeven ogenblik pijn doen en dan wordt die plek gewoon doof. Eerst was het alleen de huid, maar nu ook de spier eronder... heel vervelend gevoel dus. dit werd opgewekt als ik op mijn rug lig of op mijn linkerzij.. de gynaecoloog adviseerde me zo veel mogelijk op mijn rechterzij te gaan liggen. maar das makkelijker gezegd dan gedaan, want als ik wakker wordt lig ik vaak toch weer anders.
het zou overigens komen doordat de baarmoeder tegen de ruggewervels drukt en daardoor zenuwen knel kunnen komen te zitten.
Zijn er hier medezwangeren die dit herkennen?

Ik begin er steeds meer last van te krijgen, na half uurtje auto rijden (naar mijn werk) en blijft nu de hele dag doofheid voelen in mijn been.

Ben benieuwd of er meer zijn die dit dus hebben. volgens de gynaecoloog was het nog wel redelijk vroeg in de zwangerschap om hier last van te krijgen...

groetjes esther
 
Ik heb er al een tijdje last van, alleen zit de zenuw in mijn rechterbil beklemd.

Het begon zelfs al in de eerste weken van mijn zwangerschap in de linkerkant en het is nu doorgetrokken naar de rechterkant (al een tijdje).

Ik heb me er maar bij neergelegd. Baal er natuurlijk wel van, want ik kan helaas niet zo erg veel doen (sporten o.i.d.).

Sterkte ermee.

groetjes Fanny
 
ik ben 30 weken en heb hier ook al een tijdje last van. Wel vervelend maar ja je moet maar zo denken we moeten er wat voor over hebben om zo'n wonder mee te mogen maken.
 
Hoi Esther,

Ja ik herken dit ook. Ben nu 21 wk en heb er zeker al een wk of 4 last van. Ben bij de HA geweest En het is een echte ZS kwaal. ER zit in de lies een kanaaltje waar een gevoelszenuw doorheenloopt. Door de groter wordender BM, en het vochtvasthouden van het lichaam wordt deze dicht gedrukt. Dit zal alleen maar erger worden.

Ik heb het vooral als ik veel sta. Zodra ik ga zitten is het over. Er is helaas niet zoveel aan te doen, en als de baby er eenmaal is zal het ook maar langzaam wegtrekken. Maar er waren ook gevallen waarbij het niet helemaal over ging. Nu maar hopen dat wij dit niet hebben.

Gewoon je rust nemen, (zeker voor vocht in de benen) en verder gewoon blijven slapen zoals je dit gewent bent hoor.

gr Karin
 
Hoi Esther,

Ik heb op je verhaal gerageerd in het oktober forum.
Ik hoop dat de andere dames mijn verhaal daar ook gaan lezen.
Jullie moeten er echt mee naar de HA gaan.
Ik ben dus zo'n "geval" waarbij het niet is over gegaan. Nu ruim drie jaar na de bevalling heb ik er nog last van.

Dus wees er op tijd bij !

Groetjes Loes
 
Hoi Loes,

Sorry voor de term gevallen. Het is niet persoonlijk bedoeld.

Mijn HA zei dat er niet veel aan te doen is. Soms zou een operatie mogelijk zijn maar de slagingskansen hiervan zijn erg klein. Ik kan een fysio/manueel therapeut nog vragen.

Nogmaals sorry hoor.

gr karin
 
Terug
Bovenaan