Beknelde zenuw

Hallo allemaal,
Leuk hoor, al die berichtjes van de geboren wondertjes! Zo komt het wel heel dichtbij. Maar voorlopig zit ons kleintje nog in mijn buik. En niet altijd op een handige manier......hij/zij ligt namelijk op een zenuw, waardoor ik soms bijna niet meer kan lopen. Pijnlijk en onhandig dus. Ik vroeg me af of meer mama's hier last van hebben. En of er iemand een tip heeft?

Dat is wel erg vervelend. Ik zou zo niets weten wat je er aan kunt doen. Mijn ervaring is is dat de baby zich wel weer een keer gaat verplaatsen.
Ik had een paar dagen geleden erg last van mijn blaas: moest letterlijk om de haverklap plassen omdat de baby echt daar tegenaan duwde. Niet fijn want je kunt gewoon nergens naar toe. Nu heeft ze zich verplaatst en heb ik er geen last meer van.
Dus ik hoop voor je dat de kleine snel anders gaat liggen!

Ik ken het ook niet. Wel vervelend zeg. Inderdaad hopen dat de kleine dan weer snel draait. Ik heb wel last van benauwdheid als ik op mijn rug lig of teveel achterover leun op een stoel ofzo. Dan wordt het bloedtoevoer in een grote ader geblokkeerd, omdat de kleine plus baarmoeder daarop drukt. Heel vervelend ook. Elke keer als ik een echo heb of dat ze gaan voelen wordt ik vaak benauwd.Het gaat weer weg als ik rechtovereind ga zitten. Tis een heel akelig gevoel.
Heb je trouwens aan je vlk gevraagd wat je kan doen?

Ja dat herken ik wel! Ik heb enorme steken door mijn benen, voor mijn gevoel ook echt een zenuw. Maar het is niet continu aanwezig, bij jou wel? Ik zak dan even zowat door m'n been van de pijn, maar het is vrijwel direct ook weer weg. Het ene moment heel vaak achter elkaar, en dan zo een dag weer helemaal niet. Zijn jullie ook al bijna uitgerekend??

haha. Ja, morgen ben ik uitgerekend. mamajelte jij bent toch al uitgerekend?

Heb vannacht ontzettend veel last gehad van oefenweeën. Op een gegeven moment straalde de pijn door naar mijn rug en bovenbenen, ik ging door de grond van de pijn. Helaas zijn ze vanochtend vroeg weggeëbd.

Het lijkt inderdaad op wat jij beschrijft mamaJelte. Het is niet de hele dag door. Als ik heb gelegen of gezeten en ik wil dan weer gaan lopen, is het het pijnlijkst. En dan zak je inderdaad bijna door je been van de pijn. Als ik dan even doorbijt en blijf lopen, wordt het meestal wel minder.
Volgens de vk is er niet veel aan te doen. Eventueel laten masseren door de fysio, maar dat lijkt mij dan maar een kortdurende oplossing. Als het kindje op die zenuw blijft liggen, lijkt mij dat massage dit niet echt oplost.
Maar het is in ieder geval een geruststelling dat met het kindje alles ok is en dat dit vervelende kwaaltje waarschijnlijk over is als hij/zij geboren is. Nu nog wachten op dat moment.......hihi.

Terug
Bovenaan