Belachelijk eigenlijk hè?

A

Anoniem

Guest
Hey meiden!

Zit ik hier weer superongeduldig te wezen omdat over 4 dagen mijn nod is, het duurt me allemaal veeeeeel te lang en dat terwijl ik al ruim 8 maanden aan het wachten ben... dan kunnen die paar daagjes er toch ook nog wel bij??!! Dat maakt natuurlijk ook geen zak meer uit: 8 maanden en 10 dagen of 8 maanden en 14 dagen wachten!!!  Belachelijk dus eigenlijk... maar toch, ik kan er geen afstand van nemen, hoezeer ik me dat deze maand ook had voorgenomen. Elke keer weer hier op het forum checken, mijn klachtjes nader inspecteren etc. Word er letterlijk moe van, maar ik wil het ook zo graag!!

Nou, de laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze en dat is ook echt zo!! Pfff...

Ik wacht maar weer 'geduldig' af...

Liefs,

Tammy

hoi Tammygirl,

erg hè dat wachten....ik ben het helemaal met je eens.
Ik probeer het zelf ook zoveel mogelijk te relativeren...inderdaad wat maken die paar dagen nu nog uit (heb ook mijn nod de 13e) en ook ik merk dat ik erg gefocused ben op allerlei klachtjes van mijn lichaam....gek wordt ik er van!
Maar ik vind het fijn om te lezen dat dit voor meer meiden zo is. Het lost wel niets op maar geeft zeker steun.
Ik hoop in ieder geval dat mijn fixatie op het zwanger worden uiteindelijk ook beloond zal worden .

Ik duim voor je

Hoi Tammygirl,

Ik kan me je ongeduld zo goed voorstellen! Echts spannend elke keer lijkt me. Wij gaan in dec. pas klussen (vandaag voor het eerst op t forum, maar pas me meteen aan haha) voor een baby, maar alleen dat al vindt ik zenuwslopend! Inderdaad, als je de beslissing hebt genomen wil je het NU!

Ik ben heel erg bezig met straks zwanger worden, zwanger zijn, kindje etc. Soms schrik ik van mezelf, want dan denk ik; als het maar snel lukt. Dat wachten lijkt me dus zo frustrerend.
Ik hoop voor jou dat je heel erg snel zwanger bent....ik ga je volgen!

lfs Joet

Hoi Tammy,

Ben ik nog een x. Ik las net je welkomsbericht aan mij. Leuk al die reacties en volgens mij ga ik hier heel erg verslaafd aan raken. Dit onderwerp is zo beladen. En of je je nu goed of slecht voelt, wat is nu fijner dan het met andere meiden te delen die er net zo mee bezig zijn als jij?!

Als ik jou verhaal zo lees, herken ik me zelf vreselijk. Ook confronterend hoor om te horen dat het dus niet meteen hoeft te lukken. Ik heb ben ook druk bezig met voorbereidingen op het 'straks klussen voor een baby'; gezond eten, sporten en straks ga ik beginnen met foliumzuur. Dat moet ongeveer een maand van te voren toch? En af en toe sla ik door; ga ik op internet kijken voor leuke zwangerschapskelding of geboortekaartjes.....Ach aan de ene kan misschein obsessief, aan de andere kant: het is nogal niet wat MOEDER WORDEN. Je leven staat straks op zijn kop. De zwangerschap en alles wat erbij komt kijken en dan als de baby er is. Eigenlijk toch logisch dat je er dan dag en nacht mee bezig bent....ik zie het maar als een goede voorbereiding.

Heb je trouwens wel eens een ovulatietest geprobeerd? (vast wel...)

Heel veel geluk nogmaals, lfs joet

ha tammygirl,

ik duim voor je hoop dat het nu wel een keer raak is
en dat je eindelijk een keer naar het volgende forum kan gaan
heel veel succes

ik zou ook niet kunnen wachten hoor en een beetje in de zenuwen zitten

hoop over vier dagen op positief bericht

knuf bezig bijtje

Hoi Tammy en Alphie,

Spannend he dat wachten. Helemaal als je al een langere tijd bezig bent denk ik.
Alhoewel, ik zit pas in de eerste ronde en vind het ook best spannend   (14 sept. NOD).
Ik duim voor jullie en mezelf!!
Duim duim duim

Liefs, Nadine.

Hey Joet,

Jazeker dat het verslavend is hier,   potdomme...  Als ik hier ben dan heb ik een beetje rust zeg maar... anders zit er ook maar aan te denken en dat helpt natuurlijk ook niet erg mee... Het is fijn hier ervaringen de delen en van anderen te lezen, het is vaak zo herkenbaar. In onze omgeving weet niemand dat we bezig zijn, dus kan er met niemand behalve mannetje over praten. En aangezien mannetje een mannetje is en geen vrouwtje, houdt dat vrij snel op...  Hier kun je je vragen stellen en je andere ei kwijt .

Ik vind het wel fijn, maar ik denk dat als het deze ronde niet raak is ik volgende maand er even afstand van neem. 't Is natuurlijk ook zo dat als je dagelijks op het forum zit, je er ook echt niet meer vanaf komt en het allemaal extra lang lijkt te duren....

Je hebt zeker gelijk als je zegt dat het een goede voorbereiding is... ik ken zat vrouwen die er licht over denken en zoiets hebben van ach we zien het allemaal wel... op zich is dat niet echt  verkeerd, mits je maar bewust de keuze hebt gemaakt... Vroeger dacht ik altijd redelijk jong aan de kids te willen, maar toen de jaren verstreken bleek ik er mentaal nog lang niet klaar voor te zijn. Zodoende dat ik nu (ben nu 30, en kinderwens was er dus met 29) pas moeder wil worden. Maar aan de andere kant ik heb er alle vertrouwen in dat ik een goede moeder zal zijn... daar twijfel ik niet aan. Het enige wat me nog weleens kan benauwen is of het allemaal goed zal gaan, of dat je kindje niet ernstig ziek wordt of zwaar gewond door een ongeval en dat soort dingen. Dat heb je niet in de hand en het lijkt me het ergste wat je zo ongeveer kunt overkomen: je kind zien lijden of nog erger verliezen... Brrrrrr... daar kan ik echt de rillingen van krijgen... Niet dat ik daar nu heel vaak over inzit of over pieker, maar het passeert natuurlijk weleens de revue...

Foliumzuur is het beste om minimaal 2 weken voor de bevruchting te gebruiken, maar een maand van tevoren is ook goed. Het kan nl. geen kwaad (ik slik het nu ook al vanaf november vorig jaar, dus...). Ovutesten heb ik idd gebruikt, dat was op zich een hele eye-opener, want daaruit bleek dat mijn ei niet op dag 15 komt zoals gemiddeld maar op dag 19 (1e testronde) cq 18 (2e testronde). Afgelopen maand was ie   ineens  op dag 16!! Maar ik heb deze ronde dan ook tarwekiemolie gebruikt, dat schijnt niet alleen je hormoonhuishouding in balans te brengen maar ook je cylcus te verkorten. Wat betreft de eisprong is het iig al gelijk gelukt...

Nou wat een verhaal maar weer, het lijkt wel alsof ik je al heel lang ken, maar ik heb gewoon het idee dat ik je dit moet vertellen (niet omdat jij het ook nodig zou hebben (alsjeblieft niet)  maar gewoon omdat het vertrouwd voelt, gek hè??)

Groetjes,

Tammy

Hoi Tammy!

Leuk dat je dat zegt, heb ik ook. Voel me helemaal welkom op dit forum. Heb er nu al zoveel aan, dus dat zal straks alleen maar meer zijn. Ik vertel het ook niemand in mijn omgeving. wil het iets van ons tweeen houden en daarna iedereen verrassen (HOOP IK!). En ik ben me ervan bewust dat t misschien wel niet snel lukt. Moet er niet aan denken dat iedereen gaat vargen of ik al zwanger ben........Gelukkig heb ik een mannetje dat een behoorlijk gevoelsmens is en best wel een prater..........maar dat maakt het nog steeds geen vrouw!!

Je zei dat je straks als het weer niet zou lukken  misschien wat meer afstand gaat nemen. In het algemeen of alleen met t forum? kan me voorstellen dat je even wat rust wil, maar houd wel hoop hoor! Zoveel vrouwen worden pas na een jaar zwanger. Maar juist alle andere vrouwen vallen op natuurlijk. ik heb nu al een derde oog gecreeerd voor zwangere vrouwen en baby's. Sinds ik een kinderwens heb lopen lijkt de hele wereld ineens zwanger; ik zie overal dikke buiken en kinderwagens.

Wanneer was ook alweer je nod? ik leef met je mee en houd vol!
Lfs joet

Terug
Bovenaan