belachelijk

Mijn paspoort is verlopen dus even een nieuwe aanvragen. Gebeld of Tjerk erbij gezet kon worden, maar dat kan dus niet meer. Hij moet een eigen ID-kaart. Ok pasfoto's laten maken, weer opnieuw pasfoto's want je mag geen handen zien. Naar het gemeentehuis terug, vader moet toestemming geven en een kopie van het paspoort meegeven. En kind moet mee naar het gemeentehuis. Nou vandaag dan met kind en een brief en een kopie naar het gemeentehuis. Alles aangevraagd en betaald. Kan het volgende week halen, maar wel weer met kind want hij moet het zelf komen halen, als ouder mag je het niet meenemen?????? Dus zal volgende week Tjerk met de kinderwagen zelf op pad sturen om zijn ID te halen. Het moet toch niet gekker worden he?

haha belachelijk..

wat raar dat hij niet bij je op kan.. ik heb het toevallig vandaag ook geregeld en ethan komt gewoon bij me op de paspoort..
ik kan dit überhaupt online regelen moet dat uitprinten en opsturen en kan ik een week later me nieuwe paspoort ophalen

Maken ze bij jullie geen vingerafdrukken dan? En wat raar dat ze het bij de ene gemeente nog wel doen en bij de andere niet

Ze hebben mij in ieder geval goed te pakken. Ben straks 4 keer naar het gemeentehuis geweest en 2 keer naar de fotograaf. En dan nog niet te spreken over de kosten. ID-kaart, foto's en een vracht met benzine.

Hee meid!

Hier doen ze het ook niet, bijschrijven bij ons op de pas.
We hebben besloten pas een paspoort of ID te laten maken zodra we ver op vakantie gaan.
Het is ook nog es zo, dat je een ID van een kleine om de 2 jaar moet vervangen, omdat de pasfoto dan niet meer actueel is!
Ik heb geen geldboom in de tuin en weiger de gemeentekas te spekken, vandaar dat we er van af gezien hebben.

xxx

tja, bij mij staat er op de ID dat de lengte 0,54 cm is ... die info klopt dus ongeveer een week denk ik, o ja en dat Caspar niet in staat is om zijn handtekening te zetten ...

vanaf 1 juli 2012 is het wettelijk gezien niet meer mogelijk om kinderen in het paspoort bij te laten schrijven, daarom doen gemeentes het nu al niet meer

Terug
Bovenaan