BELANGRIJK!! Ontpillen bestaat niet!

A

Anoniem

Guest
<p>hoi allemaal</p><p>ik wil even een bericht met jullie delen:</p><p>ik ben 7 maanden geleden gestopt met anticonceptie. Daarna nog geen regelmatige cyclus. 39-47-79 dagen. Nu weer op dag 40.</p><p>ik ben vorige week bij de huisarts geweest en die zei dat het wel een jaar kan duren voor je lichaam weer genormaliseerd is na anticonceptie. Maar gezien mijn leeftijd (33) verwees ze me toch door naar de gyn.</p><p>nu ben ik daar vanmorgen geweest en die vertelde dat het hele ontpillen dus niet bestaat.</p><p>na stoppen anticonceptie moet je bijna direct weer regelmatig menstrueren.</p><p>hij zei waarschijnlijk is er al een hele tijd een onderliggend probleem alleen je anticonceptie heeft dit onderdrukt.</p><p>ik heb zo goed als zeker pcos en gaan nu het medisch traject in.</p><p>wat ik hiermee dus wil zeggen: word je cyclus niet snel regelmatig, ga naar een arts!</p><p>helaas weten huisartsen hier ook niet de juiste informatie dus vertel dit verhaal! En zorg dat er verder gekeken word zodat je niet te veel maanden verliest.</p><p>liefs!!</p>

Ik vraag me wel af of deze persoon dan ook kan verklaren waarom veel vrouwen na het stoppenmet de pil een hele tijd een onregelmatige menstruatie hebben, en daarna gewoon zonder problemen zwanger worden.. 

Ik heb 8 maanden een onregelmatige menstruatie gehad na zeker 10 jaar pil gebruik. Toen deze op orde was en wij gingen proberen was ik in ronde 1 direct zwanger.
Ontpillen bestaat misschien niet, dat geloof ik wel, maar waar komen de 'ontpil' verschijnselen dan vandaan? 

Terug
Bovenaan