Belangrijk: Swiffer Wet

Ik las net op een site dat deze doekjes gevaarlijk zijn voor kinderen en beesten. Er zit antivries in verwerkt. Het staat ook specifiek op de verpakking vermeld.

Er vertelde iemand dat zijn hond er aan oveleden was. Uit de autopsie bleek dat de lever vergiftigd was.
Nu is net onze hond overleden en ook mijn moeder gebruikte die doekjes. Onze hond was wel redelijk oud maar de klachten die ze had hadden te maken met de lever.
De kinderen en honden krijgen dat aan hun handen en poten en krijgen het op die manier binnen.
 
dit is een best wel oud bericht en helemaal niet waar is een hoax tis begonnen in amerika en overgewaaid naar nederland je hoef je dus geen zorgen te maken
ik heb ergens een link op mijn pc waar je dus kan lezen dat het niet waar is
als ik m gevonden heb zal ik m hier neezetten
groetjes yvonnie
 
oh sorry ik had t fdus niet goed gelezen ik dacht dus dat het ging om een mail die de ronde is gegaan met het verhaal dat er een hond dood was gegaan door dat de eigenaar swiffer wet gebruikte dat verhaal is niet waar sorry dat ik niet goed las hihi
 
Hierbij het bericht van Swiffer. Sorry voor de veroorzaakte paniek.

We hebben vastgesteld dat valse geruchten over de veiligheid voor huisdieren van de vloeibare oplossing gebruikt in Swiffer Wet en Swiffer Wetjet via internet naar bezitters van huisdieren verspreid worden. We willen duidelijk maken dat de Swiffer producten volledig veilig zijn voor dieren.

De Swiffer Wet doekjes en de Swiffer Wetjet toestellen werden uitvoerig onderworpen aan testen om te verzekeren dat ze volledig veilig zijn voor dieren. De “American Society for the Prevention of Cruelty to Animals (ASPCA) ” alsook verschillende onafhankelijke dierenartsen en experts hebben dit bevestigd. Daarnaast hebben we sinds 5 jaar de ervaring van zowat 40 miljoen gebruikers van deze producten in de wereld die de veiligheid ervan eveneens onderkennen.

Dit is duidelijk een nieuw voorbeeld van een internetgerucht dat onterechte bezorgdheid bij bezitters van huisdieren creëert. We wensen te benadrukken dat er geen enkele reden tot bezorgdheid is.
 
Terug
Bovenaan