BELANGRIJKE TIPS (voor als je zwanger wilt worden ;-)

A

Anoniem

Guest
Lieve allemaal!!

Ik heb zojuist met mijn aanstaande schoonzusje zitten chatten en zij is arts...
Hoewel ze niet weet dat wij al bezig zijn kwam t onderwerp er toch op .

Ze heeft ook op gynaecologie gewerkt en wist mij t volgende mee te geven;
Het schijnt idd dat de meeste mensen die denken onvruchtbaar te zijn, simpelweg op de verkeerde dagen 'klussen'. Je bent dag 7 t/m 16 van je cyclus vruchtbaar en extra vruchtbaar rond je eisprong uiteraard. Bovendien is het een fabeltje dat zaad 'oud'   wordt van een paar dagen opsparen....in tegenstelling; haar tip was om die 9 dagen om de dag te klussen en (als je die tenminste weet) ten tijde van je eisprong elke dag (kan ook helemaal geen kwaad!!) Het opsparen van zaad bevordert zelfs de concentratie van de spermacellen...dus t beste een paar daagjes wachten tot je eisprong en dan: VOL er tegenaan !!

Nou, voor velen wellicht overbodige info, voor sommigen een bevestiging en voor een aantal hopelijk ook zeer handige info...

Heel veel succes allemaal.

Liefs Lotte.

En dan ga je dus uit van een cyclus van ongeveer 28 dagen.

Zodra je cyclus langer of korter is, dan kun je niet spreken van dag 7 t/m 16 (ongeveer).
Je eisprong is over het algemeen 14 dagen VOOR de verwachte NOD.

Groeten, mam van Laura

Hoi hoi,

Je gaat dan idd van 28 dagen uit... Bovendien geldt die 14e dag lang niet voor iedereen. Dat zegt 'onze arts'   ook en ik heb al meerdere mensen op t forum gesproken die van 14 dagen uitgingen terwijl t er ook gerust veel minder kunnen zijn (voorbeelden van vlak voor de ongi en een week ervoor zijn al voorbij gekomen).
Als je t echt wilt weten dan zul je moeten temeraturen of testen. Ik heb testen in huis gehaald en ga volgende ronden eens proberen te achterhalen wanneer mijn eisprong plaatsvindt.

Ik zal t laten weten, okay..

Groetjes!

Hier is er dus één die niet 14 dagen voor haar menstruatie de eisprong heeft. Na 5 teleurstellingen vond ik het eens tijd voor duidelijkheid. Vorige maand heb ik ovu-testen gebruikt. Daarmee ontdekte ik op dag 17 (vd 29) mijn LH-piek. Dag 16 en 17 geklust, dag 18 nog een poging, maar manlief kreeg last van "geïrriteerd gereedschap", dus klus niet afgemaakt. Daarna dacht ik dat het geen zin meer zou hebben, dus niet meer geklust. Tegelijk deed ik ook tempen om eisprong te bevestigen, maar pas op dag 21 ging die omhoog. Dus waarschijnlijk eisprong op dag 19 gehad = tijdens de niet-meer-geklust-fase. En idd niet zwanger. De andere maanden hadden we eigenlijk vanaf dag 15 niet meer gericht geklust, dus waarschijnlijk daarom niet raak geschoten.

Deze maand (ronde 7) heb ik  alleen getempt. Een week lang om de dag geklust tot en met de verhoogde temp (= vandaag). Dus nu zowel voor als na eisprong. Hopelijk is het dit keer raak, nu we alle kansen benut hebben. We zullen zien, nod is 14 augustus. Spannend!!

Groetjes,

Tammy

Terug
Bovenaan