Beledigd door man

Oké. Ik ga het hier plaatsen omdat het vast geen rationele reactie van mij is maar vast komt door hormonale veranderingen ?.
Ik ben heel heel heel erg verdrietig door iets wat mijn man heeft gezegd en ik kom er niet voorbij.. wat vinden jullie?

Ik ben 26 weken zwanger en ben heel erg bang om te zwaar en te dik te worden en dat weet mijn man. Nu liet ik een foto zien van iemand die al 36 weken zwanger is en zegt hij: oh jouw buik is al bijna net zo groot.. hij zei netjes sorry en dat ie het niet verkeerd bedoelde, maar ik voel me zo beledigd en ben zo verdrietig.. ik kan er gewoon niet overheen komen en blijf een beetje boos.

Iedereen is anders zwanger, dikke buik, bijna geen buik, veel kilo’s erbij, weinig kilo’s erbij. Het is eigenlijk nooit goed.
zolang je kindje het goed doet en jij je goed voelt is er toch niets aan de hand!

Oh meid! Maak je niet druk, bij mij vraagt iederesn of ik zwanger ben van een tweeling. Ben ook 26 weken. Mijn buik wordt gewoon groot, ook bij de 1e. Heeft niks met dik of kilos te maken, iedereen is dar anders in. Ik denk echt niet dat je man dat op een kwetsende manier bedoeld heeft. Als ik dat te horen zou krijgen had ik dat er echt niet achter gezocht. Iedereen verschilt daar gewoon in. Succes meid!

Meid, het zullen ook vast je hormonen zijn. Wat al eerder gezegd is, iedereen is anders zwanger. Ik ben 5 maanden geleden bevallen en ik kan alleen maar zeggen; geniet van je buik! Hoe bijzonder is het dat jullie kleintje daarin groeit. Ik heb nog regelmatig heimwee naar die buik ;-).
Probeer je boosheid te laten gaan en te genieten van deze bijzondere kerst! 

Blijf er niet te lang in hangen.. het klinkt alsof hij je echt niet wou beledigen, maar zo kwam het wel bij je over. Soms doen die hormonen vervelende dingen met je emoties. Als je jezelf daar bewust van bent dan heb je de helft al gewonnen. Neemt niet weg dat je je zo voelt. Benoem t, leg t m uit en laat het los ( ookal os dat lastig). Je moet toch verder. 
En over t gewicht.. ook dat loslaten. Ben nu voor de 3e keer zwanger en weeg 10 (!!!) kg minder met dit termijn (39 weken). Voel me nog steeds dik en mijn omgeving vraagt weer of ik zeker weet dat het er geen twee zijn.. men zegt vaak ook zomaar wat 

Ik zou het helemaal niet als belediging opvatten eigenlijk. Wees trots op je buik! Je weet dat je tijdelijk een dikke buik gaat krijgen als je zwanger wil worden. Draag t met trots en over een half jaar ben je weer slank.

Terug
Bovenaan