beleg op brood vanaf 7e maand

Hoi meiden,
Vanaf maand 7 mag mijn zoontje beleg op z'n brood + margarine/halvarine.
Hij mag twee keer per dag stukjes lichtbruin brood, maar, mag hij dan die twee keer beleg op brood? Of is dat teveel?
En, wat voor beleg geven jullie je kind?

Wondertje
 
Hoi wondertje,

Ik geef mijn dochter elke dag tussen de middag 1 á 2 boterhammen (met korstjes) met wat halvarine en dan beleg. Als beleg geef ik leverpastei, niet meer dan 2 x per week, smeerkaas, ham, beterhamworst, pasta, pindakaas, jam en appelstroop. In het begin heb ik eerst stukjes zonder korst met alleen boter gedaan, nu is ze bijna 16 maanden en eet ze net als ons een boterham, alleen dan in stukjes. Het is gewoon even uitproberen wat ze lekker vinden.
Succes!!
 
ik ben begonnen met appelstroop toen onze zoon brood ging eten..Een gezond en makkelijk eetbaar beleg!
Nu (bijna een jaar) varieer ik met appelstroop, jam, smeerkaas en smeerworst. Vandaag voor het eerst chocopasta gegeten, hier moest hij wel ff aan wennen!
 
Je mag gewoon beleg geven hoor. Pas alleen op met smeerkaas want daar zit echt teveel zout in en smeerworst zit teveel vitamine A in.... Dat mogen ze max. 1 a 2 keer per week.....
(pindakaas kan je beter mee wachten tot na de eerste verjaardag zodat je de kans op allergie zo klein mogelijk houdt.... Pinda's is namelijk een hele heftige en gevaarlijke allergische reactie die steeds erger wordt)
 
Hallo
hier altijd beleg op het brood gedaan.
Door de weeks alleen gezond of wat daar voor door moet gaan dus smeerkaas-kaas-theeworst-pate en in het weekend zoet dus pasta of zo.


Groetjes moi
 
Terug
Bovenaan