Beleg op brood

Hoi Allemaal,

Eindelijk eet mijn dochter van 13 maanden weer brood. Ze heeft het paar maanden niet gedaan. Ze spuugde het steeds uit.
En sinds een week eet ze het weer. Ze eet het alleen zonder iets en ook wel met (room)boter, maar als ik pindakaas, jam, appelstroop, kaas.....of wat dan ook er op doet dan spuugt ze het meteen weer uit. En ik heb het geprobeerd om heel dun erop en ook juist weer dik. Maar ze moet er niets van hebben.

Heeft iemand nog tips...??
Bedankt
groetjes Chantal
 
Hoi   Chantal,
Smeerkaas of smeerworst is wat neutraler van smaak. Vaak vinden ze dat wel lekker.
Maar als het alleen bij boter blijft en ze eet het is het toch ook goed?
Het beleg komt vanzelf wel.
Bij Quinten zijn we ook begonnen met alleen boter. Toen smeerkaas of smeerworst en
nu eet hij alles wat we erop doen.
Succes ermee en groetjes Melanie
 
Hoi Chantal,

Mijn zoontje eet ook regelmatig boter (halvarine) op zijn brood. Hij eet dit met smaak op, evenals boterhammetjes met appelstroop, smeerkaas  en smeerworst. Dat is dan altijd wel met eerst een klein beetje boter en dan het hiervoor genoemde beleg. Ik geef hem nog bewust geen pindakaas omdat kinderen daar tot 2 jaar (extra) gevoelig op kúnnen reageren. Wij beide (mijn vriend en ikke) zijn gevoelig voor eczeem en allergie, dus vandaar. Stan krijgt trouwens alleen nog smeerbaar beleg, dus nog geen plakken kaas of vlees. Wel uit het vuistje, maar ik heb het hem eigenlijk nog nooit op brood gegeven.
Als je dochter alleen boter op brood eet, is dat helemaal niet erg. En zoals Melanie hiervoor vertelt kan inderdaad een goede manier zijn van het opbouwen van broodbeleg.

Groetjes Marieke
 
Hoi!
Mijn zoontje heeft ook ff een periode gehad dat ie weinig brood at. Hij is nu nog geen broodeter, maar sinds 2 weken eet ie tussendemiddag weer een boterham.
's Ochtends krijgt hij een bord Bambix groeipap, is ie verzot op. Verder varieer ik met brood, hij krijgt ook wel eens 1 of 2 plakken ontbijtkoek, of een eierkoek of een krentenbol of hij eet met mij een halve tosti mee. Hierdoor krijgt ie toch lekker vezels binnen. Heb zelfs een maand gehad dat ie zowel 's ochtends als 's middags gewoon Bambix pap at en iets anders niet hoefde. Zolang je kindje lekker door blijft groeien, er geen aanmerkingen in z'n groeipatroon komen van het CB en hij tevreden is met iets anders, lekker zo laten dan toch? Komt allemaal best in orde hoor!
 
Terug
Bovenaan