Beleg op de middagboterham??

Hoi allemaal!
Mijn zoontje is nu 9 maanden en krijgt smiddags dus al een tijdje een boterham met beleg.
Wat doen jullie hier allemaal op als beleg??
Liefs Remy

Mijn zoontje is ook 9 maanden. Hij krijgt gewoon bruine boterhammen (zonder pitjes en grote graankorrels o.i.d.) zonder korst met  als beleg eerst een laagje boter en dan een biologische jam van de natuurwinkel (dus zonder vervelende toevoegingen), framboos vindt hij heerlijk (wel ook wel met wat vruchtenstukjes), of smeerkaas (van La vache qui rit) of appelstroop. Appelstroop is heel gezond (veel ijzer o.a.). Het is slim om het goed smeerbaar te hebben, dan kunnen ze het makelijk verwerken. Ik snij de boterham in stukjes van ongeveer 1 bij 1 cm, dat gaat prima. Hij vindt alles lekker. Hij wordt vegetarisch opgevoed, dus we geven geen vlees, maar als je niet vegetarisch bent, dan is smeerworst ook nog een idee als een handig smeerbaar en eetbaar, hartig beleg.

Mijn jongste is nu 7,5 maand en is dol op zijn boterham 's middags. Ik ben begonnen met smeerkaas, en smeerworst. Nu krijgt hij ook kipfilet en vind dat ook lekker. Ik heb ook wel eens banaan erop gedaan en dat was ook smullen. In de zomer lekker aardbeien.. Verder kun je er toch vanalles op doen, worst, kaas (als ie wat ouder is misschien??), evt. soms wat zoet beleg..

Geven jullie van het begin af aan al brood MET beleg? Ik geef mijn zoontje nu af en toe een broodje, maar dan zonder beleg. Vanaf wanneer ga je met beleg geven?

ben benieuwd....

De eerste keer gaf ik wat korstjes, maar mijn dochter vond het eigelijk gelijk lekker dus de dag erna al gelijk een boterham (eerst een 1/2 maar na 2 weken een hele boterham)met beleg gegeven. Ze was toen 6,5 maand.
Ik geef smeerkaas en leverworst. Heb nog geen zoete beleg gegeven...

gr. Ilone
(mama van Jennifer 11-07-2007)

Ons zoontje was bijna 8 maanden toen hij zijn eerste boterhammetje kreeg. Wij hebben juist bij de eerste boterham de korstjes er al afgehaald, dus zijn begonnen met boterhamstukjes en niert met korstjes. We wisselen vanaf het begin af met smeerkaas, appelstroop en jam. Hij vond het eigenlijk meteen lekker, wel nam hij heeel voorzichtig het allereerste boterhamstukje in zijn mond en deed er eventjes over, maar deed daarna toch meteen zijn mond  wagenwijd open voor de volgende!  

Hi,

Ik geef tom, Jammie of Fruitstroopie op brood...dit is het enige wat hij graag lust op brood. Of nutella, maar daar ben ik zelf niet zo kapot van.

Ik ben begonnen met levenworst / kinder smeerkaas, maar dat vond hij niet lekker.

Van de week wil ik beginnen om toch meer af te wisselen, boterhamworst e.d.

In het begin dompelde ik het brood nog in de melk, en sneed de korstjes er af..
Maar het gaat nu erg goed, zonder al dat.

Hij wil het vooral nu zelf doen, als ik het in zijn mondje doe, haalt hij het er net zo snel weer uit, en wil het dan zelf in zijn mondje doen... ook goed :) dan maar zelf.

Nens
1 jr + 2,5 wk

Terug
Bovenaan