bellen op 1ste ongidag voor HSG onderzoek maar wanneer is 1ste ongidag?????

Hai,

Sorry voor de lange titel maar ik wist niet hoe ik het korter moest omschrijven.

Ik twijfel of ik vandaag ongesteld geworden ben. Ik heb dat iedere maand. Mijn temperatuur was vanmorgen gezakt en ik had vanmorgen bij het afvegen na een wc bezoek veel bruin bloedverlies. Ik heb een maandverbandje in gedaan en daar zat vanmorgen ook behoorlijk wat bruin in, maar heb nog geen rood bloed gespot. We zijn nu  12 uur verder en het is bij dat bruine van vanmorgen gebleven en er is niks bijgekomen. Heb dus eigenlijk geen maandverband  nodig.

Misschien een beetje raar om te zeggen, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje, maar als ik moet poepenen zet dan druk dan had ik gisteren wel een beetje rood bloed, ongeveer 1 a 2 druppels. Dat is toch helemaal niet genoeg voor een ongesteldheid of wel?

Ik vind het altijd zo moeilijk te bepalen wanneer mijn eerste ongidag is omdat het bij mij altijd begint met een aantal dagen kleine beetjes bruin (dat heb ik nu al sinds afgelopen donderdag) en vervolgens wordt het wel rood maar dat is maar 1 of twee dagen. Zit nu op dag 27 van mijn cyclus dus qua lengte van mijn cyclus kan het wel kloppen.

Het is juist nu heel belangrijk want ik moet op mijn eerste of tweede ongidag bellen voor een HSG onderzoek en ik weet dus niet of ik  al moet bellen of dat ik echt moet wachten op het rode bloed.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want jullie zijn volgens mij de deskundigen. Wordt hier helemaal onzeker van.  Wat kun je je toch gek maken.

Veel liefs
Nataly

Hoi Nataly,

Voor de HSG hoef je pas te komen als je niet meer ongesteld bent, maar nog geen eisprong hebt gehad. Het maakt dus eigenlijk niet zoveel uit of je nu op dag 1 of 2 belt, het gaat er om dat je in kan schatten wanneer je ongi over is.
Succes!

Liefs Astrid

Hoi,

Voor zover ik weet moet je helder rood bloed hebben en dan is je eerste dag. die bruine troep is waarschijnlijk het begin en betekend dat het eraan komt.

Succes,

Gr Roeliwn

Hoi Nataly, mijn gynaecoloog zegt altijd dat je je eerste dag pas mag tellen als het bloed zich echt doorzet, dus de paar druppels zijn wel voortekenen, maar nog niet echt de eerste dag.

Succes!

Groetjes, Pleun

Terug
Bovenaan