bellytalk

A

Anoniem

Guest
hallo,
wie heeft er ervaring met de bellytalk?
en vanaf hoeveel weken??

groetjes

Hoi!

Ik heb hem ook gehad. Ik had hem alleen iets te vroeg in huis ( met 10 weken) en maakte mezelf gek, omdat ik het hartje niet hoorde, ook al wist ik dat het ook nog even kon duren. Bij de verloskundige konden we met 12 weken nog niets horen, maar een paar dagen later heb ik het thuis voor het eerst gehoord met de bellytalk doppler. Echt geweldig!!! Als ik er even behoefte aan had pakte ik dat ding. Ik heb ook twee geluidsfragmenten opgenomen en die staan nu op de computer, ga ik nog wel eens op cd-rom branden met foto's, leuk voor later!

Groetjes,
Paula
35,4 weken

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens onze VK is het niet goed voor de vrucht om vóór de 12/13 weken met zo'n apparaat te luisteren, ook de gewone doptone die zij in de praktijk hebben wordt niet vóór die tijd gebruikt omdat de geluidsgolven te sterk zijn voor de vrucht (en wellicht het dan nog zo onvolgroeide hartje).

Hierna zou ik zelf ook oppassen, want er is (nog) nooit wetenschappelijk vastgesteld hoe en wat voor reacties deze apparaten op de lange termijn hebben.

Wanneer je eenmaal zo'n ding in huis hebt, zul je het denk ik vaak willen pakken.

Ik hou me gewoon aan de luistermomenten bij de VK, daar leef je dan echt naar toe !
Er zullen er vast zijn die het helemaal niet met mij eens zijn, maar ja..... ik ga ook alleen maar af op wat de VK zegt en mijn gevoel.

groetjes Marasje

hallo marasje,
nee klopt je moet niet elke dag gaan luisteren naar het hartje dat zou waarschijnlijk niet goed zijn,maar af en toe zou geen kwaad kunnen,mijn vriendin had de bellytalk met 9 weken al en heeft hem in de eertse 3 maanden 3 keer gebruikt daarna niet meer dat lijkt mij niet schadelijk voor het kindje persoonlijk.

groetjes

Ik ben bijna 16 weken zwanger (morgen) en heb vandaag de belly talk in huis gekregen.
Voor mij is het wel erg fijn om hem in huis te hebben. Ik ben heel erg onzeker nadat ik 2 mislukte zwangerschappen heb gehad en dit geeft me een stuk gemoeds rust. Voelt het toch niet goed kan ik meteen even luisteren of alles nog goed is en weet ik dat ik me voor niets druk zat te maken.

Of het echt zo slecht is? Echo's en doptone werken beiden met geluidsgolven en ook echo's heb ik erg veel al gehad , zowel in deze zwangerschap als in de voorgaande 3 waarvan 1 gezonde voldragen dochter. Ik geloof wel dat je niet te lang moet gaan luisteren , maar als je het hartje hebt gehoord of de bewegingen van je kindje (die je ook duidelijk kunt horen) weet je dat alles goed zit daar binnen en kun je toch stoppen?
Er zijn dus onderzoeken geweest , maar ze weten niet of het nou wel of niet schadelijk is. Normaal ben ik iemand die vind dat je het zekere voor het onzekere moet nemen dan , maar in sommige gevallen...

Ik vind het iig. een fijn apparaatje en zal er nog wel even van genieten.

Groet Xanthe

Terug
Bovenaan