Bemoeienis / ongevraagde tips

Krijgen jullie ook al van alle kanten ongevraagde adviezen? Ik merk dat ik er niet zo goed tegen kan.

Dat iemand gaat zeggen dat in het ziekenhuis bevallen toch en stuk veiliger is. En een ander aanvult 'ja dat romantische idee van thuis bevallen kun je gerust loslaten'.

Of dat we de babykamer beter in een andere kamer kunnen maken, want op die kamer die wij voor ogen hebben wordt het 's zomers zo warm.

Mijn reactie nu is steeds mer humor zeggen 'ah, daar hebben we het eerste advies al'.

Ik trek me er niks van aan, ze bedoelen het (meestal) goed. Kan er alleen niet tegen als ik een advies krijg gebaseerd op feiten van toen wijzelf baby's waren, alles is nu zo anders (bijv. over gevaarlijke matrasjes met gifstoffen die allang niet meer verkocht worden). Het is jullie kind, dus lekker doen zoals jullie het willen! Daar moet iedereen het maar mee doen :)

Nou bevallingverhalen daar sluit ik me mooi even voor af, krijg het al bijna spaansbenauwd als ik eraan denk dat het over 6 maanden zo ver is hahaha. M'n nicht wilde mij bij de bevalling hebben, dan ben ik 7 maanden. Nou heb toch maar even achter m'n oren gekrabd (had het namelijk graag gewild) en uiteindelijk vriendelijk bedankt. Als het een heftige bevalling wordt schijt ik straks nog meer dan 7 kleuren ;)

Jep ook hier, collega's die ik amper ken, nichtjes, schoonzus, schoonmoeder, vage kennissen, de cassiere en zelf de bediening in het restaurant heeft TIPS over zwanger zijn, eten, bevallen, pampers, ledikantjes, opvoeden etc etc.

Eerst vond ik het wel grappig en fijn, maar nu wordt het domweg irritant, ga gewoon lekker op m'n eigen gevoel af. Kom er wel achter of dat goed/fout is.

Ik raak al geirriteerd als er iemand verkeerd kijkt dus denk dat het ook een hormoom probleempje is...
Ik zeg gewoon ja/nee en laat het mijn linker oor in en rechter oor uit gaan... pffff vermoeiend!

soms kan ik wel goed uit d ehoek komen met een goede opmerking hahahaha maar meestal kijk ik volgens mij schaapachtig zodat ze zelf achter de oren krabben hahahaha

moeten ze maar niet zo veel advies geven...

Terug
Bovenaan