ben 6 weken maar heb amper klachten is dat normaal?

A

Anoniem

Guest
hoi

ik ben bijna 6 weken nu en mijn enige "klachten" zijn pijnlijke borsten en 24 uursopgezette tepels(grrrr). s'avonds wat opgezet buikje en soms wat vermoeider op momenten op de dag.
ik voel me verder heel rustig van binnen(ook ongekend haha) en iets zegt mij dat ik daar vertrouwen uit kan halen dat alles straks goed zal zijn bij 1e echo. duurt allemaal nog zolang. over 3 weken pas 1e keer naar verloskundige.
klopt het wat ik nu voel?
of heb ik te weinig klachtjes?

xxx es

Dag Es,

Troost je: er zijn vrouwen die helemaal geen last hebben van kwaaltjes. Ook ik niet. Het maakt me heel onzeker (het is mijn 1e). Inmiddels zit ik eindelijk in de 12e week en morgen mag ik op echo. Hopelijk krijg ik dan bevestiging dat het écht raak is (stom, maar ik blijf er afstandelijk tegenover).

Succes en probeer maar blij te zijn dat alles zo 'makkelijk' gaat.

Groeten, Dee

hoihoi,

Ik had zelf ok helemaal geen zwangerschapskwaaltjes in het begin, behalve dat mijn borsten een klein beetje gevoelig waren. Verder niks, geen misselijkheid, geen vermoeidheid. Ja, het maakt het misschien wat onwerkelijk nog, maar eigenlijk is het echt heerlijk hoor! Geniet daarvan.  Een goede vriendin van mij is ook zwanger, tegelijk met mij, en zij moest vanaf het begin overgeven. Elke ochtend wakker worden, meteen overgeven, en tijdens het overgeven crackers in de mond stoppen omdat dit de enige manier was om het overgeven te laten ophouden ... en dat zo'n drie maanden lang. Later kreeg ik wel wat last van mijn bekken, dat komt af en toe terug, en ik slaap al een tijd erg slecht. Maar eigenlijk ben ik wel nog steeds superfit. Ik hoop dat dat bij jullie ook zo blijft de hele zwangerschap door!

Groets, Sara 36 wk + 1 dag

Hoi Es,

Hier hetzelfde verhaal hoor. Ik ben zwanger van de 2e maar heb twee miskramen hiervoor gehad. Ook ik heb bijna geen kwaaltjes. rond de 4 weken wel heel erg last van mijn darmen (ik heb PDS) en nu pijnlijke tepels en af en toe steken in borsten en baarmoeder en heel veel moe. Verder slaap ik heel slecht en droom ik veel.

Maar elke dag weer die onzekerheid als ik weinig voel. Ik kan echt nog niet genieten. Dinsdag mag ik voor de echo bij de gyneacoloog (zo vroeg ivm de miskramen) en daarna ben ik pas wat meer gerustgesteld als alles goed is!

Ik herken het dus heel goed!

Heel veel sterkte en succes met je zwangerschap! Het gaat helemaal goedkomen!!

Groetjes,
Rosanne (5 w 6 d zwanger van de 2e)

Hoi hoi,

Hier hetzelfde ik had in het begin ook nergens geen last van en ik wou zo graag wat voelen. Ben maar met vlage misselijk geweest later heb ik wel hele zere borsten gehad. Maar verder eigenlijk weinig klachten en dat is natuurlijk ook beter als de hele dag boven de wc hangen.

Wens je een hele fijne zwangerschap

Gr Fruit Girl 24 wk en 5 dgn

Vreselijk he, die onzekerheid als je niks voelt? Ik had dat in het begin ook. Ik merkte niks aan mijn lijf. Geen misselijkheid, geen hormonen, geen zere borsten. Ik begon haast te twijfelen aan die positieve tests! Hoe stom het klinkt, maar wat wilde ik graag misselijk boven de plee hangen, gewoon om het zeker te weten. Zelfs toen ik met 11 weken een echo had en daar een lief klein kindje in mijn buik zag voelde het nog onwerkelijk, omdat ik gewoon nog niks merkte.
Inmiddels zijn we heel wat weken verder en ben ik 31 weken zwanger en heb een enorme buik. Alles gaat helemaal naar wens en ik heb tot nu toe geen klachten gehad (op wat maagzuuren vermoeidheid na). Kortom, maak je geen zorgen, waarschijnlijk gaat alles gewoon goed! Je bent in elk geval niet de enige die niks voelt.

Groetjes Judith

Hoi hoi,

Ben nu voor de derde keer zwanger en bij alle drie de kids begon ik  na 6 wkn zwangerschap pas iets te voelen: werd toen pas misselijk, last van mijn borsten etc.
Dus misschien moet je nu blij zijn dat je nog niets voelt, het kan nog komen en dan weet je niet meer hoe snel je terug wilt naar de situatie dat je je nog goed voelde.

Ik ben nu 10 5/7 wk zwanger en zo ontzettend misselijk, de hele dag door!
Ben al 5 kilo afgevallen, eet alleen nog wit brood met wat boter en jam en vruchten zonder schil en probeer steeds wat te drinken, maar het komt er steeds uit. Probeer wel vitamine's te slikken, maar het lukt niet altijd....
Ik merk gelukkig al wel wat verschil met de afgelopen weken, begin me in de middag steeds beter te voelen. Dus misschien nog een paar weekjes en dan hoop ik weer volop energie te hebben.

Maar ja, kan helaas op dit moment niet werken. Als je de hele dag loopt te spugen, hoofdpijn hebt (omdat je moet gaan spugen) bijna niets eet en drinkt, daar krijg je ook geen energie van.

Dus misschien nog maar effe genieten dat je nog niet veel voelt en sommige zwangeren hebben gewoon echt nergens last van. Heerlijk toch!!

Geniet ze!!!
Groetjes R.

hahaha boodschap is helder

ik ga er maar van genieten!

best mooi eigenlijk dat iedere vrouw en iedere zwangerschap weer anders is he?
de een heeft zus de ander zo.

ik hoop dat alles goed blijft gaan en we over aantal weken goed nieuws kunnen brengen aan de mensen.

tot die tijd geduld hebben en afwachten.

dank julie wel voor de reacties heb er echt wat aan!

xxx es

Terug
Bovenaan