Ben bang dat het weer mis is!!

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Op 18 juli heb ik positief getest, en ik ben vandaag precies 6 weken zwanger.
7 maanden geleden heb ik een miskraam gehad met 11 weken (na 5 weken bruinverlies/bloedverlies en 2 goede echo's met 7 en 9 weken).

Nu heb ik afgelopen donderdag ook weer wat bruinverlies/bloedverlies gehad, toen was ik dus 5 weken en 3 dagen. Daarna heb ik helemaal niks meer verloren, tot vanochtend. Toen had ik weer een beetje bloed in mijn onderbroek, en daarna is het ook meteen weer gestopt.
Ik ben nu dus erg bang dat ik toch weer een miskraam krijg. Ik heb verder geen buikpijn, maar dat had ik de vorige keer ook niet.

Morgen ga ik toch maar de gyn. bellen voor een echo, maar de vorige keer had ik ondanks het bloedverlies toch nog 2 keer een goede echo, dus dat zegt eigenlijk ook niet veel.

Eigenlijk weet ik het nu even helemaal niet meer.....
Ik heb wel nog steeds last van pijnlijke borsten, veel plassen, en vanmiddag was ik nog zo misselijk dat ik moest overgeven.

Zijn er misschien meiden die toch geen miskraam hebben gekregen, maar wel in het begin van de zwangerschap bloed hebben verloren?

Bij de zwangerschap van mijn dochter heb ik het ook gehad, maar toen bleef het wel bij een keer een beetje bloed, daarna heb ik  niets meer gehad.

Bah, nu zit ik net zoals de vorige keer weer in spanning! Ik word er helemaal gek van!
Ben het nu weer even kwijt....haha

Liefs Sanneke

Dag Sanneke,

Ik kan mij voorstellen dat je nu ontzettend onzeker bent. Ik heb zelf nooit bloedverlies gehad, noch bij mijn miskramen, noch bij mijn goeie zwangerschap(pen).
Maar er zijn heel veel meiden die dit wel hebben meegemaakt en dat er dan niets aan de hand is. Aangezien jij dit bij jouw dochter ook hebt gehad, kan het bij jou dus heel goed zijn dat het nog wel goed zit.

Probeer (hoe moeilijk dat ook is) positief te blijven! Dat is heel moeilijk (ik heb ook meerdere MK's gehad), maar dat is het enigste dat je nu hebt!

Heel veel sterkte en ik hoop gauw te lezen dat alles inderdaad nog goed gaat!

gr mama van MD

hoi sanneke,

jeetje wat vervelend!! maar houd moed.
ik heb bij mijn zwangerschap ook bloed verloren.
bij ongeveer zes weken. ik had net de verloskundige gebeld en ga naar de wc en ja hoor.
ik gelijk weer terug gebeld, maar ja ze kunnen dan ook niet veel voor je doen.
je moet het afwachten hoe moeilijk dat ook is. en geen buikkrampen is ook positief.
ik hoop dat alles goed gaat.
bij mij is het wel goed gegaan. ben nu 34 wkn zwanger.
kop op meid ik duim voor je!!

groetjes angela

Hey!

Ik weet hoe het voelt...
Ik heb ik oktober een miskraam gehad, toen ook bruin bloed verrloren (duurde een dikke week) maar geen krampen.
Toen ik in februari weer zwanger was, weer bloed verloren, paniek dus!
Ik heb toen de vk gebeld, maar die gaf aan dat het te vroeg was voor een echo.
Omdat het bloeden na twee dagen over was heb ik er niet veel aandacht aan gegeven, alleen weel rustig aan gedaan.
Nu ben ik inmiddels dikke 29 weken zwanger, dus bloed hoeft geen miskraam te betekenen.

Sterkte!

Wat vervelend zeg!! Ik kan me voorstellen dat je flink in spanning zit...
Ik heb zelf twee keer last gehad van bruin bloedverlies, rond de 6 en de 10 weken. Nu ben ik 32,6 weken zwanger. Het kan dus goed gaan!
Ik hooooooooooooooooooooop voor jou dat deze zwangerschap goed gaat!!

Groetjes, Line

Hey meis,

Ik begrijp hoe je je voelt hoor, ik heb in maart ook een mk gehad, en nu ben ik 8 w zwanger en had enkele dagen geleden ook een beetje bruinverlies. Maar gelukkig wel een goede echo. Maar zoals je zelf aangaf is dat geen garantie. Het enige dat je kan doen is proberen zo rustig mogelijk te blijven en laat je een beetje verwennen. Bij mij hebben ze ook dadelijk progesteron gespoten, en dat is voor dreigende mk. Maar ik weet dat ze in Nederland daar nog anders over denken en meer de natuur haar gang laat gaan. Ikzelf woon in Griekenland in hier hebben ze een andere filosofie. Hier denken ze dat niet elke mk betekend dat er iets mis was met de beeb, en dat medicijnen om een mk te voorkomen dus wel kunnen resulteren in een gezonde baby. Maar ik denk toch niet dat ze naar je zullen luisteren als je zegt dat je medicijnen wil om het te voorkomen. Spijtig genoeg heeft elk land daarin een beetje zijn visie en wijken ze daar niet van af. Maar ik heb van heel veel mensen in mijn omgeving gehoord dat zij ook wat bloed verloren tijdens de zwangerschap en dat er absoluut niets aan de hand was. Dus probeer gewoon rustig te blijven en er niet te veel aan te denken. Ik weet dat dit onmogelijk is, maar ik duim alvast voor je dat alles goed komt.
Heel veel succes, en blijven geloven.
knuffels sita

Hoi Sanneke,

vorig jaar oktober heb ik een miskraam gehad die gelijk begon met veel en helder rood bloedverlies. Toen ik in maart weer zwanger bleek te zijn, had ik tot de 11 weken bruin slijm soms wel soms niet in mijn broekje.
Toen ik voor de echo ging met 9 weken, bleek ik zwanger te zijn van een tweeling.
Er bleek een bloeduitstorting in of rond mijn baarmoeder te zijn. Is vanzelf weggegaan.

Dus het blijkt dat bloedverlies echt niet altijd iets is wat niet slecht hoeft te zijn.

Sterkte en succes. Laat je nog horen hoe het was bij de vk

Groetjes Miranda

Hoi allemaal.

Ik heb vandaag met het ziekenhuis gebeld, en ik kan donderdagmorgen terecht bij de gyn. Ze zeiden er wel bij dat de echo misschien niet veel duidelijkheid kan geven omdat ik dan pas 6 weken en 3 dagen ben.

Sinds het bloedverlies van gistermorgen heb ik gelukkig geen bloed meer verloren.

Nog even afwachten tot donderdag dus.

Liefs Sanneke

Terug
Bovenaan