Ben bang dat het weer mis is!!

Hoi,

Op 18 juli heb ik positief getest, en ik ben vandaag precies 6 weken zwanger.
7 maanden geleden heb ik een miskraam gehad met 11 weken (na 5 weken bruinverlies/bloedverlies en 2 goede echo's met 7 en 9 weken).

Nu heb ik afgelopen donderdag ook weer wat bruinverlies/bloedverlies gehad, toen was ik dus 5 weken en 3 dagen. Daarna heb ik helemaal niks meer verloren, tot vanochtend. Toen had ik weer een beetje bloed in mijn onderbroek, en daarna is het ook meteen weer gestopt.
Ik ben nu dus erg bang dat ik toch weer een miskraam krijg. Ik heb verder geen buikpijn, maar dat had ik de vorige keer ook niet.

Morgen ga ik toch maar de gyn. bellen voor een echo, maar de vorige keer had ik ondanks het bloedverlies toch nog 2 keer een goede echo, dus dat zegt eigenlijk ook niet veel.

Eigenlijk weet ik het nu even helemaal niet meer.....
Ik heb wel nog steeds last van pijnlijke borsten, veel plassen, en vanmiddag was ik nog zo misselijk dat ik moest overgeven.

Zijn er misschien meiden die toch geen miskraam hebben gekregen, maar wel in het begin van de zwangerschap bloed hebben verloren?

Bij de zwangerschap van mijn dochter heb ik het ook gehad, maar toen bleef het wel bij een keer een beetje bloed, daarna heb ik  niets meer gehad.

Bah, nu zit ik net zoals de vorige keer weer in spanning! Ik word er helemaal gek van!
Ben het nu weer even kwijt....haha

Liefs Sanneke

Hoi Sanneke.

Wat spannend blijft het toch altijd he zeker als je bloedverlies hebt.
Maar dat hoeft niet altijd een miskraam te betekennen hoor!!
Kan me wel voorstellen dat je daar nu weer gelijk aan denkt.
Heb hier zelf ook 2 keer een miskraam gehad helaas.
Maar tijdens de zwangerschap van onze zoon had ik ook in het begin steeds bloedverlies, van innestelings bloed tot onverklaarbaar bloedverlies.
Houd hoop hoor!!
Ik hoop dat je vanacht een beetje hebt kunnen slapen.
En dan vandaag dus al een echo, dat is fijn.
Laat je weten hoe het was??

Gr. Ccor.

Hoi,

Misschien kan ik je een hart onder de riem steken. Ik ben 4 keer zwanger geweest. 2 keer een prachtig kindje gekregen, en 2 keer een miskraam gehad. Maar in iedere zwangerschap bloed verloren. Dus iedere keer zenuwen, maar ook iedere keer een vroege echo. Je hebt al contact gehad met de gyn. Meestal kijken die meteen. Bloedverlies hoeft dus niet altijd een mk te betekenen.

Bij mij is pas bij de laatste zwangerschap duidelijk geworden dat ik een gevoelige baarmoedermond heb. Bij een zwangerschap is dat gebied goed doorbloed, en heb je dus meer kans op bloeding. Je kunt (als je een gevoelige baarmoedermond hebt)  al bloedverlies hebben doordat je gefietst hebt! (is mij toen verteld) Ook een moeizame toiletgang kan al lijden tot bloedverlies. Bij mij was het bloedverlies met 12-14 weken over.

Sterkte, ik hoop dat het allemaal goed zit!
Groetjes, Cathy

Hoi Sanneke,
Jeetje joh, dit is wel heel rot voor je zeg. En dan die onzekerheid erbij, bah!! Wat raar eigenlijk dat je toen wel 2x een goede echo had.
Zelf heb ik nooit bloedverlies gehad maar je hoort het wel vaker hoor. Ik hoop voor je dat alles goed gaat/is en dat je snel van die onzekerheid af bent. Heb je de gyn al gebeld?
xxx Tara

hoi allemaal,

Ik heb vandaag met het ziekenhuis gebeld, en ik kan donderdagmorgen terecht bij de gyn. Ze zeiden er wel bij dat de echo misschien niet veel duidelijkheid zal gaan geven omdat ik dan pas 6 weken en 3 dagen ben.

Het bloedverlies is gistermorgen meteen weer gestopt en tot nu toe heb ik niets meer gehad. Ook heb ik nog steeds last van mijn borsten en ben ik nog misselijk.

De vorige zwangerschap had ik inderdaad bij 7 weken en 9 weken een goede echo. De groei was goed en het hartje klopte heel goed. De verloskundige verzekerde me ervan dat de kans dat het nog mis ging (ik had namelijk toen nog steeds bloedverlies) maar 5 % was, omdat ik al 2 goede echo's had gehad. Het bloed kwam volgens haar van de baarmoedermond.
Dus niet!, want met 11 weken zagen ze geen hartactie meer...
Vandaar dat een goede echo mij dus ook niet veel meer zegt, dat vertrouwen ben ik een beetje kwijt...

Nog even afwachten tot donderdag, ik laat jullie het wel weten als ik er geweest ben.

Liefs Sanneke

He Sanneke,

Kan met je ongerustheid heel goed voorstellen. Helaas is er niets anders aan te doen dan afwachten. Ik hoop dat donderdag alles goed uitziet op de echo en dat het allemaal ook goed blijft gaan. Als er iets is, typ het hier maar neer, daar zijn we voor. Hou je ons op de hoogte?

liefs,
Dion

Terug
Bovenaan