ben bang dat ik toch weer moet gaan werken!!!

hoi meiden ben zo bang dat ik weer moet gaan werken.. de bedoeling was dat ik in ieder geval het eerste jaar thuis bleef om voor de kleine te zorgen en dit bevalt me dan ook prima maar heb toch het gevoel dat we er niet helemaal uitkomen, mijn man verdient toch genoeg zou ik denken want er zijn gezinnen die het medt minder doen hij brengt gem zo'n 2000 euro binnen in de maand kan weleens 2300 zijn maar ook weleens 1800. hoe komt het dan toch dat wij maar niet rond kunnen komen?? heb niets extra's gekocht afgelopen maand maar we stonden toch echt even 200 in het rood voor 3 dagen nou krijgen we morgen weer het maandelijkse geld terug van de belasting wat ong. 277 is maar dan moeten we dus van 77 rond komen tot de 26e :( hoe doen jullie dit met de inkomsten?? moet wel zeggen dat de vaste lasten wat hoog zijn)

hypotheek 845
electra/gas 180
etc. kan ze zo ff niet allemaal opnoemen uit mijn hoofd.

daarnaast heeft mijn man nog een lening lopen van voor mij, toen hij ooit zijn eigen bedrijf had wat fout gelopen is dus daar betalen we p.m ook 260 aan af, dit kan ik helaas niet verminderen.

nou krijgen we vanaf okt natuurlijk de eerste kinderbijslag en vanaf januari kan ik pas kindgebonden budget aanvragen omdat we nu niets krijgen want ik verdiende teveel voor de zwangerschap dan kunnen we ook zorgtoeslag krijgen, dus vanaf jan komt er ong. 120 euro bij ( had ik al uitgerekend) we zijn ons huis aan het verbouwen van geld dat we van mijn ouders hebben gehad ( eenmalige schenking) en als het huis in april genoeg waard is dan kunnen we de lening van mijn man omzetten in een 2e hypotheek.. dit scheelt dan ook weer 200 want de hypotheek word dan 60 euro duurder..

ik ben alleen zo bang dat ik tot die tijd moet gaan werken want kreeg vandaag weer een afrekening van de nuon ff 370 bijbetalen waarvan???

hoop dat jullie het allemaal nog kunnen volgen maar vroeg me af hoe jullie dat doen, het liefst blijf ik natuurlijk thuis om alles mee te maken zou het niet leuk vinden als ze b.v haar 1e stapje bij oma zet of haar 1e woordje doet bij de oppas..

alvast bedankt voor de reacties..

groetjes non
 
of niks uitgeven aan dure kleding en luxe of gewoon een baantje zoeken voor een aantal uren altijd op je geld moeten letten is ook niks waard toch en als je nu een paar uurtjes hebt kun je latner mischien wel meer krijgen

oma geniet er ook van om op haar klein kind te passe
 
Loterijen opzeggen...
abonnement op de bieb opzeggen....
Roken? stoppen....
Verzekeringen nakijken of het ergens anders goedkoper kan.....
Misschien is de schuur opruimen en onnodige dingen op marktplaats......

Ga is met al je bankafschriften zitten tot minimaal 1 jaar terug.... Alles wat er in die tijd is afgeschreven (dus ook je 1 keer per jaar dingen) kun je jezelf afvragen of je het echt nodig hebt.... Zo hebben wij dus ongeveer 200 euro per maand kunnen besparen aan onzin die maar doorliep maar we eigenlijk niet echt meer nodig hadden.....

En op de boodschappen kun je ook zo 100 per maand pakken als je echt bewust door de winkel loopt......

Zoek een baantje voor in het weekend, of 's-avonds wanneer je man thuis is.... Ga desnoods een half jaartje kranten lopen! dat is toch weer een paar tientjes binnnen en dat kan je doen als je kleine op bed ligt......

Je kan ook de nuon bellen dat je een betalingsregeling wilt voor die 370 euro..... Mijn ervaring is dat ze daar vaak niet moeilijk over doen!

O ja.... veel dingen op de fiets doen... Benzine is echt duur en ook met een paar km per dag kun je een paar tientjes per maand meepakken......

Wij hebben dus sinds de kids geboren zijn het prive pensioen opgezegd....... We zijn nog jong en hebben een koopwoning dus dat komt wel weer.......Nu kunnen we het niet ophoesten en wie weet halen we de pensioenleeftijd niet eens....... We sparen niet meer elke maand automatisch, maar af en toe als we wat over hebben die maand.... De droger staat stof te verzamelen en groente met aardappels is een stuk goedkoper dan een ovensschaal met toeters en bellen.. We zijn gestopt met roken en nog veel meer........We geven nu zeker een 400 euro minder uit per maand terwijl we toch twee monden extra te voeden hebben....... En als het echt noodzakelijk zou zijn kan er nog zo'n 400 euro af per maand!

Wees creatief en je komt echt een eind hoor! Wij moeten ook nog tot 1 oktober op 50 euro.... Maar ben er van overtuigd dat het weer gaat lukken zoals altijd!
 
hallo

loop eens bewust door de supermarkt
goedkopere producten stoppen ze altijd onderin
wij hebben ook 2 kindjes en ook nie mega veel geld
bij ons is het ook lastig om de maand door te komen
ik ben gewoon thuismoeder maar ben wel geadereesrde post en en een krantenwijkje gaan lopen
elke beetjes helpen zeg ik altijd
we redden het prima zo heb liever minder geld en lekker thuis bij me kindjes
dan dat ik ze naar een opvang of dergelijke breng en miss de belangrijkste dingen ga missen

groetjes semmetje
 
Ja en nog een tip vraag of je in die afrekening van de Nuon in termijnen mag betalen.
Vaak denk je daar niet aan omdat je gewent bent het gewoon te betalen.......Maar bel op tijd en vraag of je het in termijnen mag doen als je altijd op tijd betaald hebt dan is het geen probleem.
Wij hebben dat ook gedaan met het ziekenfonds wij moesten ons eigen risico betalen en die van ons is vrijwillig hoger was geen probleem.

Gewoon doen hoor dan krijg je het niet in een keer voor je kiezen!

moi
 
Terug
Bovenaan