ben bang....

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Hier weer eens een berichtje van mij, heb al een tijdje niets meer gepost, maar ik moet het niu toch even kwijt... Morgen moet ik naar het AMC voor de 1e termijns echo en een combi test... Ik ben alleen erg zenuwachtig ervoor.. Voor de echo dan.. Heb namelijk heel sterk het idee dat het hartje niet meer klopt van het kindje... Heb geen hevige bloedingen gehad of iets dergeljks. ook geen hevige pijnen of krampen helemaal niets,   dus geen miskraam gehad, maar ik heb echt het gevoel dat het kindje niet meer leeft... heeft iemand dit idee ook heel sterk gehad, dn kan dit inderdaad zo zijn, zonder dat je er lichamelijk iets van merkt??? Wilde in eerste instantie morgen alleen naar het AMC gaan, zonder mijn man, want de echo is zonder geluid, en de twaalfde hebben we een afspraak met de vk om een geluids echo te laten maken (er vanuit gaande dat alles ok is natuurlijk) alleen mijn moeder zou mee gaan ivm de prikken die ik moet alten doen (ben panisch  voor prikken en naalden). Zij weet alleen dat ik dit idee heel sterk heb, heb het niet aan mijn man verteld, maar nu wil hij toch mee... En ik wilde het eigenlijk alleen doen.. maarja, kan moeilijk zeggen dat ie niet mee mag...

Kan iemand mij advies geven ajb? Ben zo bang!!!

Groetjes,

Sharon

Sharon,

Laat je man meegaan. Mocht er iets niet goed zijn, en hij hoort achteraf dat je zelf al een vermoeden had, lijkt het me niet leuk voor hem. Dit is volgens mij echt iets wat je samen moet doen hoor.

Ik ben in het begin van mijn zwangerschap vreselijk ziek geweest. En ben een week later aaleen naar de VK geweest voor controle (manlief wist hiervan). Alles was prima in orde, maar ik miste mijn man wel. Ik heb gehuild van blijdschap.

Ik bedoel dus, of het nu goed of slecht is, je moet dit toch samen met je man doen lijkt me.

Heel veel succes en laat van je horen.

Groetjes,

Vicky

Hoi Vicky,

Ja ik weet ook wel dat ie eigenlijk mee hoort te gaan, en als hij vrij kan krijgen op zo'n korte termijn dan gaat ie ook wel mee, maar toch...

Het is dus wel heel geod mogelijk dat mijn gevoel klopt en het kindje niet meer leeft... Wat moet er dan gebeuren? Ik neem aan dat het dan weg gehaald moet worden ofzo??? God, ik hoop maar dat alles goed is... al zegt mijn gevoel het tegen deel......

Wat jij hebt hebben echt hordes met vrouwen. En ik denk dat vrijwel
niemand voor een eerste echo helemaal zonder zorgen gaat. Zoek
afleiding denk er niet teveel over na en inderdaad neem je man mee! Hij
kan er maar beter bij zijn als er slecht nieuws wordt verteld, want
alleen hij kan op dat moment precies hetzelfde voelen als jij. Maar je
moet ook een beetje gaan relativeren. Want er zullen als je gewoon
gezond zwanger bent nog een hoop dagen komen dat je je kindje minder
voelt, een pijntje hier of daar krijgt. En als je bij elk gevoel meer
of minder in paniek raakt is dat echt niet goed voor jou en je kindje.
En als er iets mis gaat vroegtijdig in de zwangerschap dan kan je er
helaas echt helemaal niets aan doen en daar had geen verloskundige of
gyneacoloog ook iets aan kunnen doen. Een beetje positief gaan denken
meis! Je hebt geen bloed verlies, geen hevige pijnen. Er is naar alle
waarschijnlijkheid dus helemaal niets mis! En kijk uit naar de eerste
hartklopjes die je gaat zien, dat is echt waanzinnig mooi.
Je hebt nog een paar weken te gaan en je bent al uit de miskraamgevoelige periode!

groetjes,

Wieske

Hoi Wieske,

Dank je wel voor je lieve reactie.. Ik kijk ook heel erg uit naar de eerste keer dat we het hartje zouden kunnen zien en horen kloppen... Maar eigenlijk begin ik me nu pas echt te beseffen dat er een leven in mij groeid (of gegroeid heeft...).. De eerste paar weken, was het allemaal zo wazig.. Nu de echo steeds dichter bij komt, is het besef er pas echt! Daarom maak ik me ook zo'n zorgen denk ik.. Ik denk dat ik er niet echt genoeg bij heb stil gestaan dat ik echt een nieuw leven aan het creëren ben (was..) O, ik heb alles volgens de regels gedaan hoor! Geen rauw vlees, geen alcohol, geen (witte) schimmel(kazen)s gegeten.. Alleen het roken wil nog niet echt lukken om volledig te stoppen.. Ben echt drastisch geminderd.. maar echt volledig gestopt is nog niet gelukt... Misschien dat dat ook wel de reden is dat ik bang ben dat het kindje niet meer leeft...

Watr ben ik egoistisch... Ik kan de sigaretten niet eens laten liggen voor een nieuw leven......... Straks heb ik mijn eigen kindje vermoord!!!

lieve Sharon, maak je niet te sappel llieve meid. t is vast wel allemaal goed. de eerste 12 weken voel je soms niks, ik wist zelfs niet dat ik zwanger was. dus maak je niet druk, lees een mooi boek, eet iets lekkers, vrij je man plat of ga een ommetje fietsen. van tobben worden jij, je man  en je kindje niet fitter.

verstandig dat je je aan voedingsadviezen houdt en minder bent gaan roken. misschien vind je de moed om helemaal te stoppen met je sigaretten. als je dat geld in een potje stopt, mag je van jezelf iets heel leuks kopen voor je baby straks.

gjes Miep36 (33w 3 d)

Okee ik schrijf dit niet om je nog banger te maken....maar ik moet het gewoon kwijt...Dit is mijn 4e zwangerschap en heb nu 2 gezonde dochters...maar 1x ging het mis...en mijn gevoel zij al die tijd al er klopt iets niet, dit kindje leeft niet. En helaas werd dit bij de echo bevestigd. Het kindje was met 10 wkn gestopt met leven.

Misschien had ik dit nietmoeten schrijven, ik weet het niet,maar ook mijn omgeving riep..nee joh, het is wel goed,je hebt geen bloedverlies, geen pijn helemaal niks om je onrustig over te maken...dus mijn gevoel stopte ik dus weg....

Kan alleen maar zeggen....wacht het rustig af en mocht het niet goed zijn...het is de natuur KEIHARD gezegt..maar ik bedoel jij kan er niks aan doen....Echt niet..

Maar het gaat vaker goed dan fout en net wat de meeste zeggen...het kan ook de angst zijn vooral omdat je rookt.....
Ik heb ook heel vaak de angst gehad, nu ook weer in deze zwangerschap..er is iets niet goed....maar toch had ik die keer een ander gevoel.

Ik hoop echt dat alles goed is meid...en dat JULLIE een gezonde baby mogen krijgen.

Sterkte.

Terug
Bovenaan