ben benieuwd: hoeveel poepen jullie baby's?

hoi,
ik was ineens benieuwd: hoe vaak poepen jullie baby's? heeft ook met fles- of borstvoeding te maken, dacht ik.
Nynke poept meestal 1 keer per dag, soms om de dag en krijgt de fles.

groetjes,
Daphne

Hoi Daphne,

Senne krijgt borstvoeding en poept zo'n 4-5 keer per dag en dan ook flinke spuitluiers. Dat  is volgens mij inderdaad ook afhankelijk van de soort voeding en ook per leeftijd verschillend. Senne is pas drie weekjes oud.

Mijn kraamhulp zei dat ze na een aantal weekjes zou overgaan op 1 poepluier per dag en misschien nog wel minder. Dit is blijkbaar heel normaal. Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Plasluiers moeten ze wel veel vaker hebben.

Groetjes,
Dionne

Hoi Daphne,

Toen Esther bv kreeg, had ze bijna iedere luier een poepluier, dus zo'n 6 a 7 per dag. Nu ze fv krijgt, heeft ze zo'n 3 poepbroeken per dag. Het wisselt een beetje (soms ook een dag niet en dan de dag erna lijkt ze wel de hele dag aan het poepen), maar daar blijft het een beetje op hangen.

Groetjes,

Eveline

Hoi. Teun poept bijna elke voeding. Ik giet het er boven in het het lijkt of het er onder meteen uitloopt. (is natuurlijk niet zo hoor) Hij krijgt nu nog bv dus ben benieuwd hoe het dadelijk met kv gaat!   Groetjes Mikkie.

Christian heeft iedere luier wel ontlasting, soms een beetje, soms een hele hoop. Dus 6-7 keer per dag. Hij krijgt afgekolfde BV. Vanaf een week of 6 zou het minder moeten worden, heeft de kraam gezegd.

Groetjes, Karin
Mama van Christian, 4 weken oud

Terug
Bovenaan