Ben benieuwd

A

Anoniem

Guest
Ben beniewd of er nog meer kindjes zijn die nog steeds niet door slapen.
Mijn zoontje Rory 18-9-06 heeft pas 1 nachtje doorgeslapen op al die maanden(zo vermoeiend)
Hij gaat om 19.00 naar bed en dan wordt hij 4-5x per nacht wakker voor wat te drinken ik geef hem dan wat water.
Als ik dat niet doe dan blijft hij huilen wel 2 uur lang en dan wordt mijn dochter wakker die  er ook weer vroeg eruit moet voor naar school te gaan dus krijgt hij z'n zin.
Ik hoop dat de nacht gauw komt dat hij eens gaat doorslapen want dit hou ik niet nog een jaar vol.

Yvette.

Hoi Yvette,

Jeetje, wat lijkt me dat ontzettend vermoeiend zeg, al die gebroken nachten.
Julian sliep in het begin (of eigenlijkj het hele eerste jaar) goed door. Direct al, ik kreeg hem maar amper wakker voor de nachtvoeding. Maar nu, de laatste weken is hij steeds vaker snachts wakker; of door het hoesten, of door de pijn van doorkomende kiezen en ik geloof dat hij weer in een sprongetje zit. Oh ja, hij heeft ook net maandag prikken gehad.   Al met al een lekkere combi, die er dus voor zorgt dat hij snachts toch best vaak wakker wordt (ik vind vanaf 2 x dus al vaak).
Ik heb bij de laatste kies wel gemerkt dat hij er na een week misbruik van ging maken. Hij had prima door dat als hij huilde dat er dan iemand kwam om te troosten. Langzaam ging zijn pijnhuil over in aandachthuil. Merkte dat ook als ik hem oppakte; hij ging dan met me spelen, speen in mijn mond drukken en lachen. Dus toen 2 avonden laten huilen (steeds na 10 minuten even een aai over de bol en weer weg), en toen was het weer over.

Drinken snachts krijgt hij niet omdat hij daar ook geen behoefte aan heeft. Voor het slapen gaan nog thee met melk en dat is het dan. Misschien kun je een antilekbeker met water in het ledikantje leggen? Ik denk dat je kindje (sorry even de naam vergeten) na een tjidje nog maar amper zal drinken omdat het dan niet meer gepaard gaat   met de aandacht die er bij gepaard ging. Maar dat is natuurlijk maar een gok van mij, je zou het kunnen proberen.

Ik wens je veel succes, want zo zijn de nachten echt niet leuk (maar als het moet houd je dat ook wel weer vol).

Ellen mv Julian

Kasper sliep tot twee weken geleden ook altijd goed door. Maar nu wordt hij twee tot drie keer per nacht wakker.
Vandaag een tip gekregen van mijn tante. Zij heeft dit probleem ook gehad. en vertelde dat ze na het eten altijd nog even een blokje om ging met haar dochtertje. Daarna sliep ze als een roos.
Ik weet dus nog niet of het werkt want ik heb het vandaag pas voor het eerst geprobeerd. Zal je morgen laten weten of het werkt.

liefs Pauline mv Kasper

Hier ook slaapdrama's.
Hier is het al zover dat ik de moed zo goed als opgegeven heb en hij tussenin ligt (ja heeeel fout i know) In het nieuwe huis proberen we weer nieuwe regels.
En we proberen binnenkort het peuterbed uit.

Voor alle details kunnen jullie op voorgaande pagina's lezen, allerlei topics staan er namelijk

Hoi Yvette,

nou hier ook geen doorslaper hoor. Meike heeft haar dertiende levensmaand doorgeslapen dsrvoor was het kommer en kwel. We werden net wanhopig, gek en dodelijk vermoeid toen ze ging doorslapen.
Toen werd ze weer verkouden en sindsdien word ze 2x per nacht wakker , slokje drinken en weer slapen.

Afgelopen nacht heeft ze doorgeslapen maar dat kwam omdat ze de nacht ervoor maar 5 uur had geslapen door het spugen enz. (wij dus ook).

Wij doen net of het er niet is en praten er ook niet meer over want het helpt niet......
We hebben ook alles geprobeerd, alleen we weten het nog niet hoe het zit met Meike haar oortjes ze heeft wel vaak oorontsteking en sluimerende oorontstekingen.

Jij ook sterkte, ik hoop ook voor jullie dat het tij zal keren en natuurlijk voor de anderen en voor ons want een nachtje lekker slapen is wel heel fijn. Je kunt het allemaal net ff wat beter aan, is mijn ervaring hoor.

Groetjes renske

hier nog een die ons slapeloze nachten bezorgd Sterker nog tot voor  3 week terug lag meneer nog prins heerlijk tussen ons in Zijn eigen bedje was een drama Maar we hebben de voorkant van het ledikantje eraf gehaald (*en daar natuurlijk een matrasje voorgelegd) en nu gaat het echt stukken beter hij valt nu tenminste in zijn eigen bedje in slaapt en de nachten worden ook steeds langer Dus het begin is er!

groetjes mira mv marek 27 08 06

Nou, Lyanne ook nog steeds niet hoor. Ze heeft het wel een tijdje gedaan, maar nu dus al een tijd niet meer. Ik kan me er niet meer druk om maken. Ik haal de slaap soms in als ze 's middags ligt te slapen.

Groetjes, Marieke

Terug
Bovenaan