Hoi Chaoua,
Ik weet niet of je een curettage of een spontane miskraam hebt gehad. Bij mij heeft het ongeveer 12 weken geduurd voordat ik voor het eerst weer ongesteld werd na een curettage. Voor de zwangerschap had ik een onregelmatige cyclus, alles tussen de 4 en 8 weken was voor mij normaal. Het positieve is wel dat sinds de curettage mijn cyclus een stuk regelmatiger is geworden.
Zover ik me kan herinneren vertelde de gyn dat het een tijdje kan duren voordat je weer ongesteld wordt na deze ingreep. Hij vertelde dat het per persoon enorm kan verschillen. Sommige vrouwen hebben meteen hun normale cyclus terug, maar hij vond 3 tot 6 maanden ook niet heel ongewoon. Sorry, dit is misschien niet wat je wilde horen, maar dit is wat hij mij vertelde.
Maar ik begon me op een gegeven moment toch echt zorgen te maken of het nog wel goed kwam, en ben na een week of 10 toch naar de HA gegaan. Zij heeft toen versneld een afspraak bij de gyn voor me gemaakt. Na een week bleek dat niet meer nodig te zijn omdat ik toch ongesteld was geworden.
Misschien heb je wat aan mijn verhaal, maar als je je echt zorgen maakt bel dan gewoon je huisarts. Ik vond het al heel erg fijn dat zij mijn onrust serieus nam, begrip had voor mijn situatie en versneld een afspraak bij de gyn geregeld heeft. Sterkte in elk geval!
Groetjes, Em