Ben de wanhoop nabij... mijn zoontje (15 weken+ 3 dagen) wil niet meer drinken

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

Anoniem

Guest
Beste allemaal,

Sinds een paar dagen drinkt Jochem niet zo goed meer, maar in ieder geval nam hij nog halve flesjes of liet 60 cc over ofzo. (ik bied 5x per dag een fles van 200cc aan, verder nog geen bijvoeding uiteraard)

Maar nu sinds gisteravond eigenlijk drinkt hij vrijwel niets meer. Gisteravond om 1945 uur kreeg ie nog een fles en dronk daarvan ongeveer de helft op. De fles van 2345 (daar doen we al een aantal weken een klein beetje rijstebloem door en dat ging altijd prima) heeft ie bijna helemaal laten staan, heeft maar ongeveer 60 cc gedronken.

Vanmorgen om 0600 uur werd ie wakker en ik bood hem weer een fles aan, maar hij wilde helemaal niets... We zijn blijven aanbieden, ongeveer ieder uur tot 1000 en daarna om de 2 uur tot nu.. Doordat ie af en toe per ongeluk slikt en wij af en toe wat in zijn mondje spuiten door in de speen te knijpen heeft ie nu misschien over de hele dag maar 60 cc ofzo....

Op dit moment zit mijn man het weer te proberen, maar hoor Jochem continue huilen... écht boos ie dan en wil absoluut niet drinken. Op zijn fopspeentje zuigt ie dat het een lievelust is, maar aan speen van de fles wordt niet gezogen. Sterker nog, op het moment dat die fles in zijn gezichtsveld komt, draait ie al weg en begint te brullen. We hebben ook geprobeerd om de fles te 'vermommen' door er een knuffeldoekje omheen te doen, maar ook dat hielp niet.

Zal het komen omdat ik dus af en toe in de speen knijp? Dat ie daarvan geschrokken is ofzo? Maar ja, aan de andere kant, dat deed ik al vaker, ook toen ie nog gewoon goed dronk. Hij drinkt nu volledig flesvoeding sinds ongeveer 4 weken. En daarvoor combineerde ik al borst- en flesvoeding. Dus het is niet dat het vreemd is of dat ie het niet lust ofzo.

Jochem is verder wel erg vrolijk en zijn ogen zijn helder. Hij heeft geen koorts, geen diarree, spuugt niet er komen nog geen tandjes door... waarom wil ie nou niet drinken???
Hij slaapt wel wat meer (wel relatief korte slaapjes) en begint nu wat rustiger, slapper te ogen.

Wat kan ik doen? Ik heb nog appels en een komkommer. Zal ik proberen om een van die twee heel fijn te raspen en/of te pureren en dat te geven met een lepeltje ofzo? Dan krijgt ie in ieder geval vocht binnen... hoop ik...

Ga nu ook even Nutricia bellen, misschien dat zij nog goede tips hebben...

Thanx... in ieder geval alvast voor het lezen/luisteren.

Groetjes Liesbeth

misschien is ie toch niet helemaal lekker, maak je niet meteen heel erg druk.
Let op zijn plasluiers en als ie in ieder geval blijft plassen, zal ik me niet teveel zorgen maken.
Biedt meteen na het slapen zijn flesje aan, desnoods een paar keer meer, in plaats van volle flessen gewoon halve flesjes en als je eens bijhoudt hoeveel hij drinkt zal je zien dat dat nog best heel wat is hoor.
Misschien heeft ie gewoon niet zo'n honger, wie weet door het wat warmere weer ineens.
of wie weet heeft ie stiekem toch iets onder de leden.
Toch gewoon de plasluiers in de gaten houden en zolang ie gewoon tierig is en niet slap is ofzo, zou ik me niet al te veel zorgen maken.
groetjes Martine

Hoi Martine,

Dank voor je reactie. Gisteren rond 1700 uur heeft ie ongeveer 130 cc gedronken en daarna rond 2100 uur ongeveer 170 cc, dus gelukkig heeft ie weer wat binnen.

Daarna heeft ie nog niet gedronken. De late voeding (rond 0100 uur) wilde hij pertinent niet, misschien per ongeluk 20cc binnen gekregen.
Vanmorgen boden we om 0600 uur een fles aan, maar nee hoor... weer geen succes. Uiteindelijk heb ik het wat dikker gemaakt door er wat rijstebloem bij te doen en we zijn gaan lepelen. Gelukkig heeft ie hierdoor wel wat binnengekregen.

Na die 2 flessen die hij wel heeft gedronken had ie vanmorgen weer een redelijk goede plasluier, maar gister aan het eind van de dag waren die zeer minimaal hoor. Dus dat was voor mij best een reden om me iets meer zorgen te maken.

Hij had net ook een kleine poepbroek, gister ook al toen een vrij grote broek, dus misschien verteert ie het allemaal wat minder goed en snel. De poep was ook wel een beetje dik.
Ga zo maar even Omneo kopen, en ga dat dan mengen met de Standaard.
Heeft de melk toch een wat ander smaakje en het werkt misschien wat beter op de spijsvertering.
Ga ook een andere fles, met andere speen proberen, het lijkt namelijk ook wel of ie de speen van de fles afwijst.
Tja.... baat het niet dan schaadt het niet! Ga nu alles proberen wat er mogelijk is.

Ik weet nog dat mijn dochter (nu 3 jaar) het rond deze leeftijd waarin Jochem nu is, ook heeft gehad. Zij had het iets eerder, maar toen had ik als voordeel dat ik ook nog borstvoeding gaf. Ik kon haar dus nog aanleggen. Maar ook zij weigerde pertinent haar flessen, ongeacht wat voor melk erin zat.

Hoop echt dat deze fase niet te lang aanhoudt.... we worden er allemaal niet echt vrolijker van.

Hoor hem nu huilen, dus ga hem even knuffelen.

Groetjes Liesbeth

ik zou geen verschillende flesvoedingen door elkaar gaan mengen, de voedingsstoffen zijn afgestemd op de leeftijd van het kindje. als je gaat mengen dan kan dit weleens uit balans raken.
Het allerbelangrijkste is dat hij vocht binnenkrijgt, daar ben je ook op gefocust. Water geven kan natuurlijk ook, als je denkt dat hij geen trek heeft in melk.

Om uitdroging in de gaten te houden is het belangrijk dat hij plasluiers houdt. Wat ik als goede tip kreeg (op kinder-ehbo) is in de gaten houden of je kind huilt met of zonder tranen. (Nu weet ik niet of ze al met tranen kunnen huilen op deze leeftijd.)
Huilt het kindje zonder tranen dan moet je direct een arts waarschuwen.

En mijn huisarts zegt altijd, luister naar je moederinstinct (gevoel), deze heeft altijd gelijk. En anders bij twijfel, gewoon even de huisarts raadplegen.
Succes en sterkte!

heyhey.

ik vroeg me af, of je over bent gestapt naar een andere voeding.
dit duurt namelijk 2 weekjes voordat ze er aan gewend zijn.
mijn dochtertje in nu 3 maanden en krijgt elke 3 uur een flesje vqan 165cc.
6 voedingen per dag dus.
als ze haar flesje niet helemaal leeg drinkt ( moet zeggen dat dit erg weinig voorkomt) bied ik haar een uur later weer aan en dan drinkt ze het wel op.
toen ik overstapte naar flesvoeding, ging het in het begin goed maar daarna dronk ze dus ook niks meer.
ze had een keer 9 uur niet gegeten! ik ben gelijk naar de dokter gegaan en die zei dat ze gewoon niet wilde( ja daar was ik zelf ook al achter gekomen) ze hield wel goede plasluiers, dus was er niks aan de hand.
wat je ook kan proberen is een andere speen.
de bibi spenen lijken op de fopspenen. misschien accepteerd je kindje dat wel?
en ik heb als tip meegekregen: als je je kindje gaat voeden, niet tegen hem/haar praten, niet aankijken maar gewoon naar de tv kijken ofzo. zodat je kindje rustig kan eten.
probeer dat eens als je dat niet deed.
bij mij werkt het heel goed.
en zeker met dit weer, als hij zn flesje niet drinkt, geef hem dan wat gekookt/afgekoeld water zodat hij wel gewoon vocht binnenkrijgt.

succes ermee!

liefs, do

Terug
Bovenaan