Ben de weg kwijt........

A

Anoniem

Guest
He meiden,

zoals sommigen van jullie misschien weten ben ik al weken niet ongesteld geworden (sinds mei niet meer) en ben ook niet zwanger voor zover de testen het aangeven. Hormoononderzoekje gehad en dat was allemaal goed dus terug met de boodschap ga maar tempen. Dat doe ik nu een aantal weken en ben ondertussen natuurlijk opeens alles aan het bekijken van mijn lichaam dat ik eigenlijk heel slecht kende.

Nu zag ik anderhalve week geleden opeens een slijmpropje en veranderde mijn slijm wat zou kunnen duiden op een eisprong. De temp bleef gelijk tot opeens 3 dagen later een piek maar ja ik had toen om 11 uur gemeten dus veel later dan normaal en na te veel drank. Daarna ging temp ook weer direct terug op normale niveau. ik schommel altijd tussen de 35,8 en de 36,4. Wel veelvuldig geklust die dagen het is tenslotte ook gewoon leuk.

Nu had ik afgelopen weekend (een dag of 10 na dus slijmpropje) een heel klein beetje bloed. Dat was afgelopen vrijdag en verder gebeurde er niks. Dus denk denk dat zou innestelingsbloed kunnen zijn of misschien eindelijk het begin van de langverwachte rode zondvloed???? Maar inmiddels niks meer.

Mijn vraag is nu aangezien ik dus geen nod weet en stel dat het weer uitblijft wanneer kun je dan het beste testen. Hoeveel dagen na misschien dat innestelen zou je iets kunnen meten. Weet iemand dat??

Thnx Ammie

Hoi Ammie,

Je NOD is altijd een dag of 14 na de eisprong. Dus als je anderhalve week tot een week geleden vermoeden van een eisprong hebt, kun je over een paar dagen tot een week een test doen.

Succes, Inge

Na je eisprong moet je temp met een paar tienden stijgen en deze moet ook hoog blijven tot de dag voor of de dag van je ongi.
Je zegt dat je je temp had gemeten om 11 uur 's ochtends en dat de temp de dag erna weer terug ging naar normale niveau.
Die temp van die dag dat je te laat tempte (om 11 uur dus) kan en mag je dus niet meetellen.
Je moet echt elke ochtend voordat je opstaat, om dezelfde tijd en op dezelfde manier tempen.

Hoi Ammie
Elk lijf is anders, maar ik kan je wel mijn ervaring vertellen. Ik had op een zondag een klein beetje bloed en volgens de berekeningen was dat ook mijn innestelingsdag. De vrijdag erna heb ik een vroege zwangerschapstest gedaan (die kan al positief geven 10 dagen na de bevruchting) en die was negatief. De volgende maandag was mijn nod en dinsdag heb ik getest (clearblue) en toen was het wel positief.
Ik heb helaas na 12 weken een miskraam gekregen, maar dat heeft natuurlijk niets te maken met de zwangerschapstest (twee keer een echo gehad en een kloppend hartje gezien, dus ik was echt zwanger).
Succes ermee!

Liefs, el.

thnx Inge, el en anoniem,

He el wat balen van je mk heel veel sterkte gewenst he. Ik hou jullie advies van aantal dagen maar aan dus als er volgende week dinsdag nog niks te zien is dan zal ik dan eens gaan testen. Dank jullie :)

Hoi A.

Een innesteling vindt een week na de eisprong plaats. Succes!
wat hield dat hormoononderzoek eigenlijk in? Ik word nl. ook maar niet ongesteld en begin me behoorlijk zorgen te maken (ben niet zwanger).

Groetjes

He anoniem,

nou dat hormoononderzoekje hield in dat ze ff bloed hebben afgenomen en de schildklier en de prolactine waardes hebben getest. Dat is een of ander hormoon wat je lichaam blijkbaar meer van heeft als je zwanger bent. Dus als die te hoog is dan denkt je lichaam zwanger te zijn terwijl je dat dus niet bent. En dus geen eisprong etc.

Heel simpel onderzoekje wat ze bij mij nu hebben gedaan omdat ik dus toen als een maand of 3 niet ongesteld was terwijl ik dat voeger (voor de pil) op het uur nauwkeurig was zo ongeveer.

Ik weet niet hoelang je al niet ongi bent maar ga anders een naar de dokter. En ga je temp bijhouden want daar vraagt elke dokter als eerste om.

Suc6666

Terug
Bovenaan