Ben doodop

Jeetje, als ze nu zouden zeggen dat ik zwanger was dan zou ik het geloven. Alleen omdat ik zo moe ben. Kan helemaal niet, maar oke. Heb zelfs al op bed gelegen, maar kon toen niet slapen. Moet eigelijk de kozijnen verven, maar nog even geen zin in. Dus nog even achter de pc gedoken, maar mijn oogleden worden steeds zwaarder. Moet ik morgen ook nog op schoolreisje. Wel zin in, maar hoop dat ik me dan wel iets fitter voel.

El, je kan tegen je man zeggen dat we geen dakbedekker nodig hebben hoor, want we krijgen dakpannen. En voor iets anders zal ik hem maar niet vragen, haha. Je verteld over jullie huis dat er vier verschillende huizen worden gebouwd. Tenminste als ik dat goed heb onthouden. Wat voor soort huis krijgen jullie? En wanneer is de planning dat het opgeleverd wordt? Hier bij ons in het dorp is het heel normaal dat iedereen zijn eigen huis bouwt. Dit doen wij ook. De planning is dat we er voor kerst in wonen.
Nou leuk dat je ook een keer wil kijken bij een huis wat nog niet af is. Ik zou zeggen,kom maar langs wanneer je wilt. Moet je wel snel zijn, want zaterdag staat de 1e verdieping al.

Hoe is het met de andere dames? Voel je je nog een beetje fit, kiki? Behalve dan dat je net zoals El, zo vaak moet plassen. Ik vind wel dat de kinderen gelijk hebben, hoor. Jullie moeten er ook maar een knoopje inleggen, want zo vaak naar de wc kan natuurlijk niet.

Nou ik zal nu toch echt maar een poging doen om te gaan verven, bleh, echt geen zin. Maar kan Jacob er ook niet voor op laten draaien, want hij doet al zoveel.
Kom vanavond nog wel even kletsen.

Liefs Janna Nienke

Hoi Janna Nienke, een dakdekker doet ook pannendaken hoor (mijn lief doet eigenlijk niet anders) Wij hebben een twee onder een kap woning met een houten buitenkant. De planning is dat het in de eerste week van januari opgeleverd wordt. Maar aangezien mijn lief alles zelf kan, hebben we gekozen voor kale oplevering. Mijn lief heeft het hele bedrijf een maand ingepland voor de 'inrichting' van ons huis (badkamer, keuken en toiletten maken, muren en plafonds witten enzovoort) en eventueel de bestrating van het terras en de verbouwing van de garage (moet een kantoor worden). Nou, als alles meezit kunnen we half februari verhuizen. haha, mooi gepland weer van ons, dan hoop ik ook te bevallen!!

Ik moet eigenlijk ook allerlei dingen doen waar ik geen zin in heb. Het is hier drukkend benauwd, maar ons logeetje komt zo en dan moeten toch alle sporen van zwangerschap weg zijn hier ('t is een leerling van school). Dus ik ga maar even aan de slag!

Liefs, el.

Hoi!
Ik voel me vandaag wat beter, een half dagje + een vergadering werken, dus dat scheelt. Ik heb vandaag mijn verjaardag gevierd en mijn 3 klassenmoeders hebben me veel werk uit handen genomen, relaxed dagje dus. Tijdens de pauze zat ik buiten met die moeders te kletsen en kwam het gesprek op kinderen. Of ik ze ook zou willen... Ja, dat zou ik wel willen, zei ik toen heel neutraal. Ik dacht: Je moest eens weten! Nou blijven 2 vd 3 moeders volgend jaar ook nog, dus ik zal het volgend jaar (als alles goed is gegaan) en ik het vertel, nog wel even tegen hun zeggen!

Misschien dat ik je vent ook nog een keer wil lenen, El. Wij zitten met een paar afwerkingsdingetjes in huis en we krijgen niet verzonnen hoe we dat netjes kunnen doen. Misschien weet hij nog wat...

Waar gaan jullie naar toe met schoolreis Janna Nienke? Bij ons gaan de groepen 1/2 twee keer per jaar naar "het vogelnest". Dat is een plek in het bos, waar ze heerlijk vrij kunnen spelen en waar alleen die 50 kinderen van ons zijn. Ik weet nog dat ik zelf voor het eerst als kleuter op schoolreis ging, heel ver weg, naar een molen. Jaren later bleek dat die molen op zo'n 10 minuten rijden van onze school stond...

Ik ga zo eten met een vriendin. Voor jullie ook: eet smakelijk!

Liefs Kiki

Hoi Kiki, voor een paar afwerkingsdingetjes mag je hem lenen, voor de rest hou ik hem zelf hoor! Ik zal het even vragen aan hem (is wel zo vriendelijk, dat hij over zijn eigen tijd mag beschikken, in plaats van dat ik dat even beslis!)

Ik had op het febforum een berichtje getikt voor je, maar ik vond het niet meer terug. Ik heb altijd een beetje een buikje gehad en sinds ik met de pil gestopt was is het een BUIK. Altijd vond ik het vreselijk, maar nu vind ik het prachtig! Maar ik verstop hem nog wel hoor!

Ik ga ook eten.... ik heb zooooooo'n honger!

Liefs, el.

Hallo

We gaan naar Nienoord in Leek op schoolreisje. Dat is een speeltuin voor jonge kinderen. De kinderen kunnen zich hier prima vermaken. Hoop alleen dat het droog blijft.

Net een zwaar gesprek gehad met schoonmoeder. Ze heeft een paar jaar terug haar man verloren en kan daar maar niet over heen komen. Nu gaat haar jongste dochter samenwonen, maar iets verder weg. Nu woont ze nog bij mam in het dorp. Wij wonen ook wel dichtbij, maar zijn niet zo'n familie die vaak bij elkaar over de vloer komen. Nu zegt ze de laatste tijd vaak dat ze niet meer wil leven en de pillen straks allemaal opeet, etc. Nu de koppen bij elkaar gestoken en gezegd dat we met haar naar dokter gaan voor een verwijzing voor een psycholoog of psyciater. Wat dit kan zo niet langer. Nou dat zag ze zelf ook wel in. Hoop maar dat de dokter dat ook vindt, want hij stopt haar nu alleen maar vol met medicijnen. Die niet helpen.
Eigelijk hoop ik ook daarom dat ik deze maand dan zwanger wordt. dan heeft zij ook iets om naar uit te kijken en krijgt ze misschien wat meer plezier in het leven. Maar goed blijven klussen.

Nou ik ga zometeen maar even bij haar kijken. Ze is nu voor mij aan het strijken, lief he.
Werkse allemaal.

Liefs Janna Nienke

Zooooo Janna Nienke, heftig hoor, zo'n schoonmoeder. Lijkt me ook vreselijk, je man verliezen. En ze is vast de jongste niet meer. Let wel op jezelf hè (en op Jacob), je zou niet de eerste zijn die er aan onderdoor gaan door de problemen van een ander! Maar als ze naar de huisarts wil, is dat al een eerste stap in de goede richting.

Moi, waar zit je???

Liefs, el.

Jemig, wat lastig zeg! Het is zo moeilijk om iemand die depressief is op te vangen (ik weet er alles van, ik ben het zelf geweest). Wat El zegt klopt: leef wel je eigen leven. Je kan haar helpen maar niet de verantwoordelijkheid voor haar dragen. Het is al heel knap dat ze de stap naar de huisarts wil zetten. Inderdaad is het dan te hopen dat hij bereid is haar te verwijzen. Anders gewoon een second opinion aanvragen. Wij als "leken" kunnen haar niet helpen, daar heb je echt een professional voor nodig die objectief is, haar verdriet laat beleven en haar ogen kan openen voor de mooie dingen. Ik hoop dat daar ook heel snel een kleinkind bij hoort!

Ik hoop voor je dat het morgen ook nog mooi weer is. Hier lijkt het nog wel goed te blijven.

Tot morgen, liefs Kiki

Ja, ik weet wat jullie bedoelen. Ik heb meer dan een jaar bij de psycholoog gelopen vanwege depressie en dingen die er in mijn verleden zijn gebeurd. Heb vrijdag mijn laatste gesprek met haar. Heb af en toe nog wel een dip, maar kan er nu veel beter mee om gaan en jacob ook. En dat scheelt een stuk.

Maar ben in ieder geval dat we nu in de goede richting met haar gaan. Soms wel moeilijk hoor. Kan nou ook niet heel goed met haar opschieten. Ze is gewoon van een hele andere generatie.
Maar je schoonouders heb je niet voor het kiezen.

Hebben jullie ook zo'n ruzie met jullie pc? Die van mij zegt steeds dat er nog maar zoveel berichtjes zijn en dan zijn het er al veel meer. Moet steeds terug naar de home pagina voordat ik de nieuwe berichtjes er op krijg. Wel lastig als je snel even wil kijken of jullie er ook zijn.

Nou duik mijn bed in. Hopelijk ben ik morgen dan fit.
Weltrusten.

Liefs Janna Nienke

Terug
Bovenaan