Ben eigenlijk een beetje bang voor een zwangerschap

A

Anoniem

Guest
Hallo meisjes,

Hier ben ik weer na lange tijd maar zit hier dus wel met een groot probleem.
Ik ben in mei gestopt met de pil,aangezien ik er altijd hoofdpijn van had en toch geen vriend had dacht ik oke zal ze maar zo laten want kan toch geen kwaad.
Nu heb ik sinds kort een vriend en vorige week woensdag ben ik terug met de pil begonnen,waarna er zaterdag sex geweest is.
Nu dacht ik van oke ik ben wel veilig,maar nu zei een vriendin van me dat je zeker een maand terug aan de pil moet zijn voor je dus echt wel veilig bent.
Maar daarvoor is het natuurlijk nog niet zo he.
Maar nu sinds gisteren kreeg ik opeens een opgezette buik,echt verschrikkelijk,zo het gebied rond mijn navel had ik echt een klein steenhard ballonnetje.
Dan ook wel wat misselijk en moe en verschrikkelijk gevoel in men buik,echt een ongi gevoel,maar aangezien ik pas binnen een dikke twee weken mijn maandstonden moet hebben is dit toch wel raar he.
Ik had dus totaal niet aan zwanger zijn gedacht maar nu met die kleine dingen allemaal begin ik toch een beetje bang te hebben.
Dat is toch onmogelijk om zo snel zwangerschapsverschijnselen te hebben?
En kan ik eigenlijk op dit moment al testen?zou dat echt graag doen om iets of wat zekerheid te hebben aangezien ik echt wel hoop niet zwanger te zijn.
Dyenthé is ondertussen net 1 jaar en ben voorlopig met 1 kaboutertje meer als gelukkig:)
Als iemand mij een beetje kan helpen dan hoor ik het graag...
Liefs orchi

Hoi,

Ik snap je wel hoor je hebt een kaboutertje van 1 rondhuppelen en je wilt daar eerst nog lekker van genieten.Echter is het zo dat je idd volgens mij weten wel een tijd met condoom gemeenschap moet hebben aangezien het dan nog niet veilig is.Een vriendin van mij is door de pil heen zwanger geworden en dit wist ze pas bij 2 maanden zwangers chap dus ik zal voor de zekerheid een testje doen.
Succes.

xxx Nice

Hoi,

Als je op de eerste dag van je menstruatie begint met de pil, dan ben je direct veilig, dus in jouw geval ben je waarschijnlijk net te laat begonnen. De kans is natuurlijk maar zo'n 15% dat je zwanger raakt, maar toch wel even spannend dus.
Ik hoop voor je dat het mee valt en je eerst nog de tijd krijgt om lekker van je dochtertje en nieuwe vriend te genieten, sterkte!
Liefs Gwen

Ten eerste:
ik zou je niet te ongerust maken, de kans op een zwangerschap is erg klein.
Maar het is wel zo dat je een kleine kans hebt op een zwangerschap, omdat je halverwege je cyclus bent begonnen met het slikken van de pil. Dat betekent dat je eitje waarschijnlijk nog wel gerijpt is en vrij is gekomen. Hoe lang is het precies geweest na het begin van je laatste maandstonden dat je de pil weer bent gaan slikken? Bij een cyclus van 28 dagen (gemiddeld) komt je eitje 14 dagen na het begin van de laatste maandstonden vrij. Ik begrijp een beetje uit jou verhaal dat je pas op dag 10 ongeveer bent gaan slikken na je laatste maandstonden. Dat betekent dus dat je deze maand inderdaad met condoom had moeten vrijen. Pas na je volgende maandstonden is de pil 100% veilig.
De klachten die je nu hebt wijzen overigens totaal niet op een zwangerschap, heb nog nooit gehoord van een hard bolletje bij je navel. Testen kun je trouwens doen vanaf de dag dat je volgende maandstonden zouden moeten beginnen. Maar als ik jou was zou ik voor de zekerheid naar de huisarts gaan en als je echt geen zwangerschap wilt zou ik een morningafterpil vragen. Dat moet zo snel mogelijk! Maar misschien valt het allemaal wel mee en ben je helemaal niet zwanger. Succes ermee in ieder geval en wacht niet te lang met naar de huisarts gaan.

Terug
Bovenaan