Ben enorm geschrokken!!!

A

Anoniem

Guest
Ik wil het volgende toch even kwijt, in de nacht zondag op maandag was Linde om 04:00uur wakker en na een half uurtje jengelen heb ik haar een flesje gegeven, komt Danny naar beneden, gaat naast ons zitten met de mededeling dat 'ie zich niet lekker voelt. Hartkloppingen, pijn op zijn borst, duizelig.....het was een beetje gezakt dus toch maar weer naar bed gegaan. Ik natuurlijk geen oog meer dicht gedaan.
De volgende ochtend zag  hij er niet uit, hartstikke moe, maar ging wel werken.
Gelukkig belde hij later dat hij een afspraak bij de huisarts had gemaakt.
Daar was alles goed hartslag, bloeddruk etc... Hij moest voor de zekerheid wel een ecg laten maken.
Linde kon naar mijn ouders, ecg was zo gemaakt en daar zaten we dan bij de cardioloog te wachten op de uitslag.
Nou dat is toch een plaats waar ik zeker op deze leeftijd niet wil zitten.
Gelukkig was alles goed maar ik ben er wel enorm van geschrokken, ruim twee jaar geleden is een kennis van ons overleden aan een hartkwaal, zijn vrouw is de dag nadat hij is overleden bevallen van hun jongste, tweede zoontje.
De crematie zal ik nooit meer vergeten, zo verdrietig.
Een half jaar na de geboorte van Roos zijn hier in het dorp ook twee jonge, gezonde kerels onverwacht aan een hartstilstand overleden, een daarvan was de man van een vrouw van de zwangerschapsgym.
Ik weet dat ik mezelf nu niet gek moet maken, maar alles kwam even heel dichtbij.
Gelukkig heeft Danny nu nergens meer last van.
Sorry, maar ik moest het even kwijt!

groetjes Danielle.

Jeetje dat is idd schrikken.
Helemaal als je het van dichtbij hebt zien misgaan
Maar het was blijkbaar niet zijn hart, weten ze wel wat het dan was geweest?

Ik hoop dat je mannetje helemaal opknaot en dat het bij iets eenmaligs blijft en anders gewoon naar de ha gaan als je het niet vertrouwd.

sterkte

liefs kim mv kevan en delano

Ik hoop dat je ondertussen een beetje bekomen bent van de schrik! mIjn man had een tijdje terug hetzelfde. Uit onderzoeken is niets gekomen, de dokter denkt gewoon Stress (in combinatie met de ziekte van pfeiffer).

Sterkte hoor!

Goed van jullie dat jullie zo adequaat hebben gehandeld!
Een hartstilstand komt zonder signalen vooraf, dus daar zullen het geen voortekenen van zijn geweest. Soms worden zelfs voetballers erdoor getroffen op het veld. Jong en gezond.
Een hartaanval heeft meestal wel signalen vooraf, en dat is waarschijnlijk ook waar je een beetje op doelde. Mijn moeder is 3,5 jaar geleden overleden aan een hartaanval. Ze had griepverschijnselen zoals spierpijn, koude rillingen, zweten. De ha deed het af als een griepje die ze moest uitzieken en iedereen heeft de overige signalen genegeerd (inclusief zijzelf): zoals pijn in haar linkerarm en pijnlijk gevoel tussen de schouderbladen.
Ik vertel dit niet om je bang te maken, maar juist om aan te geven dat het zo goed is dat je direct naar het ziekenhuis bent gegaan! Het zou heel goed kunnen dat de verschijnselen hun oorzaak in stress hebben idd, maar ja, ik ken de situatie van je man natuurlijk niet. Als er geen verbetering optreedt of de klachten komen terug, gewoon weer aan de bel trekken hoor! Gezondheid gaat voor alles!

Ellen

jeetje wat schrikken zeg, gelukkig viel het mee. Ik weet een beetje hoe je je voelt. Jurgen heeft eenh paar weken voordat Tess geboren is een hyperventilatieaanval gehad maar dat lijkt ook net op een hartaanval. Ambulance voor de deur moet sirene en al. Gelukkig was het bij hem ook niet zijn hart.

Groetjes sandra

Dank je voor de lieve reacties, ik denk zelf ook dat het stress en vermoeidheid is geweest. Het gaat nu weer prima.
Volgende week vrijdag vertrekken we voor een weekje Zeeland ( net de info + keycard thuis gekregen.
We zijn er allemaal enorm aan toe en gaan dus lekker genieten, daarna nog twee weken thuis en in de laatste week de bruiloft van mijn   zwager dus relaxen, genieten, uitrusten gaat lukken, al schiet dat laatste er soms bij in met twee meiden in de buurt, ik denk dat we opa en oma ook een of twee dagen gaan inschakelen.

groetjes Danielle.

Goed plan om opa en oma ook in te schakelen. Geniet ook maar even van jullie samen.
Gelukkig is het allemaal reuze meegevallen maar schrikken is het wel.

Zou me ook enorme zorgen maken hoor!!
Maar gelukkig was er niets te zien.. Maar het laat je wel weer even beseffen dat dingen zo maar ineens anders kunnen lopen. Enge gedachte eigenlijk, maar daar moet je maar niet al te veel bij stil staan..

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan