ben er niet zo vaak meer

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal
ik ben hier niet zo vaak meer heb het erg druk ben sinds kort gastouder 2 en half dag in de week voor 2 kindjes een meisje van 11/2 en een meisje van 4 maanden
erg leuk maar druk druk drie kids onder de 2
maar nu is mijn zoontje ziek geweest eerst erge hoge koorts en daarna allemaal rode vlekken en hij is flauw gevallen (erg eng)
het was de 6e kinderziekte dus het viel gelukkig mee
voor de rest gaat het allemaal heel goed
liefs ineke

Wat leuk dat je gastouder bent!
Ik ben nog steeds aan het dubben of ik voor mijn dochtertje een gastoudergezin ga zoeken of niet. Op zich gaat het prima 3 middagen naar het kdv maar ze slaapt daar bijna niet. Het zijn lange middagen en als ik haar om half 7 ophaal ligt ze om 5 voor 7 in bed en haar papa komt pas na 19.00 uur thuis. Dat is dus met name voor hem niet leuk.
Als ze s middags goed zou slapen dan kan ze makkelijk tot half 8 opblijven.
Maar het is daar of te druk, of te leuk, of te veel kindjes op 1 kamer of niet donker genoeg enz...
Ik denk dat een gastoudergezxin wat rustiger is.
Hoeveel kindjes mag je eigenlijk onder je hoede nemen?
En wat ik me ook afvraag: hoe is de controle? Niet lullig naar jou toe hoor, maar ik vraag me dat af. Bij een kdv is er onderlinge ''controle'' en zijn de regels vrij streng. Hoe gaat dat bij jou?
en vind je het leuk?

groetjes ELke

hey
het bevalt me heel goed om gastouder te zijn
tuurlijk moet ik ook aan eisen voldoen en het huis ook ze komen op veiligheid en hygienne kijken
voor het opvoeden hebben we afspraken gemaakt met de ouders wat wel en niet
ik heb een kindje dat gaat ook 2 dagen naar kdv en daar slaapt ze in de box af en toe een kwartiertje hier moet ze naar bed als ze moet slapen dus dat systeem op het kdv ben ik het niet mee eens
want ik krijg het ritme er zo niet indat is wel jammer
ik zou zelf mijn kinderen ook wel naar een gastouder brengen mits het klikt met haar natuurlijk
groetjes ineke

je hebt ook regelmatig controle van het gastouderbureau
maar ik doe overdag gewoon dat het mijn eigen kids zijn

Terug
Bovenaan