ben er nog niet zo mee bezig...

Hallo lieve dames,

Ik merk dat ik nog helemaal niet zo bezig ben met deze zwangerschap. Het is heel erg gewenst hoor, maar ik ben er volgens mijn gevoel veel minder mee bezig ben dan de rest hier op het forum. Komt misschien ook wel omdat dit mijn tweede zwangerschap is en ik druk ben met mijn dochtertje en werk enz.

Ook komt het misschien wel door mijn verloskundigepraktijk. Ze houden daar pas met 7/8 weken de intake en rond 10 weken is pas de termijnecho.
Ik lees hier op het forum dat iedereen al een echo heeft gehad en sommige zelfs al 2! En vaak al heel vroeg.
Een echo maakt alles natuurlijk veel realistischer.
Bij mijn vorige zwangerschap had ik pas met 11 weken de eerste echo en vanaf toen kon ik pas echt genieten. Je hoort zo vaak dat het nog mis gaat tussen week 8 en 12.

Ik ben ook nog helemaal niet bezig met spullen kopen. Heb ik mijn mijn vorige zwangerschap ook pas gedaan na 20 weken.

Ikzelf heb wel het gevoel dat ik er gewoon relaxed en nuchter mee omga. Maar ik begin toch te twijfelen of mijn houding wel normaal is ;-)
Zijn er meer meiden die er ook minder mee bezig zijn?

Liefs Maartje

ps. heb pas 24 mei mijn intake, ben dan bijna 9 weken zwanger..duurt nog best lang!

hoi maartje!!

ik heb dat ook hoor...en t is wel mijn 1e zwangerschap...

al moet ik zeggen, de afgelopen weken, kan ik er niet meer onderuit omdat t allemaal niet helemaal lekker gaat...heb bloedverlies, met de kleine lijkt alles goed te gaan, mja, de bloedingen maken je wel ongerust,

maar tot dat dat begon, had ik ook helemaal niet het idee dat ik zwanger ben, maar misshcien komt dat ook wel bij mij, omdat de 1e 12weken toch onzeker zijn, misschien, probeer ik mezelf toch een beetje behoeden, voor "stel t gaan nog mis" en zeker nu met het bloedverlies..en daarbij, heb ik eigenlijk ook niet echt duidelijke zwangerschaps kwaaltjes gehad, nog nooit misselijk geweest iig, en tja,ondanks dat je blij bent dat je dat niet hebt, is t toch een soort van bevestiging...
misshcien behoed ik me er daarom ook wel voor...zo weinig kwaaltjes, dat dat me ook onzeker maakt..

maar wat je zegt...t komt vast vanzelf!!

xxx hilmar

Hey maartje,

Ik herken je gevoel.... Ik dacht (voor ik zwanger was van mn zoon) ook tjee wat doen die mensen allemaal overdreven... Pff wacht eerst die 3 maand maar af, ,maar als ik zie hoe ik uiteindelijk zelf tijdens die zwangerschap was... Pfff wij hebben met 12 weken zwangerschap al een kamertje gekocht en niet veel later de kinderwagen.... Met 28 weken was ALLES!!! af wat betreft baby, ik was 24/7 actief op fora e.d. echt bizar.

Nu zwanger van de 2e ben ik ook veel nuchterder.... Wil ook nu alles op tijd klaar hebben maar met 34 weken is dat nog vroeg genoeg, daarbij hbe je natuurlijk ook al heel veel en hoeft er dus veel minder.... Ook ik ben veel met zoon en werk en huishouding bezig... Ik heb dan ook een vroege echo maar das puur omdat we niet zeker zijn van de termijn.

Het is normaal om een eerste echo tussen 10 en 12 weken te hebben om de termijn te bepalen... Maar tegenwoordig durven velen dr eerder naar te vragen en gaan verloskundigen daar ook makkelijker in mee. Alleen maar fijn!!! Alleen erg vervelend voor degenen die"lang" moeten wachten. Maar moet eerlijk bekennen dat de echo's met 10 tot 12 weken veel mooier zijn dan die van 6 a 7 weken omdat je er dan echt nog amper wat van kan maken, je kan hoofd en rompje wat onderscheiden en je kan hartje zien kloppen maar that's it.

Maar als antwoord op je vraag. Ja zeker ik ben ook iemand die er nu veel minder mee bezig is. En kan meer die dat met een 2e of 3e hadden. Maak je niet ongerust. Je bent er blij mee en dat is alleen waar het om gaat,m dat is niet te meten in hoe erg je er mee bezig bent.

Succes met wachten. X

Hoi Maartje,

Hoe raar het ook lijkt, zo raar is het niet hoor.... Ik ben ook heel anders bezig met deze zwangerschap dan hij mijn eerste... Maar inderdaad als je dan één echo hebt gehad is het ineens zoveel realistischer....

Ook ik koop nog lang geen spulletjes hoor, dat vind ik nog niet nodig. Met mijn eerste deed ik dat pas bij 25 wk...

Ik weet nog hoe lang de weken duurde bij mijn eerste zwangerschap, het leek maar niet op te schieten... Nu denk ik o, ik ben bijna 9 weken. Het lijkt voorbij te vliegen met één kleintje van 15 mnd die zo gezellig is!

Verder, wie weet! Ik had nooit gedacht dat ik, bij de intake één echo zou krijgen, en dat gebeurde ineens gister!

Succes met wachten, voor je het weet is het zover!

dank voor jullie reacties.
Ik herken het ook dat ik er nog niet zo mee bezig ben om mezelf te beschermen. Tot 12 weken gaat er nog vaak wat mis.
En ik vond het de vorige zwangerschap erg leuk om mijn echo te hebben. Je kon alles al heel goed onderscheiden, het leek zelfs om mijn dochter aan het zwaaien was met haar armpjes.
Dus mijn man zei nu ook dat ik bij de verloskundige moest zorgen dat ik zo laat mogelijk de echo heb, dan zien we nu weer zo veel, haha. Maar wachten is ook moeilijk....

Ben blij dat ik niet de enige ben die er zo mee bezig is.
En met 34 weken alles klaar hebben lijkt me inderdaad vroeg genoeg.

Liefs

Hoi Maartje,

Ik ben hierin een beetje dubbel. Ik heb helemaal geen zin om me te verdiepen in kraamzorg, kinderopvang, kleertjes en alle andere benodigdheden. Bij mijn eerste zwangerschap was ik dit al druk aan het uitzoeken. Helaas is het toen misgegaan.
Wel wil ik graag alles over de ontwikkeling weten. Ik ben opgeleid tot medisch bioloog, dus dit kan wel een beetje verklaren waarom ik het ontwikkelingstraject zo interessant vind.
Het liefst zou ik van iedere week een echo hebben, zodat ik precies kan zien wat er allemaal is veranderd ;-)
Ik ga er vanuit dat de zin om alles te gaan "regelen" vanzelf wel zal komen. Ik ben na een dag werken gesloopt, dus hierdoor kan het ook zijn dat ik gewoon geen puf heb om me overal in te verdiepen.

Meid de meeste zijn al veel verder dus waarschijnlijk dat we er zoveel meer mee bezig zijn. Tevens hebben er veel inclusief mezelf een medisch verleden of meerdere miskramen. Doordat ik al 6 miskramen achter de rug heb waarvan het in het begin al fout ging heb ik nu een echo met 8 weken gehad. De kans dat het nu fout gaat is klein. Ik zou er wel minder mee beig willen zijn maar helaas kan ik de knop niet omzetten en speelt het misselijk zijn een grote herinnering aan het zwanger zijn. Het er positief mee bezig zijn komt nog wel. Alles op zijn tijd.
Gelukkig zijn we allemaal verschillend en gat iedereen er op zijn eigen manier mee om. En daarin echt niks mis mee, dus meid je bent volkomen normaal.

Herken het wel. Ben er ook niet zo mee bezig. Behalve wat lezen en antwoorden op dit forum.
Voor mij ook niet de eerste en dan maak je je volgens mij toch minder druk over wat er allemaal gekocht moet worden. Alles is immers in huis en de rest kan bij wijze van spreken nog een week van te voren in huis gehaald worden.
Bij de eerste hebben wij 2 weken voordat ik uitgerekend was brand gehad en toen konden wij weer van voor af aan beginnen. Is allemaal goed gekomen. Bij de 2e ging het later in de zwangerschap mis en daarom bij de 3e pas bij 32 weken alles in orde gemaakt.
Ik heb ook nog geen echo gehad, de 14e mei bij 8 weken krijg ik de 1e echo.
Succes!

Terug
Bovenaan