Ben er weer!

Hallo lieve meiden!

Na een half jaartje ben ik weer terug op dit forum! Ik werd getipt door Luna op dit speciale forum en daar ben ik erg blij om want het voelt als 'thuiskomen'! Allemaal bekende namen, Luna, Mick, Floor, Lara en de rest hoe gaat het nu met jullie?!
Ik zal kort effe samenvatten: wij zijn nu 3 jaar bezig, hebben 1 spontane miskraam gehad en zijn in de malle molen nu bij de laatste iui met hormonen aangekomen. Hierna staan we voor de keus IFV of niet. Ben daar veel mee bezig en hoewel ik wel goede voorbeelden van dichtbij heb meegemaakt waarbij het met IVF dus na 1 keer al lukte, vind ik het doodeng.
Reacties over IFV zijn dus extra welkom! Veel sterkte allemaal, dikke knuf van Suus

He Suus,

Ik ken jou nog van het andere forum, jeetje dat wist ik dat jullie ook al lang bezig zijn, wij zijn nu ook bijna drie jaar bezig voor de tweede. Ik wil even tegen je zeggen dat ik drie voorbeelden heb van ivf waar het de eerste keer al bij gelukt is en die hebben alledrie gezonde babietjes gekregen, ik begrijp je heel goed dat je het eng vindt, ik sprak gisteren een vriendinnetje en die vertelde dat een vriendin van haar nu zwanger is van ivf, en die vond het meevallen die vond Ki veel zwaarder!! Hoop dat je wat hebt aan deze informatie.

Ik wil je er heel veel succes mee wensen, en ik spreek je snel weer.

Met ons gaat het verder goed, helaas is mijn man van de trap afgevallen en heeft daar erg veel last van, en kunnen we niet klussen, als hij weer uit de lappenmand gaan we flink aan de slag hahahaha, en hopen dat het dan natuurlijk een keertje raak zal zijn.

Moet nu weg, spreek je snel weer hier.

Liefs Mick

Hi lieve Suus,

Wat ontzettend leuk om weer wat van je te horen! Hoe gaat het met je? Heb me regelmatig afgevraagd hoe het jou vergaat... Ik herinner me nog dat we via het forum mailcontact hadden en dat jij op het punt stond om een homeopaat te consulteren. Ga je daar nog steeds weleens heen?

En nu dan, de medische molen! Je denkt dus nu na over IVF... Ik kan alleen maar zeggen dat ook ik voorbeelden van dichtbij heb meegemaakt waarbij het een keer lukte (een kennis heeft er zelfs een tweeling aan over gehouden!). Mag ik vragen wat je precies doodeng vindt? Zie je het als de laatste mogelijkheid of vind je het te belastend?

liefs Lara

Lieve Lara!

Super om je weer te 'zien' op dit fijne forum, thanks to Luna!
Hoe is het met jou gegaan en hoe gaat het nu met jou??! Ik las in een berichtje met jou en Mick vorige week dat je net een rottijd moet hebben gehad, toch geen miskraam hoop ik? Is het bloeden inmiddels gestopt en voel je je alweer een beetje fris?! Heftig hoor...

Weet je....ik bedacht me strakjes dat het mede door jou komt dat ik op het goede spoor ben gezet zo'n half jaar terug?! Jij had woorden over loslaten die me echt geraakt hebben! Ik heb in feb. in een enorme dip gezeten, 2003 was voor manlief maar vooral voor mij een zwaar jaar met alle onderzoeken en we zijn als een soort van intercity door een reeks van behandelingen gesjeesd (5xIUI) waar het me nu nog van duizeld als ik eraan denk. En toen kwam de klap in feb. Het forum was toen ook voor mij geen stimulans om te blijven lezen, ik wilde immers loslaten. Maar heb nog wel regelmatig aan jou en jullie meiden gedacht hoor!

Ik heb erg veel moeite gehad met het loslaten en bij de homeo en met bachbloesems heb ik mezelf weer redelijk terug gevonden.
We zijn sinds april weer met 1 IUI begonnen, helaas mislukt.

Ik heb de les geleerd om mijn kringetje om me heen drastig te verkleinen tot aan m'n vriendinnen. Zelfs met m'n ouders bespreek ik niets meer onder het motto 'we hebben pauze ingelast' en dat voelt 10x beter. Blijkbaar is, naast alle steun en belangstelling, de druk die er bij hoort voor mij way too much. Weer een hele ervaring rijker!!

Van de laatste IUI verwacht ik zelf niet veel, maar tegelijkertijd weet ik, juist omdat IVF nog zwaarder is, zie ik er ook tegenop. Ik heb van dichtbij een collega meegemaakt die het onderging en dat was heftig, maar wel gelukt, ze heeft een prachtige dochter gekregen. Het zal ook het onbekende zijn waar ik bang voor ben en wat jij ook schrijft het is wel een soort eindstadium en ik zie op tegen een eventueel 'zwart gat' daarna.
Maarja da's doemdenken, we'll enter that bridge when we come to it.
Wat een verhaal hè?
Ik ben zeer benieuwd hoe het met jou gaat, laat je snel iets horen?

Dikke knuf, geniet van de zon en tot snel. Liefs, Suus!

Hi Suus,

Blij dat je er weer bent, ik heb het gevoel dat ik bij jouw dieper kan gaan met mijn gedachten en deze met je kan delen.
Het raakt me als je zegt dat het forum en de inhoud ervan, iets hebben toegevoegd aan het proces waarin jij zat/zit. Wat ontzettend mooi is dit medium toch, vind je niet?: ook in deze virtuele wereld wordt een taal gesproken die boven elk getypt woord staat: die van Inzicht met een hoofdletter!

Het is goed om niet alleen over de klinische dingen te spreken -het ziekenhuis is al klinisch genoeg, maar ook over wat het met je doet, want dat is nogal wat.

Ik denk weleens dat het de grootste strijd is die een mens moet leveren in zijn/haar leven: het leven accepteren zoals het op je pad komt, het kunnen omgaan met het onmachtig zijn. Dat geldt voor alles, ziekten, dood, verlies (ja, ik heb een miskraam gehad met 8 weken) en ook voor een onvervuld verlangen.

Een tijdje geleden schreef ik hier nog over ene Jose. Zij had een stuk geschreven op freya.nl(waarschijnlijk is het nog op te zoeken) waarin ze zo treffend over haar strijd met haar onvervuld verlangen schreef dat het me echt duizelde...(en al helemaal toen ik las dat tijdens haar overlijden, haar liefste wens in vervulling was gegaan, ze was eindelijk zwanger, maar vond meteen daarna de onmacht in zijn meest machtige vorm op haar pad, ze overleed dus).

Is dit niet de meest morbide vorm van onmacht? Is onmacht sowieso niet een beetje morbide: je hebt mogelijkheden ten overvloede, maar uiteindelijk bepaald iets (het lot?,bestemming? een hoger plan?) hoe je pad er uiteindelijk uit zal zien.
Het klinkt zwaar, maar toch fascineerd het me mateloos als ik bemerk dat ik hiervan ook het mooie en wonderlijke soms kan inzien. Dat zijn die spaarzame momenten dat de inhoud hiervan echt goed tot mij doordringt en mij onmiddelijk beloont met een serene rust. Momenten waarin angsten zijn weggenomen (dan zeg ik niet meer," laat het los", dan voel ik dat het daadwerkelijk zo is, voel ik me volledig gelukkig, zelfs met het ongewisse kinderloze). Ik voel dan heel sterk dat ik onderdeel ben van een geniale cyclus waarin ik niet de bepalende faktor ben. Op die momenten wil ik alleen maar dat zo'n sereniteit,doordrenkt van volledige acceptatie, nooit meer weggaat -maar dan ben ik alweer fout bezig... met die gedachte duikt ook het moment van de controle weer op. En misschien is het maar beter ook dat die momenten van acceptatie spaarzaam zijn en je je weer gaat verzetten tegen de onmacht: het zet de motor van motivatie en hoop aan, want zonder dat draait "de formule van de acceptatie" niet. Het is als de cyclus waarmee wij als vrouwen, elke maand te dealen hebben, die tot in alles lijkt door te werken: motivatie (opbouwende fase) - hoop(eisprong) -angst cq onzekerheid (wachten op ongi) en acceptatie verdriet (ongi) of blijdschap (zwanger) en zo begint het weer opnieuw...

Eigenlijk zit het allemaal ingewikkeld, maar oh zo mooi in elkaar vind je niet, Suus?

liefs Lara

Hi lieve Lara,

Lief van je dat je schrijft dat je blij bent dat ik er weer ben! Ik ben er ook blij om, maar ben ook blij en verrast dat jij, Mickey en Luna er (nog) zijn! Had 't jullie zo gegund om te lezen dat jullie verlangen al zou zijn vervuld... Wel heel fijn en vertrouwd..voelt voor mij als een lief cluppie oude vriendinnetjes!

Ben het helemaal met je eens dat dit een prachtig medium is. Ik vind de spiritualiteit die hier (naast alle hormonen) over de schermen giert ook heel fascinerend!

Het voelt voor mij ook als een geestelijke verrijking om met jou zo diep te gaan! Ik heb eind vorig jaar een goede vriendin verloren (o.a. door mijn kinderwens) met wie ik ook vaak diepzinnige gesprekken had en ik mis haar. Over 'onmacht' in het leven gesproken... Het doet me dan ook goed dat ik dat met jou nu kan!

Dat stuk over loslaten had je toen al geciteerd van José, wat intens triest en inderdaad morbide dat ze is gestorven terwijl haar grootste wens eindelijk in vervulling ging... (Weet je ook waaraan ze is gestorven?)
Ik voel me bijna bevoorrecht dat we door deze mooie woorden van haar zijn geraakt, het voelt als een inspiratie!

Ik was onder de indruk van je laatste alinea! Ik moet je een veer tussen je billen steken over je (mooie en spirituele) manier van schrijven en woordkeuze, zo treffend joh! Vind ik heel knap, ben je (gokje) soms journaliste?!

Wat me ook opvalt dat je heel weinig over jezelf schrijft, hoe is het nou met je Lara? Mag ik vragen hoe lang het is geleden dat je die miskraam nu hebt gehad? En hoe klim/klom jij er weer bovenop?

Dikke knuf, Suus

Terug
Bovenaan